Makaakaaa Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei. Rommet mitt bor vegg i vegg med et lite loftsrom, som ikke er isolert. Det blir derfor ganske kaldt på vinteren. Tenker på å bore hull i veggen, slik at jeg kan sette datamaskinen min inn på loftet. Det jeg lurer på, er faren med kondens og andre skader. Er noe jeg burde gjøre for å unngå dette, er det dumt av meg å sette maskinen der inne? Kan nevne at maskinen må flyttes ca. annenhver helg, men at den ellers kan stå på døgnet rundt hvis det skulle være nødvendig. Hvis det er informasjon jeg har glemt, skriv her, så kommer jeg med det. Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvor kaldt kan det bli? Kondensproblem oppstår kun når maskinen er kaldere enn omgivelsene, dvs dersom du får en hurtig temperaturendring i rommet og PC'en er kald. Men alt utstyr har en øvre og nedre grense for temperaturområde og du bør aldri bruke utstyret utenfor dette området. Står maskinen på hele tiden så vil jo den virke som en varmeovn og kondensproblemer vil neppe oppstå dersom rommet er lite og temperaturen forholdsvis stabil. Men hva med sommeren da? Da er det vel sannsynligvis veldig varmt på det lille loftsrommet. Og det kan være minst like skadelig som kulde. Lenke til kommentar
Makaakaaa Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Om sommeren vil jeg tok tro at loftsrommet vil holde noenlunde samme temperatur som i rommet den står i nå, hvis ikke mindre, da det blir et ganske greit gjennomtrekk der inne. Det er som nevnt over ikke isolert, så luft slippes inn under taket hele tiden. Det blir ganske så kaldt der inne, vet ikke nøyaktig hvor mange grader, men at det kanskje ligger +5 - +10 grader over det som er utenfor, er nok ikke usannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå