Gå til innhold

Al Qaida-gruppe aktive i Norge! Register for kartlegging av mulige terrorister, en nødvendighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanksje ikke Mullah Krekar som enkeltperson, men det han står for og kan utføre (også i Norge) frykter jeg.

Det er litt det jeg ikke er så overbevist om. Jeg tror ikke Mullah Krekar er dum nok til å gjennomføre et terrorangrep i Norge, kun på det grunnlag at han vet norske myndigheter vil gi en lang faen i lovverk dersom det forekommer et terrorangrep i Norge, og da er han klistret fast.

 

Det jeg syns vi burde gjøre, og ikke forstår at vi ikke har gjort; er å tiltale ham for krigsforbrytelser. Dersom de bevisene som er fremsatt for å få ham utvist holder mål, burde de så vidt jeg forstår lovverket holde mål for å dømme ham for nettopp det.

 

Jeg er ingen tilhenger av utsendelse fordi jeg er motstander av dødsstraff, men han burde så absolutt få straff for de handlingene han har gjort.

 

Det burde du være, fyren preker jihad mot vesten på paltalk as we speak.

 

Gruppen er "answering islam"

Og hvordan er det en trussel mot Norge?

 

Det er mulig jeg tenker litt for rasjonelt, men nettopp det at Krekar er i Norge virker logisk som et hinder for at - i alle fall Krekars organisasjon - skulle gjennomføre et angrep her i landet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

PST har avdekket terrorplaner i Norge

Politiets sikkerhetstjeneste har aksjonert mot 25 islamske fundamentalister som de mener planla terror.

 

 

1234194766430_26.jpg

 

De 25 personene skal ikke ha vært medlemmer i noen organisasjon, men var i samme miljø. Etter det Dagbladet erfarer, ble det gjennomført telefonavlytting og spaning mot flere av mennene i Oslo. Gjennom dette fikk PST bekreftet at de mistenkte hadde svært bekymringsfulle samtaler om ekstrem islamisme, skriver avisen. Ifølge NRK har sikkerhetspolitiet hatt mistanke om at noen av personene skulle reise til utlandet. Nyheten om PST-aksjonene kommer samme dag som regjeringen vil bevilge mer penger til kampen mot terror. I revidert nasjonalbudsjett vil de gi 25 millioner ekstra til PST.

 

Jeg kan si med hånden på hjertet at vi i flere saker har sendt personer ut av riket som var i ferd med å gjøre noe som kunne bli alvorlig. et er viktig for oss å forhindre at norsk ungdom drar på jihad-reiser, som kan innebære at man faktisk begår terrorhandlinger og er villig til å ofre eget liv i terrorhandlinger.
PST er satt til å beskytte fellesskapet mot svært alvorlig kriminalitet. Det er av avgjørende betydning at vi har en velfungerende tjeneste som kan forebygge og etterforske lovbrudd som kan true nasjonens sikkerhet.

Skremmende nyheter, heldigvis jobber PST godt.

 

:)

Lenke til kommentar

Dette er vel et godt eksempel på den naiviteten jeg har nevnt i mange av mine innlegg. Det å tro at det ikke foregår slik aktivitet i Norge, mtp hvordan vi prøver å "redde verden" med vår dumsnille holdning til realitetene, blir bare rett å slett for dumt. Jeg er glad flere får slengt dette i ansiktet slik at de får sett realitetene, selv om jeg virkelig ikke håper at det blir noe av planene til disse ukulturistene :)

Lenke til kommentar

Nå har heldigvis PST forhindret dette, men det kan selvsagt foregå aktivitet utenfor PST sitt kjennskap. Vi får håpe så ikke er tilfellet. Selvsagt er det naivt å tro at disse krefter ikke også finnes i Norge, dette har vi ved flere anledninger fått på det rene. Med 25 ekstra millioner, håper vi alle PST gjør jobben enda bedre.

 

:)

Lenke til kommentar
Nå har heldigvis PST forhindret dette, men det kan selvsagt foregå aktivitet utenfor PST sitt kjennskap. Vi får håpe så ikke er tilfellet. Selvsagt er det naivt å tro at disse krefter ikke også finnes i Norge, dette har vi ved flere anledninger fått på det rene. Med 25 ekstra millioner, håper vi alle PST gjør jobben enda bedre.

 

:)

Amen. Jeg er utrolig komfortabel med å ha en "storebror" i ryggen. Gjør du intet galt, har du heller intet å frykte.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er imponerende at vi (som et av de eneste landene i Europa) har et hemmelig politi som tydeligvis opererer, vel, hemmelig.

 

Vi bruker ikke Krücher-liften, vi drar ikke ut folk halvnakne fra leiligheter foran inviterte pressekorps (i slike tilfeller er pressen dessverre ofte nyttige idioter) og vi fokuserer på hva som faktisk virker.

 

Kudos til PST.

Lenke til kommentar

Både PST og E-tjenesten i Norge er verdenskjent for sin proffe holdning, teknikker og høyt avanserte teknologi. CIA bruker bl.a. den norske E-tjenesten som hjelpere noen ganger.

 

EDIT:

Tro meg, alle sikkerhetstjenester og andre "intelligence communities" har lister over folk som Ola Nordmann aldri får se eller høre om. Staten har en masse informasjon om deg som selv du aldri får se uansett hvor mye du søker om tillatelse for å få tak i papirene. Det er faktisk meget bra.

Endret av Astralnoise
Lenke til kommentar

Den norske e-tjenesten er vel rimelig kompetente på signalspaning, PST er kompetente innenlands.

 

Det jeg dog setter pris på er at PST klarer å gå så stille i dørene, i en del andre land er en veldig opptatt av å vise hvor flinke og viktige sikkerhetstjenestene er ved å skape stor blest og publisitet rundt mistanker om terrorisme, noe som tross alt ikke øker rettssikkerheten for terroristmistenkte.

Lenke til kommentar

Til det siste du nevner der, Simon, i både England og Spania blir det ganske mye oppmerksomhet rundt når politiet avdekker noen slike planer. Jeg kan se nyttigheten bak denne publisiteten, da begge land har hatt omfattende terrorasksjoner på egen jord. Folket er nødt til å vite at folk blir tatt for det, og at etteretningstjenesten gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Etteretningstjenester gjør jobben sin dersom anslag ikke skjer. Hvis de må overbevise folk om at de gjør jobben sin vha pressens spotlight (og det lenge etter at anslag faktisk har funnet sted), så driver de i realiteten "politisk massasje" - mens jobben faktisk er forebygging. Etter mine begreper er det bedre med en tjeneste som faktisk hindrer terroranslag, enn en som kringkaster (med TV-sendt action) at det er det den gjør. Nå er ikke dette gjensidig utelukkende, men likevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...