Shutterfox Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har testet støydempingsfunksjonen Long Exposure NR på mitt Nikon D50. Kan så vidt se forskjell på groteske forstørrelser, men synes det er en tendens til at funksjonen gir større forskjell på undereksponerte bilder. Noen som har erfaringer med Long exposure NR? Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvor lang lukkertid testet du på da? Lenke til kommentar
Shutterfox Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Hvor lang lukkertid testet du på da? Testet bare på 30 sek, iso 200 og 800, korrekt eksponert og en drøy blender undereksponert Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har testet støydempingsfunksjonen Long Exposure NR på mitt Nikon D50. Kan så vidt se forskjell på groteske forstørrelser, men synes det er en tendens til at funksjonen gir større forskjell på undereksponerte bilder. Noen som har erfaringer med Long exposure NR? Det er nok ikke så rart at du ser størst forskjell på undereksponerte bilder. Undereksponerte bilder er jo også mer plaget av støy enn korrekt eksponerte bilder... Støyreduksjonsfunksjonen i nikons speilreflekser fungerer på den måten at den tar et identisk svart bilde, og legger dette oppå. Siden støyen opptrer tilfeldig, vil dette bidra til å redusere støyen uten vaske ut detaljer slik vanlig støyfjerning kan gjøre. Jeg har stort sett støyfjerning aktivert i min D40. I de få "testene" jeg har utført, har jeg helt klart sett en forskjell. Men det er klart: i korrekt eksponerte bilder vil det i utgangspunktet være lite støy, og da er det desto mindre forbedringspotensiale... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå