Gå til innhold

Sniktitt: Starcraft II: Wings of Liberty (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser jo litt tøft ut, men jeg er enig med artikkelforfatteren i at det ser litt gammeldags ut. Nå er det sikkert mange SC-fans der ute som ønsker nettopp dette, at spillet ikke skal forandre seg for mye, men for folk som meg så virker dette litt som et steg bakover.

 

Nå har jeg riktig nok ikke prøvd spillet, så alt for bastante konklusjoner skal jeg ikke danne meg ennå :)

Lenke til kommentar

Synest quoten under fra artikkelen er kjempebra og jeg liker holdningen. mangen skriker etter at diablo 3 ikker ser nyskapende nok ut.. la ANDRE være nyskapende og la Blizzard holde på med de di kan, for de er jævla dyktige på sitt :)

 

I Blizzard er vi ikke så veldig bekymret om spillet er nyskapende eller hva de andre utviklerne måtte finne på. Det vi fokuserer på, er om det er morsomt for spillerne våre, punktum. Visst er det en rekke andre spill som gjør en hel del ablegøyer, og det må gjerne fungere for dem. Vi synes derimot at Starcraft er en så bra opplevelse at det vil bli galt å tukle med det.
Lenke til kommentar

Starcraft 2 er så likt som Starcraft fordi det er det eneste fansen ønsker. Blizzard fortjener ikke noe annet enn respekt for å høre på spillerene sine istedet for å kaste seg ut i ukjent forvann. Det er allerede mange progamere i Korea som er bekymret for at Starcraft 2 blir for ulikt. De ønsket ingenting mer enn oppdatert grafikk. Disse progamerene gjør at Starcraft er det største i hel Korea, og det er helt latterlig enormt der borte. Jeg syntes det er greit å se artikler skrevet av andre enn de som er fanboys, men dette er ingen unnskyldning til å ikke gjøre research.

Lenke til kommentar
Synest quoten under fra artikkelen er kjempebra og jeg liker holdningen. mangen skriker etter at diablo 3 ikker ser nyskapende nok ut.. la ANDRE være nyskapende og la Blizzard holde på med de di kan, for de er jævla dyktige på sitt :)

 

I Blizzard er vi ikke så veldig bekymret om spillet er nyskapende eller hva de andre utviklerne måtte finne på. Det vi fokuserer på, er om det er morsomt for spillerne våre, punktum. Visst er det en rekke andre spill som gjør en hel del ablegøyer, og det må gjerne fungere for dem. Vi synes derimot at Starcraft er en så bra opplevelse at det vil bli galt å tukle med det.

Helt enig! Ser ikke noe poeng i å være nyskapende bare fordi "alle andre er det". If it ain't broken don't fix it. De kan være nyskapende med andre franchiser. For store endringer i gameplayet ville også ført til horder av skuffede fans. Med så sterke franchiser som de Blizzard har produsert vil ikke folk at de endres så mye da de allerede er svært bra.

Lenke til kommentar
Hvordan skal de klare å gjøre dette perfekt, når de i løpet av 4 år aldri har klart å balansere WoW?

 

det er mye vanskligere å balansere ett spill der det konstant kommer nye addons 100%.... Uansett hvor bra blizz balanserer wow er det alltid idioter som klager over at deres class alltid får bank osv..

 

Dersom wow skal balanseres 100% så må alle ha samme gear, samme lvl osv..

Lenke til kommentar
Hvordan skal de klare å gjøre dette perfekt, når de i løpet av 4 år aldri har klart å balansere WoW?

 

Det blir å sammenligne epler og pærer.

uten at jeg er noen SC eller WoW fan vil jeg uansett ikke sammenligne dem.

Å sammenligne et MMO med et strategispill blir bare helt feil.

Ja helt klart utfordringer med å balansere et strategispill, men ikke sammenlignbart med et MMO spill.

Lenke til kommentar
Er virkelig Starcraft-historien så bra, og er sanntidsstrategispill en god arena og formidle historie på?

 

Hva slags ubrukelig spørsmål er dette?

