Gå til innhold

Vanvittig overklokking!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Muffinman: Dersom jeg kan få til et moro prosjekt for dere ved å smelle over 2 volt kjernespenning - da gjør jeg det. :)

 

 

Setter selvfølgelig pris på initiativ, men NW-kjernen sier vel stopp av andre grunner enn mangel på vcore lenge før du når 2 volt. Med vappo kan man vel i tillegg sette ned spenningen ytterligere, så eneste motivasjonen for å gjøre som du beskriver over må være å kverke en cpu.

 

Tviler vel på at det skjer, flertallet av oss overklokkere er da ikke RENE vandaler... :p

Lenke til kommentar
Sjekke denne; AMD kjøper Intel!

 

1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April 1. April !!!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Hva er det som er så givende med å klokke en prosessor til helvete?  

 

Blir jo som å kjøre en sportsbil til vrak for etterpå å sitte å kose seg med hvor sinnsykt fort det gikk rett før det smalt.

 

Det er da helt normalt. Nettopp eksempelet ditt diskuteres jo alltid på motorbaner rundt hele verden, og dessuten har det selvsagt aldri noe med at man kjørte over evne men _alltid_ en eller annen feil på banen eller bilen/sykkelen som egentlig var årsaken :smile:

Lenke til kommentar

Jeg stod og hoppet opp og ned og jublet da jeg så skrivet på fremsiden. Vart desverre mer og mer skuffet etter mere jeg leste (skjønnte det var aprilsnarr) men beste artikkelen jeg har lest til nå i år!!

 

Yummy: Det trenger ikke være første april for at du skal kunne komme med slike artikler. Ihvertfall ikke for myn del :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
kanskje overklokking.no burde ha hatt en slags top 10 når det gjaldt overklokking og 3dmark01 score...???

Glimrende idè !

Gjerne enda flere kateogorier. F.eks:

* 3Dmark01

* 3Dmark03

* Quake3 FPS

* Diverse andre benchmarks

* Overklokking av CPU i # %

* Overklokking av CPU i # MHz

* Overklokking av FSB i # %

* Overklokking av FSB i # MHz

* Overklokking av RAM i # %

* Overklokking av RAM i # MHz

* Totalt antall MHz på CPU

 

Og ikke minst mest-for-pengene benchmarks (nesten som på kokkekamp):

* 3Dmark01 (max 5000kr PC)

* 3Dmark01 (max 7500kr PC)

* 3Dmark01 (max 10000kr PC)

* 3Dmark01 (max 15000kr PC)

* 3Dmark01 (åpen klasse)

 

Så kan f.eks OK.no dele ut hederlige diplomer og kanskje noen småpremier til de som er "på pallen". (Kanskje arrangere 1/2 årige overklokkingsmesterskap)

 

Det var en glimrende idè Ozelot! Jeg tillater meg å starte en ny tråd med ideen din som tema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...