Gå til innhold

[Løst]Problemer med installasjon av Ubuntu 8.10

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle installere Ubuntu 8.10, men jeg har fått problemer. Jeg setter inn cd'en og jeg velger installer, da kommer den ikke lenger enn svart skjerm med en forskjøvet og hakkete pil. Hvis jeg velger å kjøre rett fra cd'en og prøve før jeg installerer kommer den til bakgrunnsbildet og en like ødelagt pil. I begge tilfellene henger pc'en seg opp. Jeg vet at cd'en ikke er problemet, installerte OS'et på en annen maskin fra samme cd.

Hvordan løser jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke slik at hvis du ikke klarer å boote fra USB så er ikke ubuntu noe for maskinen?

Langt ifra. Har testet mange maskiner som ikke vil boote fra usb, men som booter en Ubuntu live-CD og kjører den uten problemer.

USB-boot ble vanlig fra ca 2001-2002 på de fleste hovedkort (ingen kilde, mer erfaring). En maskin fra 2002 vil vel ikke kjøre ubuntu knirkefritt eller ... ?

Vel, mange slike maskiner (pre 2000) kjører ihvertfall Xubuntu bra.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke selve bootingen er problemet, jeg kommer inn på den første menyen i cd'en der jeg velger hva jeg i det hele tatt vil. Jeg har også klart å installere Ubuntu 8.04, Linux Mint 5 og nyeste OpenSUSE helt uten noen problemer.

Men først prøver jeg Dy§no's forslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...