Gå til innhold

PS3-->Pana TH-50PX8 = svart/hvitt?

Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg akkurat min nydelige 50 tommers Panasonic TH-50PX8EA levert på døra. Jeg har kobla til TV-signalet som fins i huset, og det funka fint. Jeg kobla også til PS3'en, via komponent(?). Altså en tredelt rød, hvit og gul kabel. Jeg får både bilde og lyd, men bildet er i svart/hvitt... Hva kommer dette av? Har prøvd å kjøre både spill og filmer via PS'en uten at dette hjalp... Jeg kobla også til PC'en min, en HP dv9575, men jeg fikk ikke farger der heller. Da brukte jeg en s-video out --> scart kabel.

Any ideas why my picture is black/white?

Og ja, en HDMI-kabel fra DealExtreme er bestilt, så den kommer forhåpentligvis i løpet av uka :)

Noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke får farger i bildet mitt?

Alle forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kobla også til PS3'en, via komponent(?). Altså en tredelt rød, hvit og gul kabel.

Dersom dette overførte både lyd og bilde, så høres det ut som kompositt, ikke komponent. Rød og hvit til lyd. Og gul til bilde. Komponent bruker tre kabler bare til bilde, gjerne merket rød, blå og grønn, tre ganger så stor kapasitet på bildedataene, gir gjerne et roligere bilde. Men om det hjelper å bytte fra kompositt til komponent i ditt tilfelle, vet jeg ikke.

Har du forresten sjekket i menyene på TV-en om noen har stilt fargemetningen på null?

Lenke til kommentar

Jeg fant ut hva jeg gjorde feil i går kveld. Svarte ikke før nå fordi jeg var opptatt med å spille :D

Anyways... Det jeg hadde gjort, var at jeg kobla lyden (rød og hvit) til Audio IN på baksida av TV'en, og bildet (gul) til den øverste plassen i komponent inngangene (den blå plassen). Jeg skjønte etterhvert selv at dette var åpenbart feil. Da stappa jeg kompositt(?), altså den gule, hvite og rød kabelen, inn i en RGB(?) eller kanskje det er SCART (?) overgang? Aner egentlig ikke jeg :p Jeg fant forresten også ut at kompositten (gul, hvit, rød), kunne kobles til forran på TV'en...

Så det jeg egentlig trenger hjelp til nå er å finne ut hva de forskjellige kablene egentlig er... Noen som orker å forklare meg?

RCA_Connector_(photo).jpg

Scart-RCA.JPG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...