Gå til innhold

Halloween - Noe interessant å gjøre når tiggerene kommer på døra?

Bruktbilen

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen vet om noe bedre enn å bare si "nei, vi har ikke godteri" når de kommer på døra.

Tenkte jeg kunne late som om jeg var helt uviten om hva halloween var, og be dem forklare det til meg for å se om de selv visste hvorfor de var ute for å spørre etter godteri.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på om noen vet om noe bedre enn å bare si "nei, vi har ikke godteri" når de kommer på døra.

Tenkte jeg kunne late som om jeg var helt uviten om hva halloween var, og be dem forklare det til meg for å se om de selv visste hvorfor de var ute for å spørre etter godteri.

Tusen takk for tipset :yes: Alle får komme med full rapport senere eller i morgen.

Lenke til kommentar

Husker når jeg ''testa'' trick or treating for første, gang, begynner å bli en 6-7 år siden, så kom jeg til et hus og eieren sa: Nei godter har jeg ikke, men dere kan få egg'' Så fikk vi 3 egg hos huseieren.(vi var 3stk). Også kasta vi dem på huset hans :D Dette var dog første å siste gangen vi gjorde hærverk når vi ikke fikk godter.

Men nå i senere tid må jeg si at jeg irriterer meg mer over halloween enn jeg fryder meg, eneste som er artig er festene.

Lenke til kommentar

spør om de kan synge "we wish you a merry christmas"

si "Ja, jeg skal hente godteriet, bare vent litt", for å så lukke døren og gå å sette seg ned i godstolen og se på TV

la vær å åpne

kast noe fiskeslo i godteposen deres

spør om de vet hva halloween er for noe

eller si "trick, bitch!" og gi dem en runde med hageslangen ;)

Lenke til kommentar
eller si "trick, bitch!" og gi dem en runde med hageslangen ;)

HAHA! Lo faktisk av den der.

Men det kunne man jo faktisk nesten ha gjort, fyrt en rampestrek MOT ungene, vist de var frekke etter man sa at det ikke ble godter på dem. Tror jeg skal springe på butikken å kjøpe poteter og gi til barna som kommmer.

Lenke til kommentar
Jeg har vel nevnt det før men det frister å gå til innkjøp av Jason maske og motorsag å ha liggende klar i gangen når de ringer på.

Men i år blir de rett og slett ignorert for å si det sånn.

AAH! I fjor kom det ingen i blokka... :(

Men dæven døtte det har vært bra! Starte opp mottorsaga mens de ringer og dryle den rett i døra så den stikker ut. Og med en ond latter....

Montere ei plate av metall på veggen for og lage gnister...

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Problemet er at Halloween er en importert skikk opprinnelig fra Mexico men som har funnet veien til GB og USA før den kom hit.

La folk være i fred for tigging på dørene er en uting.

For å sammernligne så promoterer ikke handelsstanden Julebukk på samme måten som hallooween som i praksis går ut på noenlunde det samme, man går rundt på dørene og tigger godteri.

Forskjellen er at Julebukktradisjonen er norsk og at julebukk gåes i jula da folk allerede har brukt nok penger mens halloween foregår nesten 2 måner før jul.

Tilfeldig? Neppe, så lenge de greier og tjene penger på det så vil handelsstanden gjøre hvasomhelst for å tjene penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...