Theodorl Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hei! Jeg har en del verdier som er listet opp i excel og ønsker å kopiere disse inn i et form. Men når en kopierer direkte havner verdiene kun i et felt som standard. Er det mulig å få verdiene til å legge seg inn i neste felt etter en hvis lengde eller tegn når en kopierer? Takk på forhånd for svar! Mvh Theo! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg antar du må eksportere dataen fra Excel til ett format som Javascript kan forstå. Feks at du eksportere dataen ut til en txt fil med komma seprarte verdier feks. Du må huske at når du markerer alt i Excel og kopierer så er det bare en stor "bit" med data. Så lenge du ikke limer det inn i Excel som forstår den dataen, så vil ikke mottakeren vite hva den skal gjøre med det. Hvis det skal limes inn i en tabell i HTML så måtte jeg gå via den veien. Eksportere alt til txt fil. Og når jeg så limte inn eller importerte i Dreamweaver til en tabell så skjønte den at dette var komma separerte verdier og plasserte hver data i hver sin rute. Google "exporting Excel data to XXX" bytt ut XXX med det du skal ha det inn i. AKIRA Lenke til kommentar
Theodorl Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Jeg antar du må eksportere dataen fra Excel til ett format som Javascript kan forstå. Feks at du eksportere dataen ut til en txt fil med komma seprarte verdier feks. Du må huske at når du markerer alt i Excel og kopierer så er det bare en stor "bit" med data. Så lenge du ikke limer det inn i Excel som forstår den dataen, så vil ikke mottakeren vite hva den skal gjøre med det. Hvis det skal limes inn i en tabell i HTML så måtte jeg gå via den veien. Eksportere alt til txt fil. Og når jeg så limte inn eller importerte i Dreamweaver til en tabell så skjønte den at dette var komma separerte verdier og plasserte hver data i hver sin rute. Google "exporting Excel data to XXX" bytt ut XXX med det du skal ha det inn i. AKIRA Er det mulig å lime verdiene inn i et textarea og ha et script som merker ny linje som ny verdi? Har ikke så god peiling at jeg kan lage noe slikt, men vil bare høre om det er mulig før jeg evnt. prøver:p En annen ting jeg har sett på et autotab når antall tegn overstiger et visst antall. Dette funket ikke når jeg kopierte, kun når en skrev inn for hånd. Endret 31. oktober 2008 av Theodorl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå