ADT Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 OCZ lanserer en 15,4 tommer bærbar PC man selv konfigurerer og bygger. Les mer Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Skjermkortet er jo det jeg helst vil velge selv. Viktigere med skjermkort enn minne og cpu spør du meg... (såklart må de andre delene må være brukbare). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Altfor lav oppløsning til å være interessant Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 For lav oppløsning, tregt skjermkort og for dyr. Nei takk. Men liker konseptet. Lenke til kommentar
Albatross Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 For lav oppløsning, tregt skjermkort og for dyr. Nei takk. Men liker konseptet. Enig med du. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har det vært noen utvikling på eksternt skjermkort-fronten det siste året? Asus' XG station er et meget lovende konsept synes jeg, men til nå har jo løsningene vært rimelig begrenset med tanke på hvilke skjermkort man kan putte i. Nå når flere og flere velger bærbare, og man samtidig ønsker bra ytelse, burde dette være noe som har forutsetninger for å slå an! For, som dere sier, GPU er jo det viktigste når det gjelder spillytelse. Bærbare prosessorer/RAM/HDD etc er jo mer enn godt nok. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg liker konseptet veldig godt, selv om det i grunn ikke er noen nyhet i seg selv. Barebone-PC-er har vært solgt ganske lenge, og så tidlig som i 2004 kjøpte og bygde jeg en bærbar basert på en barebone fra Aopen. Denne hadde 1400*1050 i oppløsning på 15". Uansett, det er en veldig bra trend at flere tilbyr muligheten å skreddersy også bærbare PC-er. Lenke til kommentar
erln Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 aah...håper at om noen år så kan vi alle bygge bærbare like lett som stasjonære i dag.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Barebone-PC-er har vært solgt ganske lenge, og så tidlig som i 2004 kjøpte og bygde jeg en bærbar basert på en barebone fra Aopen. Denne hadde 1400*1050 i oppløsning på 15". Nå skal det sies at konseptet også mer eller mindre døde ut i 2005, av flere årsaker: - å bygge selv ble ikke billigere enn å kjøpe ferdig - man fikk ikke flere valgmuligheter fordi mange av delene i en bærbar er proprietære (hvor mange forskjellige tastaturer kunne man for eksempel velge?) - når det gjelder de delene man hadde (reell) valgfrihet på (CPU, harddisk, minne) tilbyr mange produsenter uansett ferdigversjoner med ulike konfigurasjoner som dekker de aller fleste behov Jeg spår at denne trenden, som gikk i 2004/2005 (jeg har selv en slik barebone-maskin, kjøpt i 2005) neppe vil gjenoppstå. Dette grunnet at det ikke finnes i nærheten av noen universell standard for bærbarskjermer, bærbartastatur, bærbarskjermkort (MXM-standarden garanterer på ingen måte at "kompatible" skjermkort kan flyttes fritt mellom MXM-bærbare), pekeplater og i aller minste grad hovedkort slik at de fleste valgene for oppsettet ditt uansett er gjort av produsent når du kjøper en halvferdig maskin. Ikke kan du velge dyr eller billig skjerm med fritt valgt oppløsning, ikke kan du velge alle mulige skjermkort, og du kan ikke velge om maskinen skal være intel- eller AMD-basert. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Nettopp. Skal laptop bli en poppis blandt bygge-entusiastene må det komme standarder. Da tenker jeg spesielt på skjerm, skjermkort, hovedkort og kjøling. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Æsj, hadde håpet å få velge noen skikkelige godbiter her (flere disker, skjermoppløsning, skjermkort ++), men dette var jo bare standard og knapt nok dét Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå