Gå til innhold

Alternativ til lighterbensin?

NgZ

Anbefalte innlegg

Fikk en liten bensinlighter jeg hadde bestilt, i posten i dag. Hadde ingen lighterbensin i huset, men i og med at jeg "måtte" teste den, så fylte jeg den med lwhite sprit i stedet. Smart. :p Fordi av dere som ikke har prøvd det, og ikke kan tenke seg til det: Det stinker.

Men nå lurer jeg jo: Det må da finnes andre ting en lighterbensin og fylle på med. Det kan jo være vanskelig å få tak i uten at det er sykt overpriset. Driver og vurderer om ikke isopropanol hadde vært fint å helle på. Noen innspill/ideer/erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en liten bensinlighter jeg hadde bestilt, i posten i dag. Hadde ingen lighterbensin i huset, men i og med at jeg "måtte" teste den, så fylte jeg den med lwhite sprit i stedet. Smart. :p Fordi av dere som ikke har prøvd det, og ikke kan tenke seg til det: Det stinker.

Men nå lurer jeg jo: Det må da finnes andre ting en lighterbensin og fylle på med. Det kan jo være vanskelig å få tak i uten at det er sykt overpriset. Driver og vurderer om ikke isopropanol hadde vært fint å helle på. Noen innspill/ideer/erfaringer?

Bruk 90 % sprit :hmm::dontgetit:

Lenke til kommentar

Haha, skal bort å kjøpe lighterbensin nå straks. Tømte lighteren for "stopp" og skylte den grundig for å prøve å bli kvitt whitesptirstanken litt fortere. Mistet den stoppen, og finner den ikke igjen. Vanlig bomull bør vel gå greit?

Lenke til kommentar
Haha, skal bort å kjøpe lighterbensin nå straks. Tømte lighteren for "stopp" og skylte den grundig for å prøve å bli kvitt whitesptirstanken litt fortere. Mistet den stoppen, og finner den ikke igjen. Vanlig bomull bør vel gå greit?

Hva er stopp? Kan du vise bilde?

EDIT: Fant ut hva det er. Tror vanlig bomull bør funke ja :) . Ikke prøv ull, det lukter noe helt forjævlig når det brennes.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Bomull funket fint, ja. Nå lukter den nesten ikke vondt lenger, heller. :p Har uansett bestilt en ny. Det lukter faktisk litt av lighterbensinen, men det er vel som det skal være. Det eneste jeg synes er litt rart, er at det ikke er noe lokk under de man heller på bensin. Man skal vel ikke helle på så mye at det renner over, og det sitter jo nede i en beholder.. men likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...