Gå til innhold

Problem med GX 260 kort (artifacts)

H&Dfanatic

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte for 1 måned siden en nye pc som jeg først i det siste har fått tid til å skru sammen.

I systemet er cpu og gpu vannavkjølt.

E8400 3ghz

ASUS Geforce GX 260

4gb OCZ DDR2 800mhz vista plat

ASUS P5Q Deluxe

Creative X-FI kort

500w Mist

150gb Raptor

500gb WD

Det jeg sliter med etter en liten stund er at skjermen ble svart og mista signalet sitt for så å komme en blåskjerm. Dette startet først i spill for så mens jeg dreiv å testa utvikla seg til å også skje i vista skrivebord.

Fikk beskjed om å kjøre en memtest for å se om det var en mulig feilkilde men passa 100% ikke noe feil på minne.

Når jeg dagen etter prøver og feiler på pcen begynner jeg å se rosa streker og anna rusk på skjermen. Dette starta også å komme i bios der hvor jeg før vet det bare skal være svart og kvitt.

har stramma litt på blokken på kortet mitt og det kan se ut som det hjalp for feila i bios.

Men dukker opp igjen ved vista loadinga. Prøver å installere driver men får en feilkode 43 på skjermkort som har noe med drivere å gjøre. Har prøvd å reinstallere men får ikke det vekk..

Begynner å tru at det er skjermkortet som driver å rusker men er det en permanent skade på kortet/minne på kortet? eller vil det bli bedre. Har overvåket temp når pcen frøys og den var aldri over 58 (ikke så imponerende temp) men fortsatt ikke skadelig for kortet ville jeg tru.

Noen som har noen tips eller noe jeg kan prøve eller er det bare å avskrive kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

har stramma litt på blokken på kortet mitt og det kan se ut som det hjalp for feila i bios.

...

Noen som har noen tips eller noe jeg kan prøve eller er det bare å avskrive kortet?

Jeg tror du bør sjekke den kjøleblokkmonteringen litt nøyere altså. Er du sikker på at hele GPU-en er dekket av kjøleblokka? Kanskje kjølepastaen er for tynn, eller at du rett og slett har blingsa på monteringen.

Hvis alt er montert riktig og du fortsatt får feil så tror jeg nok kortet har tatt permanent skade, eller det var defekt når du fikk det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...