Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Syns det ikke er lett, isolert følelse etter arbeidsulykke

Gjest mhelgestad

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg veit ikke helt om jeg har noen rett til og syns synd på meg selv.Ettersom det er folk som har opplevd verre ting enn meg.Men jeg har det ikke så lett nå,etter jeg var i ei arbeidsulykke på onsdagen.Hvor jeg brakk to fingere og knuste nesten hele bøyings ledde i lillefigern på høyre hånda mi.Det kunne godt mye verre jeg kunne ha fått dei platene over meg,som er i tre og er 20mm i tykkelse og 80cm i lengde.Men jeg rakk og kaste meg unna,men rakk akkurat ikke og flytte fingeren i tide.Så jeg hadde flaks der.Men nå er jeg skjukemeld i seks uker.Og kan ikke kjøre bil eller reise ut på fest,eller være noe særlig i aktivtekt.Og jeg føler meg ganske ensom ettersom jeg kan bare se på film og hører på musikk i tre uker.Før ulykka snakka jeg med noen jenter på nettby.Men etter det som skjedde mista jeg bare fantasien og,og visste ikke i hele tatt hva jeg skulle spøre dei om.Det ente med at jeg,skriv at jeg har hatt ei arbeidsulyknke.Men ingen repons tilbake.Kan hende det er noen skrive feil her,men det er fordi jeg kan bare bruke venstre hånda mi til og skrive med.

Endret av Juliess
Endret emnetittel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har i hvert fall fått en skade som du kan snakke med dem om.

Prøv å snu det til noe positivt. De kommer garantert til å ville høre om hånda di, og det kan være det som skal til for å bryte isen.

Mye bedre enn å snakke om aksjekursene eller været.

Stå på! :thumbs:

*Innlegget er skrevet av Mannen med ljåen som glemte å logge inn, og innlegget er derfor gjenopprettet*

Endret av Juliess
Gjennopprettet innlegg
Lenke til kommentar
Og kan ikke kjøre bil eller reise ut på fest,eller være noe særlig i aktivtekt.Og jeg føler meg ganske ensom ettersom jeg kan bare se på film og hører på musikk i tre uker.

Slik jeg forstår det har du skadet fingrene/hånden ganske kraftig, men det var alt. Så hvorfor kan du ikke reise på fest? Det er da mange slags aktiviteter du kan drive med?

Ser ingen grunn til å bekymre seg over transport ihvertfall. Du kan tross alt ta buss, tog eller taxi, få en venn til å kjøre deg eller gå?

Alle har rett til å føle sånn som de gjør. Det må du ikke la noen ta ifra deg. Men hjelper det deg å synes synd på deg selv? Sannsynligvis er det bare destruktivt, og det regner jeg ikke med at du vil.

Lenke til kommentar

At du skal bli nedtrykt og ha det fælt fordi du har skadet deg, ser jeg ingen logikk i overhodet.

En skade, som går over etter en stund hemmer deg veeeldig lite. Eneste er at du har nedsatte evner til å gjøre diverse ting en stund, men er fullt og helt i stand til å gjøre det aller meste med venner. Bit tenna litt sammen mens du har vondt, og gjør det du ellers ville gjort, bare med litt plager, så skal du se at det ikke gjør allverden om du er skadet likevel :)

Selvfølgelig må du ta det litt med ro de første dagene, men bortsett fra det ser jeg ingen grunn til at du skal misstrives og være(/gjøre deg selv) ensom.

Om det er andre problemer som gjør skaden ekstra tungt, kan du jo fortelle oss om det, så skal vi prøve å hjelpe deg. Sier likevel ikke at du har problemer utover skaden, men at det kan virke som du lar det gå veldig inn på deg selv at du har skada deg.

Lenke til kommentar

Ja må si at dere har rett,det er ingen visst i og låse seg inne og syns synd på meg selv.Det går mye bedre nå ettersom jeg ikke har noen smerte det i heile tatt.Det var værst dei første dagene.Jeg får gjøre ting så godt jeg kan ut av det.

Så takk for det:).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Du kan da komme deg ut med noen brekte fingre... Kan drikke øl med venstra og vettu :grin:

Jeg ble overfalt på fest av 4-5 sværinger, slått ned, knivstukket og trampet i trynet med svære boots. Dagen etter var det fylla igjen, med smadret tryne og en helvetes blåveis, diverse sting rundt omkring på kroppen og krykker... Kom deg på fest mann :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...