terrapimp Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Hei! Merker at pcen min plutselig er blitt litt gammel. Kjøpte min nåværende pc ferdigbygd fra komplett Desember 2005. Hovedgrunnen til oppgraderingen er minne, men da HK'et mitt kjører ddr1(!) ram trenger jeg altså et nytt HK. Og hvorfor ikke kjøre på med en ny CPU og evt et nytt gfx kort når jeg først er i gang... Har sett litt på en guide fra dinside.no som viser hvor utrolig billig man kan gjøre en slik oppgradering... Etter litt klikking rundt på komplett har jeg kommet frem til denne handelisten. Har sett på et par gfx kort, men er ikke helt sikker på dette feltet.. De ligger begge to i handlelisten, har ingen planer om å kjøpe to... EDIT: Og ja, det jeg er ute etter er hjelp med å velge gfx kort og tilbakemeldinger ang innkjøpslisten min... Har valgt å gå for dual core og ikke quad core fordi jeg ikke gidder å kjøpe ny strømforsyning... Pcen skal brukes til å spille spill som cs, wc3 osv... skolearbeid (blir fort at jeg har mange programmer oppe (acrobat, word, textpad, msn, utorent og en drøss annet mens jeg driver med dette), spille av hd 720 filmer.... Endret 31. oktober 2008 av terrapimp Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ser greit ut det, men du får mye mer for pengene om du kjøper et hovedkort med P45 chipset og et radeon 4850. Lenke til kommentar
terrapimp Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ser greit ut det, men du får mye mer for pengene om du kjøper et hovedkort med P45 chipset og et radeon 4850. Hva er fordelen med å ha et hovedkort med p45 chipset? Lenke til kommentar
terrapimp Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Har bestilt nå og det ble dette: handeliste Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Hvordan fungerer maskinen for deg? Lenke til kommentar
terrapimp Skrevet 29. april 2009 Forfatter Del Skrevet 29. april 2009 Hvordan fungerer maskinen for deg? Kanskje ikke av interesse lenger, men svarer likevel: Maskinen fungerer veldig bra, kjører vista 64 og har ikke hatt noen problemer så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå