archongamer Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Der er vi helt enig, og heldigvis var det en ivrig moderator med fantasi denne gangen. Jeg var ikke klar over Bioshock og Mass Effect da jeg kom inn i diskusjonen våres, og det skrev jeg også da jeg fikk høre dette.For meg hørtes det totalt høl i hodet ut, og jeg stusset på hvorfor det var kun porter fra 360 som brukte slikt system. Mye vil nok enda skje på pc fronten i forsøk på å finne en løsning de kan leve med, som vil medføre problem for brukerne. Og jeg håper også at slike planer som her var snakk om vil slå tilbake på de, om de noen gang velger å innføre et slikt system. Som sagt er jeg for det aller meste en konsoll gamer blitt med åra, og følger ikke lenger med så nøye på diskusjoner om diverse SecureRom osv, så jeg er tydeligvis blitt utdatert her. Derfor er jeg vel også posetiv til fremtiden, da det i hvertfall i mine øyne ikke virker sannsynlig at vi får slike system på denne generasjonen i hvertfall. Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Jeg stiller fortsatt spørsmål hvor han fikk den ideen ifra. Nekter å tro at det var noe han bare fant på selv. Så da kommer spørsmålet, er det noe EA egentlig hadde planlagt, eller var det bare noe de snakket på var mulig. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Har ingen problemer å blokke folk som oppfører seg som rasshøl fra online spill, de oppfører seg sikkert ikke bedre i spillet. Enda bedre la dem kun få spille små rosa troll, som beveger seg sakte og gjør lite skade. I bilspill ville de selvsagt få små trege rosa biler. Når det gjelder online aktivisering så er det nok veien det går, greit nok om de klarer å lage den såpass avslappet som den i xp. Det vil si du har litt tid på deg og ikke må være online for å spille single player. For å gå online må du ha online aktivisering. Slikt tull som i spore med begrenset antall instaleringer osv er en god unskyldning for å piratkopiere, du må jo cracke alikevell. ellers så bommer de som jobber mot piratkopiering av spill seriøst. Det har i beste fall ingen hensikt å lage kronglete systemer for å hindre folk fra å kopiere, spillet du laster ned fra pirate bay har en crack. Det du ønsker å oppnå er enkelt å hindre ola dunk i å kopiere dvden. Kan de laste ned og kjøre en iso har den taktiken feilet. Den virker til en grad, ingen dvd kan kopieres og de fleste images kan ikke brennes til dvd og instaleres. Så har du neste level, online aktivering hjelper lite da den kan crackes, men du stopper dem fra online spill. For rene single player spill er det bedre med en gulrot. Lag små updates, helst mer innhold, bundle sammen med patcher og endre exe fila så cracken ikke virker lengere. Slipp disse ofte som hver uke, det gir mange versjons nummere og cracks. Piratene vil da gå glipp av det ekstra eller må slite med og holde styr på versjoner eller vente noen måneder. Du har da luket unna mange pirater, noen blir igjen, men det blir gjerne det som aldri ville kjøpt spillet alikevell. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Så har du neste level, online aktivering hjelper lite da den kan crackes, men du stopper dem fra online spill. For rene single player spill er det bedre med en gulrot. Lag små updates, helst mer innhold, bundle sammen med patcher og endre exe fila så cracken ikke virker lengere. Slipp disse ofte som hver uke, det gir mange versjons nummere og cracks. Piratene vil da gå glipp av det ekstra eller må slite med og holde styr på versjoner eller vente noen måneder. Du har da luket unna mange pirater, noen blir igjen, men det blir gjerne det som aldri ville kjøpt spillet alikevell. Crackede spill har ikke kunne kjøres online på "normalt vis" på mange mange år, det er ingen nødvendighet med online-aktivering for å hindre det, så enkle ting som en kode stopper jo det. AtW Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Vel, det er mulig å lage en crack som kan brukes online, men ingen gidder det da du uansett må ha en lovelig cd-key. Noe 99.9% av de som laster den ned ikke har. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Vel, det er mulig å lage en crack som kan brukes online, men ingen gidder det da du uansett må ha en lovelig cd-key. Noe 99.9% av de som laster den ned ikke har. Ja, som sagt, man kan ikek spille online på "normalt vis". AtW Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Så har du neste level, online aktivering hjelper lite da den kan crackes, men du stopper dem fra online spill. For rene single player spill er det bedre med en gulrot. Lag små updates, helst mer innhold, bundle sammen med patcher og endre exe fila så cracken ikke virker lengere. Slipp disse ofte som hver uke, det gir mange versjons nummere og cracks. Piratene vil da gå glipp av det ekstra eller må slite med og holde styr på versjoner eller vente noen måneder. Du har da luket unna mange pirater, noen blir igjen, men det blir gjerne det som aldri ville kjøpt spillet alikevell. Crackede spill har ikke kunne kjøres online på "normalt vis" på mange mange år, det er ingen nødvendighet med online-aktivering for å hindre det, så enkle ting som en kode stopper jo det. AtW Du har selvsagt rett her, det holder med en kode for online spill. Aktivisering vil kun være relevant for single player. Eneste grunn til å bry seg om hacks er for å ungå juks. Morsom sak, spore laster ned skapninger og annet fra nettet, det fungerer også med den hacka versjonen. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Snakk om en overkåt moderator dette her ja. 499,- kroner + god oppførsel for siste Red Alert spill. Den var ny Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg likte jo faktisk tanken. Oppfører man seg som en pest og en plage så bør det jo få konsekvenser. Slikt lærer man av. Største problemet er at det finnes svin i begge skoger, mange moderatorer haddet garantert missbrukt denne makten. Lenke til kommentar
lul Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Electronic Arts vil ikke frata deg spillene dine om du oppfører deg som en idiot på forumet deres. Etter all sannsynlighet gjør de dette for å slippe søksmål. Ser lett for meg at spillere i f.eks USA kunne vunnet frem med at EA ikke har lov til å innskrenke deres bruk av den kopien de har kjøpt av spillet. Ellers ville det også være tvilsomt om EA hadde stengt folk ute fra spillene sine. Av to grunner: Det ville nok medført mer crackete spill. Hvem skal være dommer/kontroller av hva som er tillat? Kritikere av SecuROM vil fort stå i far for å bli utestengt... Endret 4. november 2008 av lul Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Nå sletter jo EA tråder som er kritiske over en lav sko på forumet, så at dette blri neste steg, skal man ikke se bort ifra, bare ikke i dag. Det ble for mye media styr for å la dette gå igjennom nå, men det kan nok være mulighet for at det snikes igjennom senere. Lenke til kommentar
Far_til_dine_barn Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 tjaaa oppfører mann seg som en liten bajs unge så er det greit at det får konsikvenser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg