Creature Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Eg har et Iwill KK266-R hovedkort, som ikkje takler dei nye XP prosesorene, hvor mye bedre er dei nye XP-prosesorene i forhold til dei "gamle" prosesorene frå AMD med same klokkefrekvens? Er det fornuftigt å kjøpe et nytt hovedkort + ddr ram (ramen er jo svinndyr)? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 like greit å kjøpe nytt xp-kompatibelt mobo, ddr-ram og XP cpu .. da har du ingen flaskehalser eller noe som hindrer fremtidig oppgradering. du kan evt. kjøpe det asus-kortet som har støtte for både vanlig sd-ram og ddr-sdram, og bruke den rammen du har nå. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg vil anbefale en xp prosessor (bedre temperatur og/eller mindre strømforbruk), men ikke kjøp noe over 1800+ (ca) det vil ikke lønne seg prismessig ddr ram er absolutt å anbefale selvom den har doblet seg i pris i det siste (angrer på at jeg ikke kjøpte en 256 brikke til). Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 XP cpu har støtte for SSE, hardware prefetch dvs at den "gjetter på" de neste minneadressene. .18micron kjerne, som gir lavere strømforbruk som igjen fører til lavere temperatur. en XP1800+ har nesten like bra ytelse om en 2gb intel p4 willamette cpu.Og mye rimeligere. Lenke til kommentar
Creature Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Hvilket hovedkort burde eg kjøpe? Lurer selv på å vente til den nye prosesoren til AMD kommer ut (64b), siden dei nye XP'ene ikkje yter så voldsomt mye meir enn den vanlige cpu'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå