rvenes Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Når lander den sånn ca norsk tid? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ruske vær på KSC... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) STS-126 - Endeavour - Dag 17 - EOM I dag skal Endeavour etter planen lande. De har tre forsøk idag. To på Kennedy Space Center, og ett på Edwards Airforce Base i California. Landingsdagen begynner med forbredelser på romfergen. Alt skal pakkes sammen, setene skal pakkes opp, og etterhvert skal alle ha på seg de røde draktene de hadde når de ble skutt opp (Launch and Entry Suits). Været på bakken kommer til å sjekkes nøye før de får beskjed om å lande et sted. De har også muligheten til å vente til imorgen eller på tirsdag. Etter ett eventuelt GO er gitt så vil mannskapet lukke dørene til lasterommet, og begynne med det som kalles "fluid load", før re-entry drikker de saltvann. Dette hjelper de å tilpasse seg tyngdekraften. Her er mulige landingstider idag: KSC 1: 19:19 KSC 2: 20:45 EDW 1: 22:25 Endret 30. november 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) NO GO på første forsøk til Kennedy Space Center Endret 30. november 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) NO GO på andre forsøk på Kennedy Space Center De skal nå se nøye på været for Kennedy Space Center imorgen. Hvis det ser like dårlig ut imorgen så kommer til å lande på Edwards Airforce Base idag. Endret 30. november 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 De har nettopp gitt GO for å lukke dørene til lasterommet, de har enda ikke bestemt seg om de skal ned idag eller imorgen... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) De har nettopp gitt beskjed om at de ble landing på Edwards Airforce Base i California. Landingen blir rundt klokken 22:25 i kveld norsk tid. Forrige landing på Edwards var STS-117 i 2007. Landing på Edwards Airforce Base - Orbit 250 Edit: Deorbit burn er planlagt klokken 21:20 norsk tid... Endret 30. november 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Været på Edwards Airforce Base i California ser bra ut i følge siste rapport. Nesten helt ideelle forhold. Om litt over en time er de-orbit burn. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Finnes det noen steder man kan følge landingen live? Enten det er et nettsted eller om den vises på en TV-kanal? (Vanlig kabel, ikke canal digital eller noe) Takker. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Finnes det noen steder man kan følge landingen live? Enten det er et nettsted eller om den vises på en TV-kanal? (Vanlig kabel, ikke canal digital eller noe) Takker. http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/ NasaTV Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Der har de nettopp fått GO for de-orbut burn! Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 De-orbit burn er fullført, og ser bra ut! Endeavour er på vei hjem! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg må bare få si at det har blitt mye mer interresant med disse oppdragene etter at jeg begynte å følge oppskytninger og landinger via NasaTV. Det slutter aldri å fascinere meg. Nå nevnte de forresten at de komemr til å bruke en midlertidig rullebane i kveld da den vanlige er under oppussing eller noe. Denne midlertidige rullebanen er både smalere og kortere enn den regulære. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Under 27 minutter igjen til landing nå! De er for øyeblikket over Stillehavet... Høyde er litt over 75000 kilometer Hastighet MACH 22 De nærmer seg nå peak heating (størst varme på varmeskjoldet) Endret 30. november 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Fart nå: Mach23/15700mph edit: Hvor får du tallene dine fra? De stemmer ikke hele tida med det jeg får fra NasaTV. edit2: De opplyste akkurat om at de var nede i mach20 nå Endret 30. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) edit: Hvor får du tallene dine fra? De stemmer ikke hele tida med det jeg får fra NasaTV. Jeg endret posten før jeg så at du hadde postet... Edit: De er nede i MACH 14 nå, høyde er 51 kilometer Endret 30. november 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Og hvorfor får jeg denne feilmeldinga når jeg trykker på linken din, L4r5? Program Note: NASA TV Media and Education streams are temporarily unavailable. STS-126 shuttle mission coverage is available on the public channel får frem NASA-siden og alt, men Windows Media Player "bildet" er bare sort, og når jeg trykker play skjer det fint lite... and keep the info coming! edit: fant ut av det. Endret 30. november 2008 av Loev Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 GDI-raptor: Daså... Da er det bare forsinkelse og sånt som forvirrer oss. Best å la deg ta deg av kommenteringen kanskje så ikke alle blir forvirret. Loev: Jeg vet ikke. Er browseren din og alt sånt oppdatert? Jeg får det opp uten problemer. XP32 og firefox. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har bilde Loev, så noe feil hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå