Gyrofalc0n Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Sitter her og blir litt oppgitt... Har googlet meg til døde og lest gjennom de fleste sidene på Linksys forumet, men kan ikke finne svar på min utfordring. Saken er den at jeg ville kutte ned på rutere og IP-ranger i mitt lille nettverk, og satte min WRT54GS til å stå som access point. Men kun de som er tilkoblet via trådløs kan pinge AP og GateWay, samt hverandre. Ikke de som er koblet direkte til Bb-ruter av merke Speedtouch 546i V6. De PC'er som er koblet til via kabel til ruterkan pinge hverandre og GW, men ikke AP eller dem tilkoblet via WLAN. Alle 4 maskiner har internett. Ingen kludring i Ruting-tabeller. Dette problemet gjør at å opprette lokalt nettverk er klin umulig. Facts: Bb-ruter, standard oppsett, med IP 10.0.0.1 og DHCP aktiv, 2 maskiner (Vista og XP) koblet til. den arper og pinger alle 6 enheter, inklusiv AP AP, satt fra Gateway (standard) til Router, avslått DHCP og satt IP til 10.0.0.200. Står til å motta IP fra dhcp klient i nettverket (bb-ruter) Får pinget til de på WLAN og GW men ikke andre enheter. Min Vista maskin (10.0.0.5, via AP) arper alle maskinene i nettverket, men når jeg prøver å pinge en PC med eth rett i ruter: Pinger 10.0.0.2 med 32 byte data: Svar fra 10.0.0.5: Målverten kan ikke nås. Svar fra 10.0.0.5: Målverten kan ikke nås. Svar fra 10.0.0.5: Målverten kan ikke nås. Svar fra 10.0.0.5: Målverten kan ikke nås. Ping-statistikker for 10.0.0.2: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Har noen noe ide? Her har alle internett, men det er 2 "leirer" som bare ikke vil prate med hverandre. Ting er rebootet om igjen og om igjen. Fatter ikke hvorfor de ikke kan prate sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå