Gå til innhold

Al Qaida-gruppe aktive i Norge! Register for kartlegging av mulige terrorister, en nødvendighet?


Anbefalte innlegg

Man kommer til et punkt hvor frykten tar overhånd og man uten å ville det kaster flere demokratiske prinsipper ut av vinduet i prosessen. Man går så langt at man mister den friheten man kjemper for å bevare. For ikke å si at man feilaktig stigmatiserer, generaliserer og skyver fra seg en folkegruppe på 1,3 milliarder mennesker basert på fordommer og frykt. I tillegg, som tom waits for alice skriver, så er det lite hensiktsmessig uansett.

 

Så, nei, jeg synes dette er et dårlig forslag på alle punkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kommer til et punkt hvor frykten tar overhånd og man uten å ville det kaster flere demokratiske prinsipper ut av vinduet i prosessen. Man går så langt at man mister den friheten man kjemper for å bevare.

Vel selv er jeg faktisk villig til og få litt mindre "frihet" hvis dette resulterer i et godt lovverk som faktisk beskytter Norge på lang sikt. Om Norge ikke innehar noen reel trussel enda vet vi ikke hvordan bildet vil se ut i fremtiden, da er det kanskje for sent og samle viktig informasjon.

Lenke til kommentar
Vel selv er jeg faktisk villig til og få litt mindre "frihet" hvis dette resulterer i et godt lovverk som faktisk beskytter Norge på lang sikt. Om Norge ikke innehar noen reel trussel enda vet vi ikke hvordan bildet vil se ut i fremtiden, da er det kanskje for sent og samle viktig informasjon.

 

Men som det har vært nevnt, så vil dette forslaget trolig ikke resultere i et godt lovverk som beskytter Norge på lang sikt. Forslaget i seg selv, om man ser bort fra alle etiske spørsmål, er antagelig lite nyttig.

Lenke til kommentar
Når har faktisk høytsteående ledere innen Al Qaida truet Norge opptil flere ganger.

Dersom jeg ikke husker helt feil var de truslene i realiteten rettet mot Danmark, en enkel feil som at vi nordmenn fort kan ta feil av Latvia og Liteuen, av Laos og Kambodsja og så videre.

 

Danmark har så vidt meg bekjent vært mer aktiv enn vi i Norge har vært, og har også en mer restriktiv innvandringspolitikk. Begge deler har nok innvirkning på trusselnivået.

Lenke til kommentar

Disse truende uttalelsene kom meg bekjent etter "karikatur striden" og der var Danmark også mer aktive en Norge, mulig de har tatt feil (ikke alltid like lett og vite hvilken land som skal fjernes først), men dette gjør det ikke verken mindre troverdig eller mindre reelt.

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hevder Norge har en al-Qaida-celle

En tidligere etterretningsoffiser for Mossad mener Mulla Krekar utgjør en så stor terrortrussel mot Norge at han bør sendes ut av landet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1217917320182_641.jpg

Shimson Issaki, som har en karriere som etterretningsoffiser bak seg, sier at han regner med at Norge, med Krekar i landet, har en sovende eller våken al-Qaida-celle. Nå mener han at myndighetene ta ansvar for å sende ham ut.

 

Norge bør kanskje gjøre om loven slik at en mann som Mulla Krekar, som beviselig har vært involvert i terror, kan sendes ut av landet. Mulla Krekar var al-Qaida representant i Irak og han ledet, og leder fortsatt, Ansar al-islam, som er en ekstrem islamistisk organisasjon i Irak.

Den tidligere etterretningsoffiseren mener at Mulla Krekars opphold i Oslo er et tegn på at al-Qaida har et viktig hovedkvarter i Norge og at dette kan være en base for anslag mot norske og europeiske mål. Issaki sier til NRK at han mener det er sannsynlig at Krekar kan sende informasjon om Norges svake punkter til andre terrorceller, som kan utføre terroranslag mot landet.

 

Er dette troverdig? Begynner det nå å spøke for landet vårt?

Lenke til kommentar

Jeg har mine tvil. For det første er ikke Mossad-agenter en troverdig kilde (Mossad-agenter er villt lojale), og Mossad kunne nok tenke seg å stire opp litt redsel for arabere i Norge også. Mossad er jo den eneste organisasjonen som faktisk har gjennomført et terrorangrep i Norge, morsomt nok.

 

Lederen for en aktiv terrorcelle er ikke en leder for en terrorcelle fra det øyeblikket han er eksponert. Dersom Krekar ennå er leder for en terrorcelle vil den neppe gjøre noe som helst mens Krekar er i Norge. Det øyeblikk han forsvinner fra Norge blir overvåkinig av ham vanskeligere, i tillegg til at man får et visst hevnmotiv, om vi skal forestille oss at Krekar er så farlig som enkelte påstår.

 

Meh, jeg kan virkelig ikke si at jeg er redd for Mullah Krekar.

Lenke til kommentar
De som er villig til å ofre sin frihet for litt trygghet, fortjener ingen av delene.

Og dette mener du fordi? Det handler om prioriteringer. For undertegnede er sikkerheten til Norge såpass viktig at blir den truet er jeg villig til og godta at reguleringer bli innført. Om jeg må vente et kvarter lengere før jeg kan sette meg i et fly eller om jeg må vente fem minutter ekstra før jeg sjekker inn i Norge, er dette en liten pris og betale i den store sammenheng. Personlig ser jeg ingen trussel ved og overvåke enkelte grupperinger i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...