Gå til innhold

Al Qaida-gruppe aktive i Norge! Register for kartlegging av mulige terrorister, en nødvendighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du og jeg er "folket", og ingen av oss er teite. Det er teit å undervurdere oss.

Helt enig. Men folket som folk er dessverre ikke så reflektert som mange av oss skulle ønske at det var. Det er en grunn til at diverse partier stiger 5% per populistiske og lite gjennomtenkte utsagn.

 

Hvordan hadde det hjulpet oss om PST hadde gått ut i media, og sagt ditt og datt? Det at de operer uten at jeg vet om det er bare godt for min del. Jeg har ikke noe behov for å vite at de nettopp stoppet en terroristaksjon eller ikke. Det skaper bare frykt.

 

Om PST nettopp har stoppet en terroraksjon så bør jo det bli en politisk debatt på hvordan det kom så langt at vedkommende ønsket å utføre operasjoner mot mål i Norge. Hva kan det offentlige gjøre for å forhindre det i framtiden? Bør det bevilges mer ressurser til forebygging? Skal slike debatter ta bak lukkede dører?

 

Og jeg kan godt forstå at folk som bor i London og Madrid har behov for å føle at det er noe som skjer. Men dette er det bare jeg som tror, har ingen kilder som kan verken bekrefte eller avkrefte dette.

Lenke til kommentar
Du har med andre ord noe å skjule?

Ja, selvsagt. Er det noen som ikke har noe å skjule da?

Men, har jeg noe å skjule som er relevant for rikets sikkerhet? Det tviler jeg meget sterkt på.

 

Alle er potensielle terrorister, på samme måte som alle menn er potensielle voldtekstmenn. Filosofisk sett er jeg imot å registrere det jeg oppfatter som unødvendig informasjon om meg i et register. Økonomisk sett tror jeg at nytte/kost analysen av et register som omtalt her koster mer enn det er verdt. Samfunnsmessig tror jeg at en registrering av religion med begrunnelsen at man skal kartlegge mulige terrorister fører til et samfunnsyn med klarere skiller mellom vi og dem og det tror jeg ikke gjør annet enn å øke trusselen mot rikets sikkerhet.

Lenke til kommentar

Terrorisme er et falskt problem skapt av staten for å undertrykke sin egen befolkning, PST-sjefen i Norge har uttalt at "anti-globalister er farlige" og samme instans har uttalt at "faren for terrorisme kommer i hovedsak fra landets egne borgere".

 

Vel og godt tenker vel du, men om du tror "anti-terror registre" og etterretningstjenesten vil kjempe mot "islamister" tar du grundig feil, "anti-terror registre" slik som DHS har utgitt i USA er til for å demonisere motstandere mot statens politikk, innvandrings-motstandere og eu-motstandere kastes sammen med "islamister" i en herlig suppe som Gestapo ville vært stolt av.

 

I Storbrittania blir du nå regnet for å være en terrorist om du kritiserer åpne grenser, dette viser det virkelige målet med "krigen mot terror", skape et falskt fiendebilde for å gi carte blanche til å stemple statens motstandere som terrorister, den virkelige terroren er statens politikk (masseinnvandring, støtte til finanssvindlere, undergravelse av grunnloven med mer) som de samme politikerene bifaller og de virkelige terroristene befinner seg i parlamenter og i byråkratiets favn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...