Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spill og FTP server - kraft?

Anbefalte innlegg

Hvis du har 1Mbit ADSL fra NGT hadde jeg nok ikke kjørt ftp og spill server samtidig.

husk at du bare har output på 0.5Mbit da. Det duger nok som en liten spill serever, men med mere en 5 spillere vil det jo lagge villt.

Du burde vurdere SHDSL og hvis du har det er det jo flott  :)  

Skal du derimot ha den på et lan hadde jeg kjøpt 2 nettkort og kjørt ftp på den ene og spill server på den andre.

gå for 512Mb ram ++!

lykke til!  :D

Helt korrekt. Skal du bruke den linjen der så kommer ikke det til å gå så veldig bra. Hvilke spill skal du hoste? Du må tenke på at hver spiller som logger seg på bruker båndebredde, og denne kan fort bli ganske stor.

Mye RAM er sjelden en uting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken båndbredde bør en ha for å server 12-16 player server av f.eks. Vietcong, BF1942 eller MoH?

Er ikke sikker på så mye som blir brukt, tror det står noe om det på sidene til BF 1942. Har den også innstallert, har bare ikke testet den ennå :)

MOHAA Spearhead bruker ikke så mye som BF 1942 tror jeg. På min så har jeg 18 public sloter og 8 private. Null problem det, har god linje da.

Lenke til kommentar
Har du server med 18 sloter og har en 748 linje og gode pingtider?

Burde vel da gå greit med en server for 16 personer med 1 mbit inn og 512 ut, eller? Tenker da for f.eks. Vietcong....

BTW, er det dedikert eller?

Den står ikke hjemme, men på en 34Mbits linje som blir oppgradert snart.

Den er dedikert ja.

Lenke til kommentar
Vietcong krever latterlig lite linje

Åh? No mer info om dette? Mulig jeg prøver først med en som ikke er dedikert, bare for å sjekke forholdene, så evt sette opp en dedikert server.

Det er sjelden lurt å spille på samme maskinen som man har server på, lag kan fort forekomme har jeg hørt. Har ikke testet dette selv.

Lenke til kommentar
Ville kanskje valgt en Duron 1.2 GHz, og ca 512 mB DDR RAM ?

Holder vel til CS og den slags men tror du den er bra nok til BF 1942 I.G.I 2 o.l. nyere spill?

Ehm...hvorfor det skulle være noe problem når den bare skal fungere som server?

Til FTP og spill med bare ei 1024/512 linje trenger man i de fleste tilfellene ikke så bra PC engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...