deuze Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Ser dette er ett problem som går igjen, har lest igjennom en del tråder som lider av samme problemet jeg har nå men har ikke funnet noen løsning på det. AMD Athlon 64: ADA3200DAA4BW K8N Neo4 - F 2x Corsair PC3200, 512MB 1x Kingstone PC3200, 1056MB << ny minne brikke. Asus EN9400GT Silent << skjerkort, helt nytt fordi jeg trodde kanskje dette var problemet. Dette er en eldre pc jeg koblet fra hverandre for å lære om pc-bygging osv, hadde samme problemet med sort skjerm ved oppstart før også, derfor jeg bestemte meg for å gjøre det. Tips til hva som kan være galt, hva jeg kan prøve etc er velkommen. på forhånd takk! Endret 1. november 2008 av deuze Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det kan være veldig mye eller ingenting. Har du sjekket strømforsyningen? Lenke til kommentar
deuze Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Det kan være veldig mye eller ingenting. Har du sjekket strømforsyningen? har strøm til alt annet av komponenter, så tror den er ok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har skjermkortet egen strømtilkobling? Husket å koble inn denne? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Sjekket at du har skikkelig tilkobling mellom skjerm og skjermkort? Bruker du analog VGA kabel eller digital DVI kabel? Prøvd og eventuelt bytte kabel, eller inngang på skjermkortet? Lenke til kommentar
deuze Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Sjekket at du har skikkelig tilkobling mellom skjerm og skjermkort? Bruker du analog VGA kabel eller digital DVI kabel? Prøvd og eventuelt bytte kabel, eller inngang på skjermkortet? ja, har tilogmed kjøpt nytt skjermkort bytta kabla og inngang. Kan jo evnt være hovedkortet som har dårlig "kontakt" med skjerkortet? (som sagt, skjerkortet er helt nytt) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har dette hovedkortet AGP eller PCI Express, port for grafikkortet? Lenke til kommentar
deuze Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Har dette hovedkortet AGP eller PCI Express, port for grafikkortet? PCI-E Lenke til kommentar
deuze Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Har skjermkortet egen strømtilkobling? Husket å koble inn denne? sorry, så ikke svaret ditt. Nei, det har det ikke. Hadde også samme problem på det gamle jeg hadde. Så tror det ikke er noe galt med skjermkortet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Og du har selvfølgelig husket og koble til strøm på skjermkortet? Lenke til kommentar
deuze Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Og du har selvfølgelig husket og koble til strøm på skjermkortet? har ikke egen strømtilførsel til skjermkortet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nei, PCI-E skjermkort har ofte ikke dette, de bruker strøm fra hovedkortet. Med hovedkortet trenger dermed strøm. Så spørsmålet blir om du har koblet til en 4,6 eller 8-pin strømkontakt til hovedkortet, pleier og være i nærheten av skjermkortet, snakker altså ikke om 12.volten som også skal kobles til, (vanligvis 4-pin) men om strøm til skjermkortet. Lenke til kommentar
deuze Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Nei, PCI-E skjermkort har ofte ikke dette, de bruker strøm fra hovedkortet. Med hovedkortet trenger dermed strøm. Så spørsmålet blir om du har koblet til en 4,6 eller 8-pin strømkontakt til hovedkortet, pleier og være i nærheten av skjermkortet, snakker altså ikke om 12.volten som også skal kobles til, (vanligvis 4-pin) men om strøm til skjermkortet. yes, har koblet til 4pin som er rett over cpu vifta, regner med at det er den du mener Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Vel, mistenker at dette er 12.volten?! Det skal være to hovedstrømkontakter en 20 (eller 24)-PIN og en 4-PIN, men det skal også være en helt "vanlig" 4-PIN intern strøm kontakt som skal kobles til hovedkortet, denne gir bandt annet liv til skjermkortet ditt. Skal ikke si for sikker om ditt hovedkort har dette, men sjekk for sikkerhets skyld at det ikke er noen strømkontakter på hovedkortet som ikke er tilkoblet. Lenke til kommentar
deuze Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Vel, mistenker at dette er 12.volten?! Det skal være to hovedstrømkontakter en 20 (eller 24)-PIN og en 4-PIN, men det skal også være en helt "vanlig" 4-PIN intern strøm kontakt som skal kobles til hovedkortet, denne gir bandt annet liv til skjermkortet ditt. Skal ikke si for sikker om ditt hovedkort har dette, men sjekk for sikkerhets skyld at det ikke er noen strømkontakter på hovedkortet som ikke er tilkoblet. har også koblet til (orker ikke telle hvor mange pins ;p), den ligger rett til høyre for rammen på mitt skjerkort. Og har også kobla 4-pin som er til hovedkortet fra strømforsyinga. Så tror at det er ok. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Og du er sikker på at strømforsyningen er kraftig nok for maskinen? Mulig dette ikke er strømrelatert, men kan ikke utelukke det helt enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå