Stianbl Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Vel, Min mor (jupp) skal ha seg en pc. Tenkte å finne en som gir god ytelse for pris. Det vil ikke bli spilling på den, men i hovedsak vanlig pc-bruk. Inkludert bruk av photoshop, og lagring av mange bilder. Jeg ser for meg en 17" skjerm(rettelse, tror 15" går fint det også), greit med minne/cpu, og mulig 200gb+ disk plass. Noen som har noen annbefalinger her? Hun trenger ikke en voldsom maskin, så det skal holdes på den økonomiske siden her. gjerne rundt 3000(vet det ikke er mye penger, men hvilket system til denne prisen er å annbefale?) På forhånd takk, EDIT: Ser nå at spesifikasjonene var litt for høye for prisen, så harddiskplassen trenger ikke være så stor. cpu trenger heller ikke være noe voldsomt, og minne skal være nok til å drive photoshop. Krever ikke så mye, men vil helst ha ett billig system som yter bra i forhold til prisen sin. Er veldig missvisende for meg å se på bærbare pc'r, siden jeg er vandt med stasjonære, og prisene der er LANGT mer tilfredstillende. Kjøpte ny stasjonær for 5k, og det var dualcore og 4gb minne , 4870HD ,2,5tb disk, osv osv osv Endret 31. oktober 2008 av Stianbl Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Det billigste jeg fant med nokså stor disk var denne. Tror at det kan bli vanskelig å finne noe særlig bedre/billigere til såpass lav pris. Den jeg linker til har jo WLAN, 250GB disk og dualcore mtp rendering. EDIT: om lagringsplass er litt viktig så kan man jo kjøpe en ekstern disk i ettertid, vet ikke hvor mye aktuelt det er for deg da, men det er en mulighet. Endret 31. oktober 2008 av E.C. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Takk for svar. Ble litt borte fra forumet, men setter veldig pris på hjelpen. Sjekker ut linken nå Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Vel, jeg fikk aldrig annbefalt ho noe, og nå har hun startet å mase igjen I all hovedsak vil ho bare ha en grei billig pc. Men ejg sier, at det er bedre å gi en tusenlapp ekstra for å få en del ber ytelse, ellers kommer ho til å bli lei av å sitte å vente på ting hele tia. Så, prisklasse er ca 3-5000. Bruk blir photoshop. I all hovedsak driver ho og maler og sånt (på pair), men ho vil bruke pc'n til å finne refferanse og inspirasjon på nettet, samt photoshop til å behandle og teste ut ting. Ja, jeg vet det ikke kveres noen god pc for dette. Hun vil helst kjøre vista, noe jeg sier ikke er vits, men ja. Det krever jo litt mer enn xp (skaffer systemene selv), og som sagt vil vi slippe å måtte vente for mye på at ting skal skje.. Så jeg trenger ett par annbefalinger igjen, som dennegangen skal bli brukt Kjøpe pc innen en uke eller to, så om dere har noe å annbefale er dere hjertelig velkommene! Setter veldig pris på alt Sett på ett par, men jeg er helt utdatert på bærbar. Dette er bare to eksempler jeg har komt over, uten å ha lett for mye. Åpen for alt asus x50z - 4998,- http://www.euronics.no/produkter/data_og_u...15_4_baerbar_pc HP Compaq Presario CQ60-113 AMD Sempron SI40 - 4290,- http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet...2&__redir=1 Endret 28. januar 2009 av Stianbl Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Ingen som har noen kommentarer elle rtips til valg av bærbar? Setter veldig pris på all hjelp Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har ikke så greier på hva som kreves får og ha photoshop osv. Men du kan jo gå inn på feks HP, acer, dell og alle de merkene sin side og se om du finner noen som ikke er så dyre. Så søker du bare på google feks; Test av HP pavilion. Så får du vite en del ogsånt om de pcene.. Lykke til. Lenke til kommentar
Stianbl Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Takker for svar. Skal ta å sjekke litt rundt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå