Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Håndhygiene - et ork å gjennomføre for mange?

Gjest Hygienemannen

Anbefalte innlegg

Gjest Hygienemannen

Heisann.

I alle år har jeg lagt merke til at mange personer slurver med håndvasken, spesielt etter dobesøk og før/etter mat. Mener ikke nå at man skal være helt paranoid og bli hysterisk bare man vasker henda dårlig, men det finnes folk rundt deg i hverdagen, enten på skolen eller arbeidsplassen som man inniblant deler utstyr/ting med. Og tanken på at det kan finnes avføringsrester på/rundt deg er ikke akkurat så begledelig.

Kan dra frem dobesøk uten å vaske henda, for så å ta på dørhåndtaken til både dassen og døra inn/ut av garderoben.

Hva er deres tanker rundt dette? Slurver alt for mange med håndvasken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mange flere enn man skulle tro som slurver med å vaske seg på henda etter man har vært på dass osv... Jeg for min del ser på det som en selvfølge.

Kan ikke si jeg tenker over det noe særlig når jeg håndhilser/tar på ting osv, ting man ikke veit om har man ikke vondt av. Man må bli utsatt for bakterier for å holde immunforsvaret vedlike, og det er veldig sjelden man faktisk blir direkte syk. På jobb og sånn så vasker jeg sjelden henda før jeg eter, og bruker ofte en kniv som har blitt brukt til mye rart til å skjære maten med :p. Sunt med litt bakterier ;).

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg, chrml. Man trenger faktisk litt bakterier for å holde immunforsvaret vedlike. Vi har jo eksempler på de overhygieniske som gang på gang blir syke. Men jeg vasker henda etter at jeg har vært på do, men ikke før jeg spiser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...