Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har en laptop med 64 bits Ubuntu (relativt ny versjon, innstallert for to måneder siden eller noe), men jeg får ikke scitools.all til å fungere, eller det som feiler er når jeg skal plotte noe.

def f(x):
return x**2
from scitools.all import *

x = linspace(-2, 2, 1000)

plot(x, f(x))

Dette lille programmet prøver jeg å få kjørt (for å sjekke plottinga at det fungerer), men da får jeg opp

>>>Unix python plot.py (kjøring av programmet)

scitools.easywiz backend is gnuplot

Warning: empty x range [-2:-2], adjusting to [-1.98: -2,02]

Warning: empty y range [4:4], adjusting to [3.96:4.04]

Det har seg slik at på grunn av dette er jeg ikke i stand til å få gjort informatikkoppgavene fra universitetet, jeg kan heller ikke da stole på at andre programmer som ikke bruker plotting fungerer slik det skal. :(

Så hvordan fikser jeg dette?

har brukt denne guiden, og den sier utifra testprogrammet at alt fungerer, men det gjør ikke det!

Kan nevne at den under installasjonene så får jeg noen feilmeldinger:

W: Failed to fetch dfrom:[ubuntu_8.04.1 _Hardy Heron_ - Release amd64 (men jeg har da en pentium i laptopen!) (200807021)]/dists/hardy/main/binary-amd64/packages.gz Please use apt-cdrom to make thi CD-ROM recognized by APT. apt-get update cannot be used to add new CR-ROMS

Så sier den det samme en gang til..

E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead (jeg har prøvd denne installasjonsgreia flere ganger, kan det ha noe med saken å gjøre?)

Kommentarer er satt i kursiv.

Ser også at den guiden jeg prøver er brukt på 7.xx verjson, mens jeg (tydeligvis) har 8.xx, er dette en faktor?

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...