int20h Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 HPs nye Mini 1000 nett-PC blir lagt ut til en aggressiv pris på 399 dollar! Les mer Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Så sexy ut jo! Og prisen er jo unektelig bra. Mulig de har en vinner for veldig mange med denne pcen. Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 HP leverer alltid bra, kanskje jeg skal kjøpe en nett-pc alikevel? Hvis prisen er så lav i Norge da. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Apple er en av de få som har bekreftet at de ikke ønsker å gå mot nett-PC-segmentet. Steve Jobs sa for kort tid siden at: "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk". Må nesten bare le av denne uttalelsen, så alle de største PC leverandørene leverer "søppel" Når det gjelder PC`en så ser det lovende ut! Greit å ha en slik når man er på farten Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kommer i Januar med HPs egen Linux til $379,- Her er det bare å glede seg: "The HP Mini 1000 with MIE (mobile Internet experience): This one comes with an HP interface that’s built on Linux and is designed for digital content–videos, music and video. It also comes with Skype, instant messaging and a dashboard to get to email and browsing. The MIE will start at $379 with availability in January." http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10613 Lenke til kommentar
Ogrim Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Altså bør jeg vente med å kjøpe, og satse på priskrig? Klarer meg godt med 15" laptopen enda Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk". HAHA. De mener vel "We don't know how to make a <<insert random price tag here>> computer that's not a piece of junk". Lenke til kommentar
haalo Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Har denne samme oppløsning som 2133 (1280*768)? EDIT: Nei, denne har samme lave oppløsningen som de andre identitiske netbookene :/. Endret 31. oktober 2008 av haalo Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Altså bør jeg vente med å kjøpe, og satse på priskrig? Klarer meg godt med 15" laptopen enda Samme her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Steve Jobs sa for kort tid siden at: "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk". For de med hukommelsen i orden så er det ikke så alt for mange år siden Apple lanserte sin 500-dollars maskin: Mac Mini. Prisen ble riktignok justert opp til 599$ men er det så langt unna? Er ikke Steve Jobs farlig nær å prate dritt om egne produkter? Ellers så er det jo kjent at drittslenging om konkurrentenes produkter er både upassende og ødelegger troverdigheten. Kommer i Januar med HPs egen Linux til $379,- Her er det bare å glede seg: "The HP Mini 1000 with MIE (mobile Internet experience): This one comes with an HP interface that’s built on Linux and is designed for digital content–videos, music and video. It also comes with Skype, instant messaging and a dashboard to get to email and browsing. The MIE will start at $379 with availability in January." http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=10613 Spennende Lurer på hvilken distro de velger? 379$ er omtrent 2500 kr for tiden. Veiledende priser er ofte ~25% høyere enn de aller billigste, mens norsk moms legger på 25% og da er prisen tilbake på omtrent 2500 kr likevel. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Apple er en av de få som har bekreftet at de ikke ønsker å gå mot nett-PC-segmentet. Steve Jobs sa for kort tid siden at: "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk". Må nesten bare le av denne uttalelsen, så alle de største PC leverandørene leverer "søppel" Når det gjelder PC`en så ser det lovende ut! Greit å ha en slik når man er på farten Les skikkelig før du poster "We don't know how to make a $500 computer that's not a piece of junk". altså apple vet ikke hvordan de skal klare å lage en maskin til 500 dollar som ikke er søppel , men sier ingenting om at ingen andre produsenter klarer det. Lenke til kommentar
seidon Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Nå blir det priskrig! HP setter in Atom i en pc til den prisen Må snart skaffe meg en Endret 31. oktober 2008 av seidon Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 http://www.macrumors.com/2008/10/21/jobs-o...ks-not-yet-but/ <-- Ser ut som Apple jobber med saken. Jeg må si at jeg ikke akkurat er imponert over kvaliteten på netbookene på markedet (med et par unntak), virker som plastic-fantastic og lavoppløst skjerm er en fellesnevner på de fleste. Jeg vil ha en ~10 tommer skjerm med god oppløsning og alimuniumskabinett før jeg kjøper. Hvem som lager den har ingen ting å si for meg, Linux funker like godt som OS X til musikkavspilling, nettbruk og en tvserie nå og da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Trist de ikke valgte å putte en VIA Nano-CPU i den. Jeg kommer ihvertfall til å holde meg langt unna netbooks til noen går for Nano eller en ARM-prosessor. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nå har det ikke så mye å si på ytelsen, men per dags dato er dette den eneste pene "netbooken" (gud for et sløv navn) jeg har sett Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Spennende Lurer på hvilken distro de velger? Ubuntu, med et nytt brukervennlig UI som ifølge tester skal fungere svært bra på maskinen. Det interessante er at man for Linux maskinen får tilbud om bedre hardware enn den med XP. Hjemmesiden her, og test her. Virker veldig lovende, på tide de fikk inn en bra distro. HP er kanskje raskere med å få ut produkter her enn Dell? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Ser ut som de kan ha en vinner her. En del vil nok mislike touchpadden, men de gjør jo veldig mye annet riktig. Godt å se noen ta dette markedet (og Linux!) alvorlig. EDIT: får bare håpe at det er lett å fjerne det nye brukergrensesnittet de har hivi på toppen av Ubuntuen sin. Endret 31. oktober 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det var dårlig med linux-referanser på HP sine sider, ingen andre valg enn XP i maskin-konfiguratoren... Ellers høres jo HPs 'ubuntu med nogo attått'-konsept lovende ut. Litt som asus sin eee-xandros bare basert på en mainstream-distro. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 @NorthWave: Selvsagt er det enkelt:-) Og vil tro Ubuntu 8.10 vil fungere uten videre på denne. Nå som det er skamenkelt å få Ubuntu på usb så er det en smal sak og installere selv. Når det gjelder «touchpadden» så er det knapp på undersiden for å skru den av, jeg foretrekker trådløs mus i de fleste tilfeller. Når jeg hører at tastaturet er det beste på dem alle så lytter jeg! @Kahuna Som du ser på hjemmesiden for denne pcen så står Ubuntu versjonen oppført som «Coming soon», så da er det vel ikke så rart at man i dag ikke kan velge i maskin-konfiguratoren. Se på omtalen jeg linker til for å lære om mulige opsjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå