kjetil2002 Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Jeg holder på å sette i sammen en P200MMX for å scanne og brenne CD'er. Operativsystemet er Windows 2000. (Jeg vil ikke ha Windows 98 på denne maskinen) Jeg innstallerer programmet WinOnCD, versjon 3.6 fra CeQuadrat, men når jeg skal bruke programmet får jeg opp meldingen: Eror retrieving SCSI bus information: No SCSI host adapter found. Fra før av har jeg (av SCSI) en intern HD, en scanner og en intern CD-spiller i tillegg til CD-brenneren. Brenneren fungerer utmerket som CD-spiller i Windows 2000. Jeg får ikke skrevet til den. (Med programmet WinOnCD) Brenneren er av typen: TEAC CD-R55S (Med nyeste firmware) SCSI-kortet kommer opp som Symbios Logic 8100S PCI SCSI Adapter. Er det noen som har en peiling på hva problemet kan være? Evt. er det andre brenner-programmer som virker for denne brenneren? Kan det være et driverproblem? Hilsen Kjetil Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Det er ikke sikkert brenneprogrammet har støtte for brenneren. Prøv å last ned nyeste versjon av nero e.l. Lenke til kommentar
kjetil2002 Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Nå har softwaren fungert med brenneren både i Win95, Win98 og WinNT4.0 tidligere (Det var litt problemer med WinNT4.0) Jeg mener bestemt at termineringene og SCSI-ID er greie (ellers hadde vel ikke brenneren engang fungert som en CD-spiller?) Er det noe kluss med at Win2000 ikke kan "snakke" direkte med HW og derfor klikker det for brenneren og SCSI-kortet? Grunnen til at jeg ikke har så ny software, er at PC'en kun har en 200MHZ prosessor. (128 MByte EDO-RAM) Ellers takk for innspill. Her er info fra Teac: "INternal CD-R Drive Drivers: The following information applies to TEAC's 5.25" Internal SCSI CD-R drive models CDR58S (8x24) , CDR56S/6 (6X24), CDR56S/4 (4x24), CDR55S (4x12), and CDR50S (4x4). MS-DOS, Windows 95/98/NT/2000/XP: You will be using the software drivers provided with your SCSI host adapter. If you are using a brand-name SCSI controller card such as Adaptec, these drivers are already built-in within Windows; therefore, the CD-R drive will be automatically detected as a standard CD-ROM drive upon bootup. Please note that Windows NT 4.0 does not support the Plug-N-Play feature, therefore, the driver will have to be manually enabled from the Control Panel's SCSI Adapters section. Macintosh: Software drivers are typically loaded when the Recording software, such as Adaptec's Toast, is installed. Writer drivers: Once the CD-R drive has been properly installed and recognized by the Operating System, the Writer drivers are loaded on the system when you install your Recording software package. Please make sure that the software package version you have selected supports your TEAC CD-R drive." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå