NgZ Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Fikk en liten bensinlighter jeg hadde bestilt, i posten i dag. Hadde ingen lighterbensin i huset, men i og med at jeg "måtte" teste den, så fylte jeg den med lwhite sprit i stedet. Smart. Fordi av dere som ikke har prøvd det, og ikke kan tenke seg til det: Det stinker. Men nå lurer jeg jo: Det må da finnes andre ting en lighterbensin og fylle på med. Det kan jo være vanskelig å få tak i uten at det er sykt overpriset. Driver og vurderer om ikke isopropanol hadde vært fint å helle på. Noen innspill/ideer/erfaringer? Lenke til kommentar
TurtelWar Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Fikk en liten bensinlighter jeg hadde bestilt, i posten i dag. Hadde ingen lighterbensin i huset, men i og med at jeg "måtte" teste den, så fylte jeg den med lwhite sprit i stedet. Smart. Fordi av dere som ikke har prøvd det, og ikke kan tenke seg til det: Det stinker. Men nå lurer jeg jo: Det må da finnes andre ting en lighterbensin og fylle på med. Det kan jo være vanskelig å få tak i uten at det er sykt overpriset. Driver og vurderer om ikke isopropanol hadde vært fint å helle på. Noen innspill/ideer/erfaringer? Bruk 90 % sprit Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har de ikke en boks med lighterbensin nede på den lokale bensinstasjonen? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Joda, men den stenger relativt tidlig, og jeg gadd ikke gå ned dit. Det er jo uansett artig å finne andre ting og fylle på med. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har du noe RC kjøretøy/fly som bruker en glødemotor så kan du bruke det drivstoffet i lighteren "100 oktan". Til nød så kan du bruke lampeparafin,men den kan sote ned lighteren. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Hva med vanlig bensin? Ville det fungert greit? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva med vanlig bensin? Ville det fungert greit? Det vil nok fungere,men 95/98 oktan har ikke høyt nok flammepunkt for å brenne rent i tillegg så putter oljeselskapene alt mulig rart av tilsettingstoffer i bensinen. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva med vanlig bensin? Ville det fungert greit? Prøvde det en gang. Det luktet litt rart hvis jeg ikke husker feil. Greide i hvert fall å fyre på hele bordet og armen når jeg satt å lekte meg . Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Haha, skal bort å kjøpe lighterbensin nå straks. Tømte lighteren for "stopp" og skylte den grundig for å prøve å bli kvitt whitesptirstanken litt fortere. Mistet den stoppen, og finner den ikke igjen. Vanlig bomull bør vel gå greit? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Haha, skal bort å kjøpe lighterbensin nå straks. Tømte lighteren for "stopp" og skylte den grundig for å prøve å bli kvitt whitesptirstanken litt fortere. Mistet den stoppen, og finner den ikke igjen. Vanlig bomull bør vel gå greit? Hva er stopp? Kan du vise bilde? EDIT: Fant ut hva det er. Tror vanlig bomull bør funke ja . Ikke prøv ull, det lukter noe helt forjævlig når det brennes. Endret 31. oktober 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Bomull funket fint, ja. Nå lukter den nesten ikke vondt lenger, heller. Har uansett bestilt en ny. Det lukter faktisk litt av lighterbensinen, men det er vel som det skal være. Det eneste jeg synes er litt rart, er at det ikke er noe lokk under de man heller på bensin. Man skal vel ikke helle på så mye at det renner over, og det sitter jo nede i en beholder.. men likevel. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du skal bare fylle på så mye at du ser bommullet begynner og bli mettet av bensin. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Du kan fylle på med promp! Daniel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå