Gå til innhold

MS varsler storoffensiv mot piratversjoner av WinXP

Anbefalte innlegg

:lol: Hehe, gikk fem på her også ja. Var igrunn ute på nettet å tittet etter aprilsnarr spøker men denne var jo postet før 24:00 så da..

Har jo nettopp lest en del om palladium, og noe lignende dette var jo det jeg ventet på derfra. Har på følelsen at det bare er et tidsspørsmål før det endelige steget over til Linux plattformen kommer, og dette kunne jo vært det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe - ble nesten litt skuffa når jeg fant ut at det nok var aprilsnarr jeg :wink:

Men MS har nok noen triks på lur - er jo ikke uten grunn at de la inn en del godsaker i SP1 som de vel like gjerne kunne lagt inn som default i XP med en gang. Vet om flere som har oppgradert til SP1 og dermed har gått i baret...

Lenke til kommentar

Om det stemmer at klokken på forumet ikke er stillt inn etter sommertid, så er det den tidligste aprilsspøken jeg har sett. Knappe 2 minutter over tolv. Ikke ille.

Men en seriøs tanke faller inn også. Windows update, det er ikke umulig at de kan finne på å sende ut oppdateringer som kan gi dem muligheter ala dette. Antagelig eneste grunnen til at de ikke gjør det er at kunder ville forlate et slikt firma som dugg for solen. Både eksisterende og fremtidige.

Jeg ser ingen umiddelbar fare for noe slikt. Ikke mange firmaer som vil like å støtte et firma som driver med både spredning av virus/sabotage og da terroristvirksomhet (Vi kan jo ta i litt, når MS gjør det også :) )

Ha en ellers godt lurt tirsdag.

Lord Thaniel

Lenke til kommentar
Litt for tidlig ute da ;)

Nope, klokken på forumet er ikke justert for sommertid.

Hos meg står det at den ble postet 31 Mar 2003 22:02, så da er den en time for tidlig ute, selv om en plusser på en time for sommertid...

Lenke til kommentar
Hos meg står det at den ble postet  31 Mar 2003 22:02, så da er den en time for tidlig ute, selv om en plusser på en time for sommertid...

Skjekk at du har stilt inn riktig tidssone på forumet...

Aha! Så forumet bruker ikke norsk tidssone som standard. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Hehe - ble nesten litt skuffa når jeg fant ut at det nok var aprilsnarr jeg  :wink:  

Men MS har nok noen triks på lur - er jo ikke uten grunn at de la inn en del godsaker i SP1 som de vel like gjerne kunne lagt inn som default i XP med en gang. Vet om flere som har oppgradert til SP1 og dermed har gått i baret...

Hvordan da om jeg tør spørre? Altså hva mener du med at de har gått i baret?

Andy

Lenke til kommentar

Noe slikt kommer aldri MS til å gjøre. Da vil de tape mange kunder.

Og det som ble sagt i spøken om at MS ville senke prisen når flere betalte for Windowsen: Microsoft har tidligere uttalt at uansett om alle betalte lisensene sine, så ville de ikke senket prisen. De ville bare brukt pengene til å "gjøre systemet enda bedre"... Jah!

Lenke til kommentar
Hvordan da om jeg tør spørre? Altså hva mener du med at de har gått i baret?

En kamerat av meg oppgraderte til SP1 via Windowsupdate og neste gang han skrudde på maskinen så fikk han beskjed om å aktivere ved å ringe MS, sannsynligvis på grunn av at key'en hans hadde blitt brukt altfor mange ganger siden den ikke var original... :lol:

Måtte sette inn disken hans som disk #2 i maskinen min for å redde ut dokumentene hans - hehe. (Han kom ikke inn i OS'et i det hele tatt - fikk kun opp meldingen om å aktivere ved å ta kontakt).

Lenke til kommentar

Aprilsnarr - uten tvil. MS vil aldri si det høyt med de setter stor pris på folk som piratkopierer og sprer deres programvare.

Dersom office og winxp skulle kostet meg og deg ca 8000kr pr maskin vi har i huset ville de færreste engang vurdert det. Microsoft ville miste sin totale dominanse og folk ville begynne å utvikle programmer, spill for linux. Trolig hadde også allment brukbare Linux distroer dukket opp...

Bottom line, MS tjener grovt på pirater og *late* foreldre... de som virkelig taper er spill produsentene.

Lenke til kommentar

Heyhey!

Tusen takk for så mange positive tilbakemeldinger! Tror faktisk dette er den eneste posten jeg har skrevet hvor det har kommet inn så mange svar og visninger på under et døgn. 1300 visninger siden kl 24 i natt er vel ikke så verst? Og som så mange av dere allerede har funnet ut var dette en aprilspøk, men det er likevel et snev av alvor bak posten. Personlig liker jeg ikke helt at Microsoft har så stor makt som de har får øyeblikket og lisensreglene for Media Player 9.0 er en bekreftelse på at markedet ikke er helt som det burde være for øyeblikket. Dersom noen ønsker å lese mer om overtramp av rettigheter som følge av den digitale revolusjon anbefaler jeg nettsidene efn.no og eff.org

Ytterligere kommentarer er vel unødvendig bortsett fra denne:

Dette må gjentas neste år :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...