Gå til innhold

Vanvittig overklokking!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen - INGEN - er så dumme at de fyrer opp en NW med over 2 volt kjernespenning.

 

Aprilsnarr selvfølgelig.

 

Selv har jeg lite til overs for slikt, bedre å bruke energien på en matnyttig artikkel. Og at Intel skulle spandere to stk 3.06`ere til overklokkingsformål faller på sin egen urimelighet, i og med at nyheten om Intels overklokkings-sperre-teknologi fremdeles er fersk.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke dette var noen aprilspøk. Dette har jeg også klart hjemme. Med standard boxed kjøling, så det skulle nok gå bra.

 

Tror dere har tatt den 1. april litt høytidelig som tror at det har med det å gjøre. Skal man plutselig ikke tro på noe lenger, bare pga at det er 1. april?

 

Jeg tror at du kan bytte inn modemet ditt på elkjøp [LINK] og få 16. måneder gratis ADSL, og jeg tror også at Rolling Stones faktisk skal spille på Brann stadion i august. Spesielt når det er snakk om Bergen og fint vær. Utekonserter i Bergen i august = alltid bra!

 

GUDELIG! :lol:

 

Jeg tror både på Elvis, julenissen, romvesener og på at Bush finner Saddam!

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at THG innehar verdensrekorden i P4 Overklokking: 4,1 Ghz! Og den artikkelen er IKKE skrevet den første april!
Intel har da vist frem overklokkede systemer på 4,7GHz for lenge lenge siden. Og så skulle det ikke forundre meg om noen av de japanske ekstrem-overklokkerne med nitrogen og en rekke elektronikk ingeniører for hånden har rundet 5GHz.

 

Men, men gøy sak OK.no hadde satt sammen her. :lol: De kunne tadd seg bryet med å justere tallet for "bus-speed". (Nå står det: bus speed: 833,4MHz og FSB= 302GHz.) og så kunne de ha sagt at de fikk CPU'en levert med et eget beta-hovedkort som takler busshastigheten.

 

Men altså ellers: Bra snekret sammen. Jeg likte særlig den setningen om "jaja, skitt au, men det var verd det". God innstilling, Noen tusenlapper ut vinduet i og like blid. :woot:

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at THG innehar verdensrekorden i P4 Overklokking: 4,1 Ghz! Og den artikkelen er IKKE skrevet den første april!
Intel har da vist frem overklokkede systemer på 4,7GHz for lenge lenge siden. Og så skulle det ikke forundre meg om noen av de japanske ekstrem-overklokkerne med nitrogen og en rekke elektronikk ingeniører for hånden har rundet 5GHz.

 

Men, men gøy sak OK.no hadde satt sammen her. De kunne tadd seg bryet med å justere tallet for "bus-speed". (Nå står det: bus speed: 833,4"MHz" og FSB= 302MHz.) og så kunne de ha sagt at de fikk CPU'en levert med et eget beta-hovedkort som takler busshastigheten.

 

Men altså ellers: Bra snekret sammen. Jeg likte særlig den setningen om "jaja, skitt au, men det var verd det". God innstilling, Noen tusenlapper ut vinduet i og like blid. :lol::woot:

Lenke til kommentar

http://www.overklokking.no/sitenyheter/010...mmenlikning.jpg

 

1: Mellomrommet mellom tall og MHz er stort sett det samme

2: Ingen vits i å gjøre tingene _for_ tydelig (det er tross alt en aprilspøk)

3: Jeg hadde dårlig tid, så derfor ble det ikke bedre enn det ble. Men det var jo ikke poenget heller. :)

 

Muffinman: Dersom jeg kan få til et moro prosjekt for dere ved å smelle over 2 volt kjernespenning - da gjør jeg det. :)

 

Jau jau - vi har nå ikke hørt det siste i denne saken ennå. Komponentene som er nevnt _vil_ bli gjenstand for en artikkel om ikke lenge. Så dette var ikke så veldig langt unna sannheten - selv om en realistisk forhåpning antagelig er rundt 4 GHz.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...