TechTiger Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 (endret) Vil bare forklare, jeg tror ikke på kristendommen i det hele tatt, men om du kaller deg selv en kristen men er i krigen, skjerp deg. Jeg har på følelsen av at de fleste kristne som er i Midtøsten og kjemper nå (les amerikanere) ser på det hele som et slags korstog mot islam, og at det legitimerer det hele. Endret 30. juli 2010 av TechTiger Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nja, korstogene var for å drive muslimene bort fra de hellige stedene i og rundt Jerusalem. Er ikke akkurat det det er snakk om her ? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nei, men mange amerikanere samt presidenten er rimelig åpne på at de har gud ved sin side i kampene. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Amerikanere er nok nærmere Gud enn muslimene, McHalvorsen Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nja, korstogene var for å drive muslimene bort fra de hellige stedene i og rundt Jerusalem. Er ikke akkurat det det er snakk om her ? Det var derfor jeg skrev "et slags" korstog. Details, details, details. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Amerikanere er nok nærmere Gud enn muslimene, McHalvorsen Ikke ifølge muslimene . Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Amerikanere er nok nærmere Gud enn muslimene, McHalvorsen Ikke ifølge muslimene . Og dermed er "korstogene" i gang. Bare at slagmarken har økt i kvm (til ca 510 millioner km2). Lenke til kommentar
Defo Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Og dermed er "korstogene" i gang. Bare at slagmarken har økt i kvm (til ca 510 millioner km2). Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nei, men mange amerikanere samt presidenten er rimelig åpne på at de har gud ved sin side i kampene. Kilde? På at presidenten åpent har gått ut og sagt at dette er et korstog mot Islam og at de har Gud på sin side i dette. Amerikanere er nok nærmere Gud enn muslimene, McHalvorsen Ikke ifølge muslimene . Hæ? Muslimene tror jo ikke at Gud fins engang. Nå må du slutte å tulle. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nei, men mange amerikanere samt presidenten er rimelig åpne på at de har gud ved sin side i kampene. Kilde? På at presidenten åpent har gått ut og sagt at dette er et korstog mot Islam og at de har Gud på sin side i dette. Amerikanere er nok nærmere Gud enn muslimene, McHalvorsen Ikke ifølge muslimene . Hæ? Muslimene tror jo ikke at Gud fins engang. Nå må du slutte å tulle. Jeg har ikke sagt at presidenten har sagt at det er ett korstog, jeg har sagt at presidenten og det amerikanske folk takker gud når det går bra. Og at de ofte sier at gud være med deg osv til soldatene. Ikke bruk stråmenn er du snill. Du har vel lagt merke til at de fleste amerikanere takker gud for ting, har du ikke? Allah er muslimenes gud, du må jo ikke være vanskelig hele tida, må du vel? Jeg tror du innerst inne skjønte hva jeg mente...? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Muslimene tror jo ikke at Gud fins engang. Unnskyld meg, men hvilken stein har du krøpet frem fra? Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Muslimene tror jo ikke at Gud fins engang. Unnskyld meg, men hvilken stein har du krøpet frem fra? Han mener at de kristne har enerett på navnet "Gud". Så for enkelhetens skyld kaller vi den islamske guden for Allah, selv om det betyr gud. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/God_in_Abrahamic_religions Jeg var overbevist om at Gud/Allah/Jehova/Jahve eller hva man nå skal kalle ham, i prinsippet var den samme uansett (abrahamsk) religion man tilhørte. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Nei, men mange amerikanere samt presidenten er rimelig åpne på at de har gud ved sin side i kampene. Kilde? På at presidenten åpent har gått ut og sagt at dette er et korstog mot Islam og at de har Gud på sin side i dette. Amerikanere er nok nærmere Gud enn muslimene, McHalvorsen Ikke ifølge muslimene . Hæ? Muslimene tror jo ikke at Gud fins engang. Nå må du slutte å tulle. Jeg har ikke sagt at presidenten har sagt at det er ett korstog, jeg har sagt at presidenten og det amerikanske folk takker gud når det går bra. Og at de ofte sier at gud være med deg osv til soldatene. Ikke bruk stråmenn er du snill. Du har vel lagt merke til at de fleste amerikanere takker gud for ting, har du ikke? Allah er muslimenes gud, du må jo ikke være vanskelig hele tida, må du vel? Jeg tror du innerst inne skjønte hva jeg mente...? Allah er muslimenes gud, hvorfor skrive "Gud" da? Og jeg vil markere forskjellen på den muslimske og kristne guden. Muslimene tror jo ikke at Gud fins engang. Unnskyld meg, men hvilken stein har du krøpet frem fra? Hæ? http://en.wikipedia.org/wiki/God_in_Abrahamic_religions Jeg var overbevist om at Gud/Allah/Jehova/Jahve eller hva man nå skal kalle ham, i prinsippet var den samme uansett (abrahamsk) religion man tilhørte. Majoriteten av verdens befolkning betrakter Allah og Gud som to forskjellige idéer, anbefaler deg å skille mellom dem om du vil gjøre deg forstått. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Det er snakk om samme gud. Forskjellen er at ene siden mener gud er slik og andre mener sånn. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 30. juli 2010 Del Skrevet 30. juli 2010 Bare din ubegrunnede mening. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Er det, eller er det du som ikke vet bedre? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Inntil du begrunner den er det din ubegrunnede mening. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Rett vei? Bli til -> Lev -> Dø. Er vel ikke så mye vanskeligere enn det? Greit nok, skjer en del i mellomtiden men.. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Inntil du begrunner den er det din ubegrunnede mening. Hæ, har du seriøst ikke fått med deg at Islam,Jødedommen og kristendommen har det samme utspranget? Det er den samme guden alle tror på, men bare på forskjellige måter... Jødene tror på den føste guden, for enkelthets skyld den som det står om i GT De kristne følger Jesus, som er en del av guden fra GT Islamene følger ALlah, som er en litt annen vri på hele greia. JEsus feks, er en stor profet i Koranen. Men dette visste du vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå