dePt Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei, Har et Velbon CX 440 som jeg kjøpte på en campingplass i Italia da behovet plutselig meldte seg i sommer. Fungerer egentlig greit, men er ikke heelt fornøgd. Er et horriblet hode på det, og ikke noe vater å stille etter (som jeg godt kunne tenkt meg). Hvor langt opp må jeg i pris for å få noe som duger? Vet ikke helt hvor stor forskjellen er fra Sherpa 600R, men regner ikke med dette er mange steg opp? Stabilitet er selvfølgelig viktig. Lav vekt og str. er en bonus , ikke et krav. Kunne som sagt også tenkt meg et vater på hode å stille etter. Prisklasse: Under 1000-lappen Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nå går jo Sherpa 600R for å være det beste (om ikke eneste) bra stativet til under 1000-lappen da.... Kan du ikke ta deg en tur til f.eks Japan Photo for å kjenne litt på det? Du finner nok fort ut om det er lite eller mye forskjell fra det du har nå. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Har nok ingen lokale fotobutikker. Så Sherpa 600R er best buy? Får se om jeg kan sende brodern ned på foto video å se på det. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 De lærde sier så.... Har det selv, og er veldig fornøyd. Akkurat passe vekt, lett nok til å gidde å drasse det med meg gjennom skogen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har nok ingen lokale fotobutikker. Så Sherpa 600R er best buy? Får se om jeg kan sende brodern ned på foto video å se på det. 600R et et utmerket stativ,har det selv og kan ikke se at det er dårligere enn feks manfrotto sine som kommer på et par tusen kr. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Så da er vi alle enige om at 600R er veien å gå. Takker for svar All in favor say ay! (eller ikke) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Har 600R selv, og klager ikke. Stødig og enkelt å sette kameraet på.. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Tok en kikk innom tråden om kulehode vs treveis. Tror kulehode passer meg bedre enn treveis, og funderte derfor litt på denne kobinasjonen: http://japanphoto.no/product/stativer/kame...ulehode-486rc2/ Her sprekker jo budsjettet vesentlig, men finner ingen billigere alternativer som ser OK ut. Lenke til kommentar
dePt Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Bumper denne ved å spørre om Velbon Sherpa CF-535 https://prisguiden.no/product.php?productId=70319 med Velbon HQ61Q er et bedre alternativ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Har den,er helt grei men ikke noe superhode. Synes hodet er litt vanskelig og få til og stå eksakt der jeg vil ha det spesielt med en stor tele påmontert. Eller så har stativet mange fine løsninger. Her er en trå om det https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=920714&hl= JP. http://www.japanphoto.no/product/stativer/...ed-61q-kulehode Endret 3. november 2008 av Nautica Lenke til kommentar
dePt Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Kulehode kan vel alltids byttes ut etterhvert som det behovet melder seg? Sitter kun på en 17-50mm Tamron nå, så tror ikke det skal bli noe problem. Edit: Kanskje et dumt spørsmål, men kan man velge og vrake fritt i hoder til stativ? Følger disse en slags standar? Endret 3. november 2008 av dePt Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vrake og velge hode ? tar jeg ikke feil så er det standar montering på stativ med en skrue i mitten "6mm." Lenke til kommentar
dePt Skrevet 3. november 2008 Forfatter Del Skrevet 3. november 2008 Jepp. Var det jeg trodde Sikler litt på noen av Manfrotto hodene, men det får i såfall vente. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Kulehode kan vel alltids byttes ut etterhvert som det behovet melder seg? Sitter kun på en 17-50mm Tamron nå, så tror ikke det skal bli noe problem. Edit: Kanskje et dumt spørsmål, men kan man velge og vrake fritt i hoder til stativ? Følger disse en slags standar? Stativhodefeste er vel stort sett 3/8". Er muligens noen som er 1/4" også. Feste på kamera er 1/4". Så det er sjelden noe problem å bytte dette om hverandre. Endret 3. november 2008 av Mr_Sunde Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Vrake og velge hode ? tar jeg ikke feil så er det standar montering på stativ med en skrue i mitten "6mm." Stemmer 600R kan du enkelt skifte hode på,har brukt dette stativet til nå,men skal legge det ut for salg fordi jeg må ha et enda større/kraftigere og med flere festeplater til kamera/objektiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå