Clown Zombie Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Fikk et Asus 4870 her om dagen og synes det bråker litt mye i idle. Jeg satt ned vifta til 20% i CCC, hvor det da ligger på 50 grader, men selv da synes jeg det fortsatt er litt mye. Er det en normal temp i idle? Det er skjermkortet som lager det meste av bråket, så jeg lurer på om det er andre tiltak jeg kan gjøre for å redusere støynivået? Jeg har i tillegg montert støydempningsmatter i kabinettet, som er et Lian Li PCB25B Kan jeg spille med viften gående på 20%? yours truly - newbie Endret 31. oktober 2008 av Archeus Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Bytte kjøler på skjermkortet er en løsning. Thermalright HR-03 GT + en god stillegående 92mm vifte, som eksempelvis; Noctua NF-B9 eller Nexus 92mm Real Silent Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Mine hd 4870 har idle temp på ca 80 grader, og de skal visst tåle mye mer, så du kan sikkert sette ned vifte hastigheten litt mer Lenke til kommentar
Clown Zombie Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Det funker bra nå. Har viften på 20% hele tiden uten problemer :> Støynivået og temp er fint :> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå