runeb Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Har du en dhcp server på nettverket da? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 nei.. men chello deler vel ut dhcp adresser? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det vet jeg ikke noe om. Hvordan er maskinen koblet til internett? Rett i veggen, ADSL-modem, via ruter? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Har du andre maskiner på samme nettverk? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 ja.. 2 andre.. begge har dynamisk ip-adresse.. Jeg skal sjekke om det er feil på nettverkskortet i serveren.. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 nettverkskortet funker fint det.. jeg får teste om jeg får det til med en annen distro.. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 har gjort det og akivert dhcp, men får ingen ip.. den er forsatt 127.0.0.1 Som den skal være.. Hva sier ifconfig? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 ifconfig sier: Link encap: Local Loopback inet addr: 127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 UP LOOPBACK RUNNING MTU:3924 Metric:1 ... vet ikke om dette sier deg noe.. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Her er det noe galt, ja. eth0 mangler (Link encap: Ethernet) Er du sikker på at du har brukt netconfig riktig? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 6. april 2003 Forfatter Del Skrevet 6. april 2003 har ikke noen lagringsfunksjoner i netconfig.. så jeg går utifra jeg gjør det riktig.. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Husk at Trustix Secure Linux har utelatt støtte for gamle ISA-nettverkskort i utgangspunktet. Dersom du har et, er det mulig at det ikke ble probet av kernelen eller modulene som ligger inne som standard. Sjekk om noen nettverkskort ble funnet ved å skrive dmesg | grep "eth0" Dersom ingen linjer returneres, ble ingen støttede nettverkskort probet. Q: Why don't you support my ISA network/SCSI/coffee making adapter? A: Our reasoning is plainly and simply that the ISA architechture introduces many possible errors on your system (for instance, unlike PCI devices, you cannot reliably probe for devices, if you did, chances are your system locks solid). In addition, the age of the ISA bus shows, both in speed and reliability and since you already need somewhat a modern PC to run TSL in the first place, we thought we should save you from even considering it. Why is speed an issue? An ISA network adapter can not keep up with a 100Mbps network. A SCSI controller on ISA is at best the bottleneck of your system, and will hurt you even more than the network card. You really don't want either on a server, and that is what TSL is made for. Note that ISA video cards will probably work quite well, because these generally require no specific software support for just a text terminal. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Litt off-topic: Vil Telenor også forby servere hjemme ?? Har tenkt å sette opp dc hub, web og ftp servere. Vil jo helst kjøre på standard port da Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Nå har jeg installert debian og får kjørt ssh og html mot serveren lokalt på nettverket.. Mye stress å få satt opp php og gi tilgang for folk utenfra? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Jeg har en P133 med php, mysql, web, mail og ftp hos chello. Det fungerte en stund å bruke både port 21, 25 og 80, men de sperret det etterhvert. Ringte dem og da sa de at det var fordi folk ikke skulle kjøre servere hjemme. Men det er jo bare å bruke en annen port da.... Jeg har prøvd flere forskjellige linux distroer nå og kommer like langt hver gang.. akkurat nå er det clarkconnect som står for tur.. Hvordan har du koblet opp nettverket? Fra chello modemet til en router.. og så til serveren eller? Hvordan setter du opp hvilke porter som skal brukes og gjør serveren tilgjengelig på Internett.. Jeg får koblet til serveren min med ssh lokalt via ip-adresse, men det går ekstremt tregt og forbindelsen henger seg opp etter en stund.. Har dette noe med at pcene er koblet sammen via en hub å gjøre? Eller er det pga dårlig støtte for nettverkskortet.. Et CNet PRO200 pci kort.. eller er det kun fordi maskinen er såpass treg.. (pentium 120).. Jeg skal forsøke å illustrere hvordan nettverket er satt opp... (Internett)--(chello modem)--(hub 10 mbit)--(ut til PC1, PC2 og server) Går det bedre hvis jeg bytter ut hub'en med f.eks en slik router Jeg setter veldig pris på om noen kan forklare/vise meg dette evt. redirigere meg til et sted der det fakisk står.. -og ja.. jeg har lett andre steder.. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Det er ikke maskinen iallefall... Har SSH-a masse mot en p133, og det går knirkefritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå