Gå til innhold

CPU kjøleren sitter fast - hvordan få den løs?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får rett og slett ikke av kjøleren fra prosessoren, jeg har løsnet alt som er synlig, men den sitter allikevel helt fast.

Hadde en tanke om at Acer har festa prosessoren, så brukt noe kjølelim greier, også satt kjøleren over og festa den. Jeg får jo ikke løsnet prosessoren før jeg har fått av kjøleren - eller?

Den "spaken" ligger nemlig under.

Hva skal jeg gjøre?

Løsnet også den plastsaken under kjøleren, men det gav ingen effekt - sitter fortsatt bom fast. (Plastsaken var for "pynt"/lyddemping, når jeg løsnet skruene var den helt løs, liksom skled from og tilbake..)

post-119504-1225402142_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fabrikkmontert pleier det sitte godt ja og pastaen er ikke alltid av beste kvalitet. Pleier da å komme seg løs om du forsiktig bruker litt makt så lenge du har løsnet alle fester :) Mest skade skjer vel om du presser på cpu - har aldri hatt problem med å få den av, men pastaen pleier sitte som lim...

Lenke til kommentar

Takk for alle svar!

Hvis jeg forsiktig drar den rett opp så burde det vel gå greit.

Men jeg skjekker på baksiden av hovedkortet og - heldigvis er det en luke som gjør at jeg kommer direkte inn på baksiden av hovedkortet ;)

Igjen, takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Tror kjølepastaen skaper ett slags vakum som holder kjøleren fast, for nå har jeg løsnet alt som er (det var ingenting under hovedkortet), og kjølern "sklir" litt frem og tilbake hvis jeg dytter forsiktig bortpå den.

Føles ikke riktig å bare dra den opp heller, for hele hovedkortet strekker seg etter =/

Får prøve å få bort vakumet (som jeg tror er årsaken) på samme måte som jeg må gjøre med fryserdøra :yes:

Lenke til kommentar

Endelig! Nå har jeg fått den løs... og det var ikke litt makt som skulle til nei..

Og det var utvilsomt vakumet som holdt den fast - Acer hadde laget en ring av kjølepasta og deretter festet kjølern, og det har skapt vakum i midten av "ringen".

Har testa PC'n og prosessoren selv virker uskadet av handlingene mine.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...