Erroneous Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Dette skjer noen ganger. Maksimalt to på en sen kveld, noen ganger ingen. Men allikevel ofte nok til at det er irriterende. Bildet henger seg opp, lyden henger seg opp en liten stund før det blir stille. Deretter reagerer ikke maskinen på noen ting, eneste løsninger å trykke reset eller flippe power-bryteren. Min datamaskin: AMD Phenom 9850 BE Quad-core 4 gig Crucial BallistiX CL4 Gainward GeForce 8800GT 512MB MSI K9A2 Platinum-hovedkort Hva tror dere kan være problemet, og finnes det noe løsning? PS: Har slettet WTF/Interface/cache mapper, og kjørt Repair tool. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Det kan ikke ha noe med temperatur å gjøre, blir cpu, skjermkort blir for varmt kan dette skje... Endret 30. oktober 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Hmm.. Det kan være noe der. Er det ikke slik at prosessoren min er av den varme typen? Mener å ha hørt det + at jeg har stock-vifte. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg er ikke sikker på varmeutviklingen på den prosessoren, men du har altså ikke sjekket temperaturen? isåfall bør du teste ut det mens du spiller, siden du har stock kjøler, kanskje mye støv? så kan den lett bli veldig varm etter en stund gaming... Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Sjekka tempen nå, ligger på rundt 45 idle. Tenker på å kjøpe en prosessor-vifte og se om problemet blir borte. Edit: Har glemt å nevne at jeg kjører Vista x64, og har tenkt litt på at dette kan være problemet (men tviler). Endret 30. oktober 2008 av Erroneous Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hadde forsåvidt det samme problemet en stund, men aner ikke hva det skyldtes. Hadde det bare i WoW og bare når jeg kjørte i full-skjerms modus. Dette var litt irriterende, så jeg bare sluttet å kjøre i full-skjerm. Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hender eg og får dette problemet. Lyden fortsetter ei stund før det blir stille. Einaste utvei er restart. Har prøvd å sjekke dei loggane windows lager under "uforutsette" hendingar. men står bare at det var ein ikkje fullverdig shutdown:P Maskinvare hos meg er: Q6600 2x8800gts Kjører på vista 32bit. Lenke til kommentar
Fenriss Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hadde akkurat samme problemet. Hos meg var det et minneproblem. Har du 4gb ram på maskinen, så prøv å ta ut en brikke så du får 3gb. Kjører du 32bits windows så får du ingen utnyttelse av 4gb uansett. Har ikke fryst siden. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Edit: Har glemt å nevne at jeg kjører Vista x64, og har tenkt litt på at dette kan være problemet (men tviler). Lenke til kommentar
Fenriss Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Edit: Har glemt å nevne at jeg kjører Vista x64, og har tenkt litt på at dette kan være problemet (men tviler). Ja, men ser andre i tråden her sliter med samme sak. En løsning kan være minne, tydeligvis. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kan være en minnefeil ja, kan også være temperatur som er nevnt, 45 grader idle kan tyde på at den går temmelig høyt under load. Har du oppdatert chipset og skjermkort driver forresten? Og er SP1 innstallert? Lenke til kommentar
Fenriss Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Det finnes ca 34000 tråder om problemet på wow sine egne forumsider. Og blizzard svarer med: Crashes, Error Messages and Lockups Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Hadde akkurat samme problemet. Hos meg var det et minneproblem. Har du 4gb ram på maskinen, så prøv å ta ut en brikke så du får 3gb. Kjører du 32bits windows så får du ingen utnyttelse av 4gb uansett. Kanskje det løser problemet, men du har fortsatt litt feil i det du sier. Et 32-bits Windows kan adressere 4GB med minne. Men det er totalt, så når et skjermkort har minne også synker mengden av RAM-en den bruker. På min PC bruker jeg "bare" 3,25GB av 4GB RAM. Men om man skal ta ut 1 RAM-brikke for å få 3GB istedet, betyr det at man har 4x1GB med RAM. Altså vil man da sitte igjen med 3 brikker, og får ikke utnyttet Dual Channel-biten. Altså mister man litt RAM, men også en del ytelse på en av de gjenværende RAM-brikkene. Og om man kjører 2x2GB og fjerner én sitter man jo igjen med bare 2GB. Sorry, men: Kan være en minnefeil ja, kan også være temperatur som er nevnt, 45 grader idle kan tyde på at den går temmelig høyt under load. Ikke nødvendigvis. Her er min idle-temperatur ganske høy, slik at jeg slipper viftesus når jeg ikke spiller. Så når jeg spiller øker viften hastigheten, og temperaturen forblir rundt 50 grader. Men trådstarter: Sjekk temperaturen under spilling, helst med et program som logger det, så kan du sjekke hva temperaturen var når maskinen krasjet i etterkant. Prøv også å fjerne støv fra kjøle-ribbene/viftene på prosessoren. Endret 31. oktober 2008 av Matsemann Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kjører mine vifter på lavest når jeg idler, ligger på 45-50 da. Når jeg gamer setter jeg de på fult og da beveger tempen seg til 60+/- Har jeg de på lavt under gaming går vi fort opp mot 80... Så hvis trådstarter har en stock kjøler med litt støv, dårlig kontakt mellom kjøler og kjerne, og en cpu som produsere mye varme kan den fort bli varm. Jeg ville sjekket tempen etter noen timers gaming. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Selvfølgelig Matsemann, glemte helt den biten, men ikke sikkert han har det slik og da oppstår det fort problemer, pc'n min blant annet har to grader forskjell på load og idle Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Meg du snakker om? Isåfall, jeg bruker Opera. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Da er det nok ikke Firefox. Har så og si akkurat det samme problemet selv, har hatt en følelse av at det kan være Firefox som gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå