denix89 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg har en soundmagus x1500 som jeg bruker. men her om dagen så fant jeg ut at den hadde sluttet å virke. Jeg har funnet ut at det er noe med selve forsterkern. men er det noen som vet om det er noen typiske komponenter som ryker på dem? Det er lit vanskelig for meg å måle meg frem siden jeg ikke har noen skjema å gå etter. TAkker for svar.. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Åpn opp og se om du ser noen svidde kobberbaner eller komponenter.. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) har gjort det. den ligger åpen. men kan ikke se noe. det ligger en god del mosfet transistorrer der. men jeg huser ikke hvordan jeg måler dem for å finne feil på de... Endret 31. oktober 2008 av denix89 Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du har noe som heter diodetest på multimeteret. Lurer på om det er det du skulle bruke. Men eg husker ikke i hode, verdiene som du skal ha ut når den er i orden eller ikke i orden. 3år sida grunnkurs elektro ^^. Men jeg trur at vist den er ødelagt så skal det pipe.. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 JEg har gåt 3 år elektronikk. men husker ikke hva jeg skulle ha og hvor.. men piper det så kan det vøre kortslutning, noe som det ikke pleier å vøre. piper det ikke så kan det vøre brudd. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Nå fant jeg feilen. det var ikke forsterkeren alikevel. Det er selve suben som har røke.. JAJA. takk for hjelpen uansett.. Endret 18. juni 2009 av denix89 Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hehe ja soppas feil kan enn ta.. Men mener enn skulle få verdien 0.7 ut når du måler med diodetest, om inngangene var i orden.. Lenke til kommentar
denix89 Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Så det er samme på mosfet som på vanlig transistor. men nå vet jeg det til neste gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå