Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spill og FTP server - kraft?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en PC som jeg kan ha stående ved siden av "monsteret" som kan kjøre spillservere og ftp server døgnet rundt. Har hørt at den ikke trenger å være så j**lig kraftig, og at skjermkort betyr mer eller mindre nada.

Hva bør være bra/kraftig, og hva betyr mindre ved kjøp av en server som skal hoste nyere spill og kjøres som en FTP server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger nok en ganske kraftig pc skal du serve de nyeste spillene osv.. Spørs hvilket os du kjører også.. Det som er viktig når det gjelder server er RAM,CPU og HDD. Selv bruker jeg en Duron 1300 hjemme som fungerer til alt jeg trenger den til.. den kjører Linux, mulig du trenger kraftigere pc hvis du skal kjøre win2k.

Lenke til kommentar

Spørs jo helt hvor mye traffik du skal ha på ftp serveren det.. skal det være 50+ brukere der kan du jo bare drite i spill server :) Når det gjelder en spill server som det virker som om du er ute etter, så tror jeg vel egentlig en litt lavere celeron +512 ram ville holde.. men ville nok gått for p4 2.4 som er en god del bedre cpu..

Selv har jeg som sagt duron 1300 hjemme, med 256RAM, som fungerer som CS server,ftp server og webserver..

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å kjøre enten windows 2000 da jeg har null kjennskap til Linux...  

På tide du lærer det da....

På en linux server trenger du ikke mer enn 1 ghz til ftp/spill server...

Slipper å bruke ressurser på å kjøre grafisk modus hele tiden...

Og ja, 256mb RAM holder sikkert, men det skader ikke med mer...

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å kjøre enten windows 2000 da jeg har null kjennskap til Linux...  

På tide du lærer det da....

På en linux server trenger du ikke mer enn 1 ghz til ftp/spill server...

Slipper å bruke ressurser på å kjøre grafisk modus hele tiden...

Og ja, 256mb RAM holder sikkert, men det skader ikke med mer...

Det er jo bare å ta en ctrl+alt+del og avslutte explorer.exeda ;)

Lenke til kommentar

Jeg går for en Duron 1.3 Ghz, 512 DDR ram + 120 gb caviar.

Så var det dette med Linux, alt sunn fornuft tilsier at jeg skal og bør lære meg linux, noe jeg vil også, spørsmålet er hvor begynner jeg? Noen gode guider?

PFT!

Lenke til kommentar

Jeg hoster en Spearhead server nå som jeg tidligere hadde på en AMD XP1700+ sammen med FTP, og det var no-go om det var folk på FTP samtidig med 20 spillere på serveren. Har nå en p4 2.4 med 1024MB DDR RAM til bare spillserveren, det suser og går iallfall. Skal prøve å sette opp et mer krevende spill, eller kanskje to Spearhead :)

Lenke til kommentar

Burde det ikke holde med WIndows xp eller Windows 2000 dersom jeg kun skal hoste dedikerte spill servere og kanskje en FTP server? (Er ikke sikkert jeg kommer til å kjøre FTP samtidig som jeg hoster spill!)

Hva foreslår folk med tanke på at jeg har nada peiling på Linux... Jeg kommer til å kjøre P4, 2.4 Ghz, 512 RAM.

Lenke til kommentar

Skal du ikke spille samtidig som du/andre laster ned/opp så går det finfint med det oppsettet der. Dedicated servere krever ikke like mye som det krever å spille med en klient (snodig setning :)) XP/2000 holder det ja, men har du lyst å lære Linux er jo dette en super sjanse.

Lenke til kommentar

Hvis du har 1Mbit ADSL fra NGT hadde jeg nok ikke kjørt ftp og spill server samtidig.

husk at du bare har output på 0.5Mbit da. Det duger nok som en liten spill serever, men med mere en 5 spillere vil det jo lagge villt.

Du burde vurdere SHDSL og hvis du har det er det jo flott :)

Skal du derimot ha den på et lan hadde jeg kjøpt 2 nettkort og kjørt ftp på den ene og spill server på den andre.

gå for 512Mb ram ++!

lykke til! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...