Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

spørsmål angående legeerklæring.

JiGGe

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er mulig å få legeerklæring for meg.

Jeg fikk et spark i leggen i gymnastikk timen på onsdag. Så nå klarer jeg ikke gå på beinet.

Jeg har ikke vært på skolen de 2 siste dagene.

For 3 år siden så brakk jeg dette beinet og måtte gå med gips i 6 måneder, ganske alvorlig. Så jeg er litt redd for at dette har noe med beinet mitt å gjøre.

Men jeg regner med at dette går over da jeg ikke har like vondt i dag som på onsdag. Men jeg har ikke sjangs til å bruke beinet mitt.

Så jeg lurte om det er noen muligheter for meg å få legeerklæring på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ringte legen akkurat 5-6 ganger nå, men intet svar. Får vente til i morgen eller mandag. Syns det er litt kjedelig å ikke få godkjent fravær på noe som skjedde på skolen. Da satser vi på legeerklæring ;) Takk alle som har svart.

Lenke til kommentar

Husk å fylle ut en skademelding på skolen. Skolen har en dessuten en selvstendig plikt å melde skader eller nestenulykker når du er student eller ansatt på skolen. Uten denne skademeldingen vil det bli vanskligere å få gjennom en fremtidig erstattingssak. Det handler helt enkelt om å få dokumentert at du faktisk ble skadet imens du var i skolen, især under pågående undervisning. Sannsynligheten etter hva du beskriver, var det jo ikke å betegne som "åpenbart selvforskyldt". En legeerklæring som vedlegg til skademeldingen er på sin plass. Får du ikke tak på din fastlege, bør du oppsøke legevakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...