spatz Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 skal reformatere vista til XP på en Acer Aspire 6920 G pc. problemet oppstår når jeg skal begynne instalasjonene!! da kommer føllgede beskjed opp "finnner ingen harddisk, koble tll harddisk" bla bla bla noen forslag?? GUD VISTA SUUUUUGER! Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hehe, i dette tilfellet er det jo XP som suger. Det finner jo ikke engang harddisken din PS. Det er flere måter å komme rundt dette. 1. Ha en diskett (ja, virker bare med diskett, hurra for XP) med driveren til harddisk-kontrolleren din. Under begynnelsen av XP installasjonen trykker du F6 når du blir bedt om det. Etter en stund får du opp muligheten til å laste inn driver fra diskett. 2. Slipstream driveren inn på en XP - installasjons CD. 3. Kanskje det enkleste. Gå inn i BIOS og bytt HD-kontroller system fra AHIC til IDE. Lenke til kommentar
spatz Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 "3. Kanskje det enkleste. Gå inn i BIOS og bytt HD-kontroller system fra AHIC til IDE. " hvordan endrer jeg BIOS? Lenke til kommentar
roy_nor Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Hoi, snodig å bli så "oppgitt" når du ikke engang har prøvd å undersøke litt selv. Bios er grunnmuren i pc'n din, når du starter pc'n opp så skal det iløpet av de 10 første sekundene stå "press *key* to enter bios/setup" et sted på skjermen din. På min HP må jeg trykke F10 for å komme inn i bios instillingene. Tipper knappen du må trykke på er enten F2, F8, DEL eller F10. Lykke til på åpent hav. Endret 3. november 2008 av roy_nor Lenke til kommentar
spatz Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 vet hvordna en åpner BIOS men hvordan endrer man den?? kan du skriv en enkel guid? takk Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du endrer ikke BIOS. Du endrer en innstilling i biosen (det er en haug med ting du kan stille på der). Hvordan det gjøres, varierer fra hovedkort til hovedkort. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 vet hvordna en åpner BIOS men hvordan endrer man den?? kan du skriv en enkel guid? takk Masse du kan forandre på. Det beste er å bare lete til du finner det =) Lenke til kommentar
tore_paa_spore Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du endrer ikke BIOS. Du endrer en innstilling i biosen (det er en haug med ting du kan stille på der). Hvordan det gjøres, varierer fra hovedkort til hovedkort. Eg skriv BIOS i Start Søk, men BIOS kjem ikkje opp. Vil det sei at eg ikkje har BIOS, eller er eg heilt på jorde. Og går det an å lasta ned BIOS? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Du endrer ikke BIOS. Du endrer en innstilling i biosen (det er en haug med ting du kan stille på der). Hvordan det gjøres, varierer fra hovedkort til hovedkort. Eg skriv BIOS i Start Søk, men BIOS kjem ikkje opp. Vil det sei at eg ikkje har BIOS, eller er eg heilt på jorde. Og går det an å lasta ned BIOS? Du kan bare starte opp bios like etter at du har startet opp PC'n din, men vær forsiktig med hva du gjør der. Trykk på startknappen på PC'n og vent 3-5 sek. før det kommer opp en liten beskjed en eller annen plass hva du skal trykke. Er som regel F8,F10, DEL eller noe. Lykke til. Endret 26. desember 2008 av untouch4ble Lenke til kommentar
tore_paa_spore Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Du endrer ikke BIOS. Du endrer en innstilling i biosen (det er en haug med ting du kan stille på der). Hvordan det gjøres, varierer fra hovedkort til hovedkort. Eg skriv BIOS i Start Søk, men BIOS kjem ikkje opp. Vil det sei at eg ikkje har BIOS, eller er eg heilt på jorde. Og går det an å lasta ned BIOS? Du kan bare starte opp bios like etter at du har startet opp PC'n din, men vær forsiktig med hva du gjør der. Trykk på startknappen på PC'n og vent 3-5 sek. før det kommer opp en liten beskjed en eller annen plass hva du skal trykke. Er som regel F8,F10, DEL eller noe. Lykke til. Går det ann å bruka recovery cd'en fra xp til å reformatere? Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ja, sett inn i cd'n og start pc'n på nytt. Men husk at PC'n må boote fra CD-rom, dette ordnes i BIOS. Lenke til kommentar
tore_paa_spore Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Ja, sett inn i cd'n og start pc'n på nytt. Men husk at PC'n må boote fra CD-rom, dette ordnes i BIOS. Eg setter cd'en i, trykker på f12, so kommer det på cd/dvd og noko ant. Trykker på cd og så byrjar den å arbeide. Den laster inn filer eller noko sont, etter det trykker eg enter der det står "vil du installere XP" men så kommer det opp dette. Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjonerpå datamaskinen. Kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskina, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. Du må kanskje kjøre et diagnoseprogram fra leverandøren. Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. Trykk F# for å avslutte. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Les innlegg nr. 2 i denne tråden. Lenke til kommentar
tore_paa_spore Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Les innlegg nr. 2 i denne tråden. Funker ikkje. Da står noko liknande som dette" Driver på a installerer driverer: <ingen> Ingeing skjer Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Hvorfor kan du ikke bare bruke Vista? Det er tydelig at du ikke vet helt hva du babbler om.... Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Har du driveren på en diskett da? Det hjelper ikke å ha den på en minnepinne eller ekstern hd eller noe annet. Den MÅ være på en diskett. Tror forresten alternativ 3 er langt lettere for de fleste. Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Problemet ditt er muligens at XP trenger å få tilført driver for din sata disk, noe Vista klarer selv. Under oppstart av XP setupen, må du inn i en egen meny, legge til sata-drivere for å få xp til å finne harddsiken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå