Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Okei, jeg har prøvd før å starte en tråd for å få svar på problemet mitt, men virker ikke som jeg har kommet over noen som har hatt samme problem og løst det. Men jeg fortsetter å prøve. Jeg kjøpte en data fra komplett og fikk den forrige uke (og den ser slik ut) Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 4096MB, Asus P5N-D, nForce-750i SLI, Socket-775, Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, XFX GeForce GTX 260 576M 896MB GDDR3, Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7203S, LabelFlash, Multirecorder(Ram), SATA, Bl Når jeg hadde bygd den ferdig å satt på maskinen gikk det 15 min så skrudde den seg av, så skrudde jeg den på igjen, så gikk det en stund så skrudde den seg av. Rett av, uten feilmelding, blåskerm eller noen form for advarsel, bare rett av. Og slik gjør den kanskje 5 ganger daglig. Det hender også at den kun gir meg en grå skjerm (eller en annen farge) Og alt jeg kan gjøre er å skru av maskinen. Det hender også at den hopper ut av spill. Temp når dette skjer er ikke høy, og det virker helt tilfeldig når den skrur seg av, men det har aldri skjedd når jeg har spilt. Jeg har prøvd forskjellige drivere, gamle og nyeste og jeg har den nyeste bios-updaten. Har også prøvd å ha en ram brikke i pcn. Værsåsnill å hjelp vis du har noen idé om hva det kan være:) Takk. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det var litt av en maskin, så synd at du ikke kan bruke den. Må spørre om du har sjekket elementære ting som at prosessor kjøreren er skikkelig koblet til og at du har festet "avstands-stykker", mellom kabinett og hovedkort. Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nå er ikke jeg noen ekspert på omerådet, men gjør som roberteh sier, pass på at du har et lite mellomrom mellom kabinett og HK, noe annet jeg la merke til var at du har 550w PS på en ganske kraftglad pc, hadde selv satt opp ett nesten likt system og fikk beskjed om at jeg måtte ha minst 600w, men ble anbefalt å ha minst 800w! Uansett, lykke til, håper du får fiksa det Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Tror Corsairen på 550W bør holde. Har du sjekket at cpu ikke blir for varm? Gå over monteringen av cpu kjøleren og se om det ordner seg. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Det var litt av en maskin, så synd at du ikke kan bruke den. Må spørre om du har sjekket elementære ting som at prosessor kjøreren er skikkelig koblet til og at du har festet "avstands-stykker", mellom kabinett og hovedkort. avstandstykkene er der, eneste er at to av skruene gjennom hovedkortet ikke er i, men det skal vel ikke ha no å si.. Den skal være skikkelig koblet til.. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Nå er ikke jeg noen ekspert på omerådet, men gjør som roberteh sier, pass på at du har et lite mellomrom mellom kabinett og HK, noe annet jeg la merke til var at du har 550w PS på en ganske kraftglad pc, hadde selv satt opp ett nesten likt system og fikk beskjed om at jeg måtte ha minst 600w, men ble anbefalt å ha minst 800w! Uansett, lykke til, håper du får fiksa det okei, men jeg skal prøve å få lånt meg en strømforsyner til å kjøre halvparten på den. Så får jeg sett om det er rett og slett 550w`en som ikke orker.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 avstandstykkene er der, eneste er at to av skruene gjennom hovedkortet ikke er i, men det skal vel ikke ha no å si.. Den skal være skikkelig koblet til.. Nei du trenger ikke og bruke alle skruene, men du må passe på at du ikke har satt noen "avstands stykker" under hovedkortet der det ikke er skruehull, altså for en annen formfaktor, dette vil resultere i kortslutning av hovedkortet. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 avstandstykkene er der, eneste er at to av skruene gjennom hovedkortet ikke er i, men det skal vel ikke ha no å si.. Den skal være skikkelig koblet til.. Nei du trenger ikke og bruke alle skruene, men du må passe på at du ikke har satt noen "avstands stykker" under hovedkortet der det ikke er skruehull, altså for en annen formfaktor, dette vil resultere i kortslutning av hovedkortet. Dette har ikke skjedd=) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvordan slår maskinen seg av? Bare rett av? Eller via Windows? Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvordan slår maskinen seg av? Bare rett av? Eller via Windows? Den blir svart fortere en jeg rekker å si svart. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvordan slår maskinen seg av? Bare rett av? Eller via Windows? Den blir svart fortere en jeg rekker å si svart. Altså ikke via windows, den går rett av. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Skjønner! Dette virker strømrelatert. At maskinen heller ikke liker spill støtter opp om den hypotesen, da maskinvaren går for fullt under feks. spill og da krever mer strøm en ved vanlig bruk. Mulig du enten ikke har nok strøm eller at det er noen problemer med den. Ikke helt sikkert, men meget mulig. Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Skjønner! Dette virker strømrelatert. At maskinen heller ikke liker spill støtter opp om den hypotesen, da maskinvaren går for fullt under feks. spill og da krever mer strøm en ved vanlig bruk. Mulig du enten ikke har nok strøm eller at det er noen problemer med den. Ikke helt sikkert, men meget mulig. Men da syns jeg det virker rart at den aldri skrur seg av når jeg spiller. Hm. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ja, men sa du ikke at "den hoppet ut av spill"? Regner med at du har gått over alle kabler i maskinen og sjekket at feks. skjermkort får nok strøm? Lenke til kommentar
Vattekar Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ja, men sa du ikke at "den hoppet ut av spill"? Regner med at du har gått over alle kabler i maskinen og sjekket at feks. skjermkort får nok strøm? Ja, det gjør det. Ja har sjekket, alt står jo i av kabler, vet ikek hva mer jeg skal se etter jeg:p Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Vel du ser fort hvis en kabel har løsnet eller ikke sitter skikkelig. Er forresten strømforsyningen din "mudulær"? Endret 31. oktober 2008 av roberteh™ Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det kan hjelpe å montere alt på nytt. Selvfølgelig sjekke at alle kabler er riktig kobla og at cpu-vifta er montert riktig. Jeg ville også sjekka rambrikkene. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg ville også sjekka rambrikkene. Han har gjort det! Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Prøv å teste en "større" PSU med maskinen. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Den psuen er mer enn god nok, men kan jo være greit å sjekke om det funker som den skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå