Gå til innhold

MSI avduket nytt mini-system


Anbefalte innlegg

 

Ytelses forskjellen mellom 4x og 8x AGP er minimal.

 

Jeg vil anta at det er dagens skjermkort som ikke utnytter 8x AGP så veldig. Men at "morgendagens" skjermkort kommer til å utnytte 8x bedre tror jeg det er liten tvil om. Så det kan jo være greit å være "forberedt" kanskje?

Ser det ut som en morgendagens PC? Nei. Det er en multimedia maskin. Ikke en hardcore gaming-rig. Den vil klare sin braser langt ut i år 2010, nemlig spille MP3 og DivX. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er knallstilig! Jeg vil ha en sånn i stua sammen med TV-kort, en forsterker og høytalere i samme design, og en pen 19" widescreen LCD-skjerm..

 

Bare synd det koster å være kar... Venter gjerne 1 år til konkurransen mellom mini-system leveransdører har senket prisene til fornuftige nivåer.

(Pr i dag er det jo billigere å kjøpe en bærbar PC enn om man satt sammen en MSI Mega med samme spesifikasjoner.)

Lenke til kommentar

Angående diskusjonen AGP 4x/8x: AMD-modellen med VIA KM400 chipset har 8x AGP, mens Intel-modellen med SiS 651 har 4x. Grunnen til at det ikke er blitt brukt etter min mening bedre chipset (nForce2 & I845GE), ifølge forumene hos SFFTech/Sudhian, er for at MSI vil holde prisen så langt nede på Megaene så lav som mulig. Prisene på SiS- og VIA-chipset er betydelig lavere enn på NVIDIA og Intel sine alternativer.

 

Men dette ser utvilsomt meget spennende ut! Det eneste som egentlig holder meg tilbake med tanke på anskaffelse av en Mega er at andre SFF-aktører (bl.a Shuttle) har planlagt nye systemer basert på Athlon 64 og Intel Springdale, og disse ligger egentlig ikke så langt fram i tid. Så har jeg jo dessuten allerede en Shuttle SB51G (som har vel så god ytelse i spill som Mega) og et stereoanlegg...

Lenke til kommentar
"6-in-1 Flash Card Reader"

 

Hva kan dette brukes til? Er det for de som har digitalt fotokamera eller noe?

 

Stemmer, samt for dem med MP3-spillere, (mobil-)PDAer osv, osv. Formatene som kan leses/skrives til er CompactFlash, SmartMedia, MultiMediaCard, Memory Stick, Secure Digital samt IBM MicroDrive.

 

Alternativet blir jo bare den gamle, dårlige 3,5" 1,44MB floppystasjonen...

Lenke til kommentar
Hvor mange 3.5" enheter er det plass til i den lille klumpen?

Det er jo ikke akkurat et server tower heller da... :lol::lol:

 

Jeg trodde heller ikke jeg skulle få plass til 74 harddisker, men jeg lurte på om det var plass til 2 som i shuttle kabinettene eller bare 1 siden det var sånn "stereoanlegg-sak" på den. Men EviLEddiE svarte så fint på det, så da er alt bra :)

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig blir det som på Shuttle-boksene, maks 2 plasser for 3,5" enheter. Og for å få tilgang til den ene av dem, må man da ofre muligheten for kortleser/floppystasjon. Men hva har man USB til..?

 

Det blir jo ikke så veldig stilig dersom du skal ha noe ekstern HD eller CD-rom ved siden av da... da blir liksom litt av poenget bortet...

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig blir det som på Shuttle-boksene, maks 2 plasser for 3,5" enheter. Og for å få tilgang til den ene av dem, må man da ofre muligheten for kortleser/floppystasjon. Men hva har man USB til..?

 

Det blir jo ikke så veldig stilig dersom du skal ha noe ekstern HD eller CD-rom ved siden av da... da blir liksom litt av poenget bortet...

Herregud. Du trenger da ikke mer plass enn 120/200GB da. :p

Lenke til kommentar
Det blir jo ikke så veldig stilig dersom du skal ha noe ekstern HD eller CD-rom ved siden av da... da blir liksom litt av poenget bortet...

 

Akkurat her mente jeg at man kunne installere en ekstra HD der kortleseren/floppyen er, og heller bruke USB til disse.

 

Selvfølgelig blir det litt m0ng0 med et eksternt HD/optisk drev ved siden av - det er en grunn til at jeg valgte et Combo-drev til min SB51G...

Lenke til kommentar
Det blir jo ikke så veldig stilig dersom du skal ha noe ekstern HD eller CD-rom ved siden av da... da blir liksom litt av poenget bortet...

 

Poenget mitt her var at man heller kunne installere en ekstra HD der kortleseren/floppyen er, og heller bruke USB til disse.

 

Selvfølgelig blir det litt m0ng0 med et eksternt HD/optisk drev ved siden av - det er en grunn til at jeg valgte et Combo-drev til min SB51G...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...