Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er ferdig med skole, er ikke homo, støtter ikke noen spesiell religion, så for meg er det helt greit. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er ferdig med skole, er ikke homo, støtter ikke noen spesiell religion, så for meg er det helt greit. Det var også ok for de fleste da det i Norge før krigen også var sentrale registre over folks religion. Virkningen viste seg ikke før etter tyskernes invasjon, deportering av norske jøder gikk raskt grunnet disse registrene. I fremtiden kan det like gjerne være at ikke religiøse eller kanskje til og med hetrofile blir luket vekk av en eller annen forskrudd diktator. Bare tenk på kristningen av landet. Enten konverterer du eller så mister du hode, man kan si at vi er kommet lenger enn vikingtiden, men jeg tviler egentlig på det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er ferdig med skole, er ikke homo, støtter ikke noen spesiell religion, så for meg er det helt greit. Med andre ord: Så lenge du føler at det ikke går ut over deg så er det helt greit siden du ikke bryr deg om at andre kan føle seg grovt krenket og overvåket? Forstår jeg deg rett nå? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva mennesker blir krenket av eller ikke er ikke min oppgave og avgjøre. Det jeg sier er at for meg spiller ikke dette noen rolle. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Da regner jeg med du synes det er greit når folk synes <sett inn tilfeldig sak som du vil føle deg grovt krenket av> er helt greit fordi det ikke angår dem og dermed gir blanke i hva du føler. Poenget mitt er at man bør bry seg på andres vegne. Kanskje spesielt da siden man er upartisk i saken og kan gjøre seg opp en nøytral mening. Hvis kun partiske involverte skal stemme og avgjøre saker så blir det en ren kamp om antall i stedet for en god og nøytral avgjørelse. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er for at man har statistikk på mange områder. Ser på ingen måte hvordan dette kan påvirke personvernet. Men om de kobler opp en "mappe" mot en person blir litt skummelt. Da er det heller bedre å gi barna tilfeldige numre første skoledag, og så bruker barna de numrene som ID-nummer hver gang de fyller ut et spørreskjema opp gjennom hele grunnskolen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Har splittet og ryddet litt slik at ikke tråden forblir en sammensmelting av to forskjellige tema. Andre tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1029209 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er for at man har statistikk på mange områder. Ser på ingen måte hvordan dette kan påvirke personvernet. Men om de kobler opp en "mappe" mot en person blir litt skummelt. Da er det heller bedre å gi barna tilfeldige numre første skoledag, og så bruker barna de numrene som ID-nummer hver gang de fyller ut et spørreskjema opp gjennom hele grunnskolen. Problem: Elvene vil ikke huske nummerne og man må derfor ha en liste over hvilket nummer som hører til hver elev, og da er man jo like langt Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Da regner jeg med du synes det er greit når folk synes <sett inn tilfeldig sak som du vil føle deg grovt krenket av> er helt greit fordi det ikke angår dem og dermed gir blanke i hva du føler. Nå kommer det litt an på hva dette gjelder, som nevnt er det totalt likegyldig for undertegnede og registrere mennesker sin legning, men og har fokus på hvem vi har landet og dere religion kan være hensiktsmessig. Det kommer jo helt an på hva dette skal brukes til. Om jeg finner ut av at du feks. er en kristenfundamentalistisk homo så er det samme for meg. Har splittet og ryddet litt slik at ikke tråden forblir en sammensmelting av to forskjellige tema. Andre tråden Veldig morsomt Men skal prøve og samle tråden! Endret 31. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Vel, hvis det faktisk er umulig å finne tilbake til den enkelte elev gjennom registeret, slik artikkelen sier, kan det jo ikke ha noen av de "positive" konsekvensene av at man f.eks. kan isolere muslimer etc før de blir terrorister, slik noen har foreslått... Jeg har ikke hørt så mye spesifikt om hva informasjonen faktisk skal brukes til, bare svært generelt "til forskning" osv., så jeg forholder meg nøytral . I utgangspunktet er jo det bedre jo mindre overvåkning man har, men om man kan gi noen svært gode grunner, og dessuten forsikre om at det ikke kan føres tilbake til den enkelte elev, skal jeg ikke uten videre avfeie det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Synes dette er helt idiotisk, skjønner ikke vitsen med det. Lenke til kommentar
Latsabben Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Dette forslaget her helt sykt. SV begyner mer og mer ligne på kommunister! Hva skal de tjene på å vite elevens seksuelle legning og livvsyn? At slike idioter kan sitte som kunnskapsminister er horribelt. viste du ikke at SV er skapkommunister? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kan vi ikke heller opprette et politisk register hvor norske politikkere og dummhetsgraden deres bli lagret, og før valget får vi borgere en fulltalig liste over norges dummeste politikkere og hvilken parti de representerer, slik at man unngår slike idiotiske forslag? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg er ferdig med skole, er ikke homo, støtter ikke noen spesiell religion, så for meg er det helt greit. Jeg støtter denne etikken, men tenk på hvilke andre følger dette vil få. Vi gir sakte, men sikkert staten mer og mer inntak i livene våre. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg støtter denne etikken, men tenk på hvilke andre følger dette vil få. Vi gir sakte, men sikkert staten mer og mer inntak i livene våre.Jeg tror ikke det er en etikk, jeg tror det kalles egoisme. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 NgZ: Er nok mer snakk om ignoranse og/eller Trolling Men ja, for all del, ytringsfrihet også videre... ikke noe galt i seg selv at noen kommer med et absurd forslag, men det sier sitt om de som faktisk kom fram til at dette er en god ide. Fy faen. Jeg er sterkt imot overvåkning og slikt i utgangspunktet og dette synes jeg er ekstra drøyt. Livssyn og seksualitet er personlige ting som ansatte i det offentlige ikke har noe som helst med å spørre om. Og en annen side av saken er jo at det nok er mange ungdommer som er usikker på egen legning. Nei, om dette skulle finne på å være i effekt når mine unger er i skolen så kommer de absolutt ikke til å få lov til å i det hele tatt spørre dem om disse spørsmålene, koste hva det koste vil. Skammelig. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg støtter denne etikken, men tenk på hvilke andre følger dette vil få. Vi gir sakte, men sikkert staten mer og mer inntak i livene våre.Jeg tror ikke det er en etikk, jeg tror det kalles egoisme. Nei, alle bør passe på seg selv og kun kjempe for sine egne meninger om man ikke kan dra nytte av andres selv. For eksempel, jeg kommer ikke til å stemme rødt fordi det er det beste for mange andre. Alle har sin egen stemme. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kan vi ikke heller opprette et politisk register hvor norske politikkere og dummhetsgraden deres bli lagret, og før valget får vi borgere en fulltalig liste over norges dummeste politikkere og hvilken parti de representerer, slik at man unngår slike idiotiske forslag? Forslaget støttast 100 % Må vere måte på kor mykje wannabe-Aust-Tyskland SV-mannen skulle vere. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hva er problemet med litt anonym statestikk? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hva er problemet med litt anonym statestikk? Det at den ikke er anonym. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå