chokke Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Sier du at han var en dårlig taler? Du må se objektivt på det. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Selvsagt var han en god taler. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Selvsagt var han en god taler. Selvfølgelig, alle gjorde sikkert som han sa? Lenke til kommentar
Dott^ Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Selvsagt var han en god taler. Selvfølgelig, alle gjorde sikkert som han sa? Med litt trusler inni bilde etterhvert Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 For å gje litt nytt blod i denne absolutt utdøyande tråden: om ikkje Hitler hadde kome til makta i Tyskland på den tida trur eg absolutt ein annan person av same "personlegheit" ville ha gjort det. Eg trur igrunn ein 2. verdskrig var uunågeleg, anten Hitler hadde forstsatt som målar, eller ei. Kva trur de? Lenke til kommentar
kvantefysikk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hitler var en fantastisk retoriker som brukte sinne for å trigge menneskene som så på. Hvis vi nå ser deler av en av hans taler der han er i full gang og roper og skriker høres det helt latterlig ut, men hadde vi selv vært der og hørt hele talen hadde det kanskje vært oss som hadde stått der og jublet. Naturligvis etter en tid med "hjernevasking". Men jeg synes selvfølgelig at Hitler var et forferdelig og barbarisk menneske med forferdelige syn på andre. Er enig med Aspic, hadde ikke Hitler kommet ville noen annen ha gjort det. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor ikke flere klarer å skape seg et bilde av Hitler som ikke er farget av de alliertes propaganda. Er det pga alle jødene som døde under WW2 at han var så slem? Har ingen ting imot jøder og jeg støtter ikke jødeutryddelsen, men jødehatet til Hitler var jo ikke akkurat unikt når man ser på hans samtid. Antisemittisme var jo utbredt både i Europa og USA. I tillegg så kan det vel også diskuteres hvor stor pådriver han var bak holocaust. Han er heller ikke den første mannen i verden som har startet en krig. Så dette kan umulig være grunnen til at folk hater mannen. Trist at alt det negative skal overskygge det positive. Eller så har vi en fin quote av Winston Churchill som er passende i denne sammenhengen. "History will be kind to me, because I intend to write it". Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Flink maler. God taler. Regner med at dise innleggene er ironiske? Uansett, synes det er veldig på kanten... Hva slags respons forventer egentlig trådstarter? Elendig tråd... Irritert på meg selv for at jeg gidder å skrive her. Faktum er jo at han var en utrolig god taler. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Det er ikke å legge skjul på at han var en jævel. Men han fikk tysklands økonomi på bena og skaffet arbeid til folket. Det var nok hovedgrunnen til at han fikk så mange folk med seg. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hitler var en stilig kar han, han hadde tøffe planer for fasaden til Tyskland, fine uniformer og et styre som holdte orden på saker og ting. Så må vi ikke glemme at han var en god taler og en god rikskansler. Men jeg kan ikke si at jeg likte jødeutryddelsen eller at jeg deler noen av hans syn på mennesker. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 God leder, men syk tankegang. Ellers sikkert grei. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ja, ganske enig der CypheroN Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg synes han var ganske slem. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Selvsagt var han en god taler. http://www.youtube.com/watch?v=_Q-6H4xOUrs --- 1:46 3:15, 4:16 Endret 1. november 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
Requiem99 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Ein bra talar, og han var jævla klok/smart. Desverre hadde han grusomme meininger. Lenke til kommentar
esop Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hitler var en leder av rang, men han brukte dessverre den på feil måte, men han var ikke prikk fri i tanke gangen heller han gjorde jo store feil i krigføringen. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Helt ærlig så har jeg mer respekt for Hitler enn de fleste religiøse personer jeg møter. Folk flest kaller seg kristne eller w\e men følger i svært liten grad sine egne hellige skrifter osv. Man kan si mye om Adolf, men han sto hvertfall for det han sa\ gjorde. Karen er vel mye misforstådt tenker jeg, han trodde jo at jødene var onde og at han gjorde verden til en bedre plass! Er jo tanken som teller, eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå