wûst Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei, sitter og ser på hvilke valg man må ta i 2vgs. Det er 4 valg her (realfag, samfunnsfag&økonomi, språkfag og formgivningsfag). Hvilke av de er best egnet for en som kunne tenke seg å studere juss? Og kan man klare seg godt med matematikk 1P, 1S og 2S ? Med tanke på advokat/noe høyt innen juss? Lenke til kommentar
Latsabben Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 du trenger ikke så mye matte for å studere juss så der er du nok safe ville anbefalt deg samfunnsfag av de fire retningene du kom med her Lenke til kommentar
wûst Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Var det jeg trodde, er mer lover og regler i samf. Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ikke minst bedre samfunnsforståelse, noe som er svært viktig dersom du har tenkt å jobbe med juss senere. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Greit, da her jeg det klart. Lenke til kommentar
-marie- Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei! Likevel kan det være en fordel å ta realfag, da du får realfagspoeng. Hvis du er i tvil om du kommer inn på jus, kan det være smart å ha noen realfagspoeng, for eksempel geofag, R-matte eller S-matte osv. Dersom du bare tenker på studiet, og ikke inntak, vil jeg ikke tro du trenger realfag. Uansett, med kunnskapsløftet, trekker realfagspoeng snittet en god del opp. Lykke til! Lenke til kommentar
wûst Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Har tenkt å ta S-matte etter 1P for å ikke stå igjen med altfor dårlig matte, får jeg realfagspoeng for det? Og jeg stenger ikke mange muligheter med å ikke ta R-matte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå