Gå til innhold

vifta går og går og går

ossa

Anbefalte innlegg

Har et stort problem her. Vifta på min satellite 1800-412 går og går. står aldri stille. det er en celeron 1,1 ghz med 256 ram. hva kan være problemet. har en kompis med samme maskin, den oppfører seg ikke slik.

Maskinen skruer seg også av når jeg spiller spill. nesten uansett hva det er. bl.a et monopoly spill med pentium 133 mhz og 8 mb ram som systemkrav. utrolig irriterende.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, mulig det. skal teste og gi tilbakemelding, men det er jo nødt å være noe galt med maskinen siden kompisen min på samme maskin ikke erfarer samme problem under nøyaktig samme forhold (tenker da på romtemperatur)?

Lenke til kommentar

Det at spill slutter "av seg selv", dvs. kræsjer, kan ofte skyldes feil på ram eller hovedkort. Det er mulig at det også kan forårsake at vifta går dersom det f. eks. gjør at prosesser henger og bruker cpu-en fullt ut. Har du mulighet for å sjekke minne etc.? Det finnes programvare for denslags. Det er kanskje like greit å sende maskinen inn hvis du kan beskrive problemet på en måte som gjør det lett for dem å reprodusere problemet.

Lenke til kommentar

heisann, tenkt på å levere den inn ja. problemet der er at jeg befinner meg i singapore i anledning studier. har jo internasjonal garanti, men jeg holder på med en diplomoppgave og er derfor avhengig av maskinen. når jeg er ferdig med den, er desverre garantien ferdig..hmm. kjipt dette. maskinen kjører som du beskriver ofte på 100% CPU. har du noen eksempler på program som sjekker ram?

Lenke til kommentar

Kan ikke komme på noe slikt program i farten, annet enn memcheck, men det vet jeg ikke om er det samme. Søk på nettet. Sikkert noen som har skrevet om det i andre forum på hardware.no sine forum.

Vær også oppmerksom på at RAM-feil sikkert også kan ødelegge for andre ting enn spill dersom du skulle være uheldig. Riktignok kan det være slik at den defekte delen av minnet ikke vanligvis brukes under vanlige forhold, men det er jo ingen garanti for at word ikke plutselig tar i bruk ødelagte områder av minnet og roter til i oppgaven. Eller er jeg mer pessimistisk enn det er dekning for nå? Jeg mener bare å si at en maskin med kaputt HW ikke er 100% pålitelig. Jeg ville derfor prøvd og fått lånt meg en annen maskin og levert den inn. Det må da være mulig å få til et eller annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...