 

Hvorfor er det et ubruklig spørsmål? SC-historien er kanskje bedre enn andre RTS-spill, men noen fantastsik bra story er det jo ikke?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er det et ubruklig spørsmål? SC-historien er kanskje bedre enn andre RTS-spill, men noen fantastsik bra story er det jo ikke?

 

AtW

 

Smaken er vel som baken. Poenget er uansett at Blizzard har vist at de fint klarer å formidle godt historie gjennom både WC og SC, så jeg ser ikke helt poenget ved å stille spørsmålstegn ved Blizzards evne til å gi spillerne en god story gjennom SC2.

 

Blir like dumt som å stille spørsmålstegn ved Coca Colas evner til å lage brus..

Lenke til kommentar
Hvorfor er det et ubruklig spørsmål? SC-historien er kanskje bedre enn andre RTS-spill, men noen fantastsik bra story er det jo ikke?

 

AtW

 

Smaken er vel som baken. Poenget er uansett at Blizzard har vist at de fint klarer å formidle godt historie gjennom både WC og SC, så jeg ser ikke helt poenget ved å stille spørsmålstegn ved Blizzards evne til å gi spillerne en god story gjennom SC2.

 

Blir like dumt som å stille spørsmålstegn ved Coca Colas evner til å lage brus..

 

Ikke alle er enig i at historien er så fantastisk god i spillene di nevner, som du nevner, så er smaken delt, iogmed at du innser det, så virker det merkelig å synes det er idiotisk å ta tak i denne spørsmålsstillingen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er det et ubruklig spørsmål? SC-historien er kanskje bedre enn andre RTS-spill, men noen fantastsik bra story er det jo ikke?

Det er sant, men no har dagens RTS ein lengt betre historie enn tidlegare. Warcraft hadde vel strengt tatt ikkje noko revolusjonerande historie heller, men måten dei gjorde det på i Warcraft 3 og The Frozen Throne var jo genialt. Blizzard kan lage gode historier og ikkje minst formidle dei på ein god måte. Grunnlaget som finnes i Starcraft er ikkje så mykje, men dei kan lage noko stort ut av det.

 

Spørsmålet er litt merkeleg, ein kan ikkje tenke på den måten. Du treng ikkje den store historien for å ha noko å bygge vidare på.

Likte denne:

– Du forteller at dere bruker mye tid og ressurser på historie. Strategispill er vel kanskje ikke den beste måten å fortelle historie på, så hvordan tenker dere å formidle?

 

– Jeg føler vel at Starcraft og Warcraft III gjorde en ganske god jobb på akkurat det feltet. Mange strategispill prioriterer ikke historie, men for oss er den en ganske sentral del av opplevelsen. Vi forteller en god del gjennom filmer, som på grunn av sin høye kvalitet er langt unna å være billige for oss å lage. Vi kommer også til å ha langt flere videosekvenser enn tidligere.

Det er heilt sikkert at Blizzard kan fortelle historier på ein god måte, difor er eg positiv til 80-90 oppdrag. Videosekvenser med grafikkmotoren er kjekt, CGI-videoene er fabelaktige, i mine auge er Blizzard kongen på det området.

Lenke til kommentar

Skeptisk, meget skeptisk. Eg kjem nok til å kjøpe det, men at det kan måle seg med BW kan eg aldri tenke meg. På førehand er eg nok redd for (med tanke på blizzard) at spelet ikkje vil appelere til massane der rts-esport er mest utbreidt- dvs ASIA. Å skifte ut eit så etablert spel som BW er i korea- og seinare Kina, er ikkje gjort over natta. Det skal nok fleire ÅR med patching til før det er så balansert at det er mogleg å game ytterst profesjonelt med SC II.

 

Men dette er jo berre mine synspunkt. Blizzard er jo eit realt powerhouse der perfeksjon står sentralt. Sjølv om spelet kanskje ikkje byr på noko nytt, gaming-wise, så kan det jo hende at det vil gå inn i historia som ein klassikar slik forgjengaren allereie har gjort for lengst.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...