LysDiode Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Jeg får rett og slett ikke av kjøleren fra prosessoren, jeg har løsnet alt som er synlig, men den sitter allikevel helt fast. Hadde en tanke om at Acer har festa prosessoren, så brukt noe kjølelim greier, også satt kjøleren over og festa den. Jeg får jo ikke løsnet prosessoren før jeg har fått av kjøleren - eller? Den "spaken" ligger nemlig under. Hva skal jeg gjøre? Løsnet også den plastsaken under kjøleren, men det gav ingen effekt - sitter fortsatt bom fast. (Plastsaken var for "pynt"/lyddemping, når jeg løsnet skruene var den helt løs, liksom skled from og tilbake..) Lenke til kommentar
Star Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Fabrikkmontert pleier det sitte godt ja og pastaen er ikke alltid av beste kvalitet. Pleier da å komme seg løs om du forsiktig bruker litt makt så lenge du har løsnet alle fester Mest skade skjer vel om du presser på cpu - har aldri hatt problem med å få den av, men pastaen pleier sitte som lim... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Kan hende de har brukt pastalim . Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 se under hovedkortet (altså under der prossesoren sitter) og se om det er noen muttere der eller noe sånt.. vet det er mye arbeid kansje.. men er verdt ett forsøk Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Takk for alle svar! Hvis jeg forsiktig drar den rett opp så burde det vel gå greit. Men jeg skjekker på baksiden av hovedkortet og - heldigvis er det en luke som gjør at jeg kommer direkte inn på baksiden av hovedkortet Igjen, takk for alle svar! Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Tror kjølepastaen skaper ett slags vakum som holder kjøleren fast, for nå har jeg løsnet alt som er (det var ingenting under hovedkortet), og kjølern "sklir" litt frem og tilbake hvis jeg dytter forsiktig bortpå den. Føles ikke riktig å bare dra den opp heller, for hele hovedkortet strekker seg etter =/ Får prøve å få bort vakumet (som jeg tror er årsaken) på samme måte som jeg må gjøre med fryserdøra Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Endelig! Nå har jeg fått den løs... og det var ikke litt makt som skulle til nei.. Og det var utvilsomt vakumet som holdt den fast - Acer hadde laget en ring av kjølepasta og deretter festet kjølern, og det har skapt vakum i midten av "ringen". Har testa PC'n og prosessoren selv virker uskadet av handlingene mine. Lenke til kommentar
Star Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Rens godt og bruk skikkelig pasta så slipper du det problemet igjen Endret 31. oktober 2008 av Star Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 Jepp! Skal bytte prosesspr nå også, så det blir ny kjøler også. Bruker da selvfølgelig skikkelig pasta Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det generelle trikset er å vri kjøleribben i forhold til cpuen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå