RWS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Den vestlige sivilisasjon = Den kristne sivilisasjon Å skape et nytt Menneske, er en kristen idé Hadde vi fortsatt å følge den linjen de kristne ville vi skulle følge hadde vi med stor sannsynlighet sittet i rom og lest bibelen med tranlamper som eneste opplysning... Det var først ETTER at vi droppet tullet at fremskrittene kom, altså på tvers av det kristendommen ville vi skulle gjøre, ikke på grunn av som du ser ut til å tro. Tørr å minne deg på at det ikke er så lenge siden de kristne stemte i mot farge fjernsyn i den tro at det ville få guden deres til å virke fargeløs eller noe slikt abskurd... De religiøse har ALLTID vært en bremsekloss på utvikling og det gjelder ALL utvikling, over hele fjøla, selv om det kan brukes til noe som redder flere tusen menneskeliv. Minner om ignorantene katolikkene og deres forvridde syn på kondomer som kunne reddet flere tusenvis av liv hvert eneste år hadde de sluttet å tro at dette er noe fra satan eller noe lignende absurd... Så her bremser de ikke bare utvikling, de dreper også mennesker i hopetall OG slipper unna med det og dette er bare ett av områdene kristendommen bremser utvikling i den tro at de bryter den imaginære gudens helt idiotiske regler, skrevet av ignorante menn som trodde sykdommer var guds straff (noen tror dette sugar enda!!! Minner om hertugen av canterbury i england, som sto i fullt alvor og sa at oversømmelsene i Wales var guds straff fordi samfunnet tillot homofile å gifte seg.. (Spørsmålet jeg da stiller er om det ikke hadde vært like greit for denne guden å gjøre homsene om til hetrofile som å oversvømme landet og ta uskyldige liv?) For en premie tosk av en mann!! Og dette er den enelske kirkens overhode? Sier litt om resten av premie toskene som følger fyren...) og som ikke visste bedre enn at de trodde haren var drøvtygger... Idioti er idioti selv om du pakker det inn i to permer og kaller det en hellig bibel vet du, men gudskjelov er vi snart forbi disse mørke tidene. Vi er forbi tiden da kirkens mørkemenn kunne fortelle oss hva den imaginære guden ønsket og ikke ønsket og bruker heller rasjonalitet og sunn fornuft bassert på menneskeverd og lover isteden for idiotiske og forvridde dogmer når vi tar avgjørelser, noe kristendommen aldri har fått til med sine grunnløse forvridde og menneskefientlige dogmatiske påstander... Å ta liv for gud var også en kristen ide (Og heller ikke serlig orginal, som resten av kristendommen...) uten at det gjør ideen noe bedre av den grunn... Kan med sikkerhet si at jeg har ti tusner av kvinner som nok hadde vært enige med meg hvis ikke de kristne hadde vært så kåte på å fyre med dem i den (over)tro at de var hekser... og lignende makabra ting som folk i den troen har fått seg til å gjøre mot andre.... Men dette glemmer du i din iver etter å trekke frem det DU anser som positivt med denne dommedags sekten hva? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Den vestlige sivilisasjon = Den kristne sivilisasjon Å skape et nytt Menneske, er en kristen idé Hadde vi fortsatt å følge den linjen de kristne ville vi skulle følge hadde vi med stor sannsynlighet sittet i rom og lest bibelen med tranlamper som eneste opplysning... Det var først ETTER at vi droppet tullet at fremskrittene kom, altså på tvers av det kristendommen ville vi skulle gjøre, ikke på grunn av som du ser ut til å tro. Tørr å minne deg på at det ikke er så lenge siden de kristne stemte i mot farge fjernsyn .... Helt feil, RWS Gjennom å skape et helt nytt menneske omskaper de kristne gradvis hele verdenssamfunnet. At enkelte gale vitenskapsmen forsøker å kontre dette med et genetisk fremstilt super menneske som trådstarter håper på, bekrefter bare at den vestlige sivilisasjon er kristen. Hva enkelte såkalt kristne sekter sier om fargefjernsyn og vaskemaskiner er helt uinteresant, RWS Personlig tror jeg teknologien er det eneste håpet vi har, og da spesiellt genmanipulasjon. Vi må rett og slett forandre selve mennesket til å fungere bedre sammen som en samarbeidende gruppe. Endret 28. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Gjennom å skape et helt nytt menneske omskaper de kristne gradvis hele verdenssamfunnet. At enkelte gale vitenskapsmen forsøker å kontre dette med et genetisk fremstilt super menneske som trådstarter håper på, bekrefter bare at den vestlige sivilisasjon er kristen. Hvor hen kan jeg finne informasjon om dette da IHS? For hvis dette er snat har dere ikke bare gjort en dårlig jobb i de siste to tusen årene, men en helt elendig jobb, da det meste har stått stille i utvilkling siden vi fant på at vi skulle tro på et jødelik på to pinner i kors... Men det neste du sier er vel at det var kristendommen som kjempet frem likestilling også nå...? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Genmanipulering synes jeg ikke er veien, og jeg synes det blir feil at mennesker skal leve i 200 år. Da blir det resurs og overbefolkningsproblemer. Dersom alle mennesker blir kristne, eller enige om at en ting er riktig så ville verden kanskje blitt fredeligere, men det kommer aldri til å skje.JEg sier ikke at kristendom gjør folk snille og gode(det kan man se på uenigheten i alle religoner, selvom de tror på samma sak), men at total enighet gjør det. Så kan man stille seg spørsmål om dette er mulig, noe jeg ikke tror det er, da alt er veldig skjevt fordelt i vår verden. Dersom vi skal ha en verden i fred og fordragelighet, så må lobotomere alle som lever på planeten. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 McHalvorsen, det er ikke noe argument at verden får store problemer med overbefolkning som følge av høy levealder, det er bare en utfordring. Antall mennesker blir effektivt begrenset ved tilgang på ressurser, dvs at dersom det ikke er nok ressurser til mer en 12 milliarder mennesker, så vil det heller ikke være mulig å ha mer mennesker enn dette. Denne grensen kan ev. endres ved at f.eks genmanipulering kan bidra til mer effektiv fordøyelse, eventuelt kan også vitenskapen sørge for at man kan effektivisere jordbruk (her finnes det MYE å forbedre) Samtidig ser vi jo og at det egentlig bare er veldig små områder av jorden som er befolket, og at dersom man finner løsninger på hvordan leve i ugjestmilde områder (igjen, her finnes det mye forskning på området) så vil ikke overbefolkning være et problem på de første tusen årene. I det hele tatt, genmanipulering av mennesker vil selvfølgelig skape utfordringer, men jeg mener at ingen av disse vil være store nok til at det er et reelt motargument mot å designe vår egen art. Vi står ovenfor et evolusjonært kvantesprang, og muligheter som tidligere generasjoner bare har kunnet drømme om er nå ikke lenger bare drømmer. Hvorfor skulle vi ikke gripe muligheten og bruke den til menneskehetens beste? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Gjennom å skape et helt nytt menneske omskaper de kristne gradvis hele verdenssamfunnet. At enkelte gale vitenskapsmen forsøker å kontre dette med et genetisk fremstilt super menneske som trådstarter håper på, bekrefter bare at den vestlige sivilisasjon er kristen. Hvor hen kan jeg finne informasjon om dette da IHS? For hvis dette er snat har dere ikke bare gjort en dårlig jobb i de siste to tusen årene, men en helt elendig jobb, da det meste har stått stille i utvilkling siden vi fant på at vi skulle tro på et jødelik på to pinner i kors... Men det neste du sier er vel at det var kristendommen som kjempet frem likestilling også nå...? Du later som om du ikke ser den kristne sivilisasjonen, RWS Fordi du ikke liker det nye mennesket de kristne skaper, drevet av den hellige ånd som er i dem. Det er dette nye mennesket som er den vestlige sivilisasjons nav. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Genmanipulering synes jeg ikke er veien, og jeg synes det blir feil at mennesker skal leve i 200 år. Da blir det resurs og overbefolkningsproblemer. Dersom alle mennesker blir kristne, eller enige om at en ting er riktig så ville verden kanskje blitt fredeligere, men det kommer aldri til å skje.JEg sier ikke at kristendom gjør folk snille og gode(det kan man se på uenigheten i alle religoner, selvom de tror på samma sak), men at total enighet gjør det. Så kan man stille seg spørsmål om dette er mulig, noe jeg ikke tror det er, da alt er veldig skjevt fordelt i vår verden. Dersom vi skal ha en verden i fred og fordragelighet, så må lobotomere alle som lever på planeten. Ut i fra dette innlegget, ser det ut til at du har forstått at hoved problemet er inni mennesket. Det er helt riktig ! Det er alikevel også slik at menneskets kropp er et problem. Det er derfor de kristne, i tillegg til å forandre sin ånd også ønsker å forandre sin kropp. Men ikke gjennom genemanipulering. NT > Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har NT > Kle dere i det nye mennesket, som er skapt i Guds bilde Endret 28. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 McHalvorsen, det er ikke noe argument at verden får store problemer med overbefolkning som følge av høy levealder, det er bare en utfordring. Antall mennesker blir effektivt begrenset ved tilgang på ressurser, dvs at dersom det ikke er nok ressurser til mer en 12 milliarder mennesker, så vil det heller ikke være mulig å ha mer mennesker enn dette. Denne grensen kan ev. endres ved at f.eks genmanipulering kan bidra til mer effektiv fordøyelse, eventuelt kan også vitenskapen sørge for at man kan effektivisere jordbruk (her finnes det MYE å forbedre) Samtidig ser vi jo og at det egentlig bare er veldig små områder av jorden som er befolket, og at dersom man finner løsninger på hvordan leve i ugjestmilde områder (igjen, her finnes det mye forskning på området) så vil ikke overbefolkning være et problem på de første tusen årene. I det hele tatt, genmanipulering av mennesker vil selvfølgelig skape utfordringer, men jeg mener at ingen av disse vil være store nok til at det er et reelt motargument mot å designe vår egen art. Vi står ovenfor et evolusjonært kvantesprang, og muligheter som tidligere generasjoner bare har kunnet drømme om er nå ikke lenger bare drømmer. Hvorfor skulle vi ikke gripe muligheten og bruke den til menneskehetens beste? Der åpna du øya mine litt faktisk, det du sier her vil jo egentlig evolusjonene fikse etterhvert. Genmanipulering vil bare fremskynde det litt og kanskje endre litt i forhold til hva som ville skjedd dersom vi bare lot evolusjonen gå sin gang. Takk for ett meget godt innlegg. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Genmanipulering synes jeg ikke er veien, og jeg synes det blir feil at mennesker skal leve i 200 år. Da blir det resurs og overbefolkningsproblemer. Dersom alle mennesker blir kristne, eller enige om at en ting er riktig så ville verden kanskje blitt fredeligere, men det kommer aldri til å skje.JEg sier ikke at kristendom gjør folk snille og gode(det kan man se på uenigheten i alle religoner, selvom de tror på samma sak), men at total enighet gjør det. Så kan man stille seg spørsmål om dette er mulig, noe jeg ikke tror det er, da alt er veldig skjevt fordelt i vår verden. Dersom vi skal ha en verden i fred og fordragelighet, så må lobotomere alle som lever på planeten. Ut i fra dette innlegget, ser det ut til at du har forstått at hoved problemet er inni mennesket. Det er helt riktig ! Det er alikevel også slik at menneskets kropp er et problem. Det er derfor de kristne, i tillegg til å forandre sin ånd også ønsker å forandre sin kropp. Men ikke gjennom genemanipulering. NT > Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har NT > Kle dere i det nye mennesket, som er skapt i Guds bilde Dersom målet til de kristne(hvem nå enn de er) er å bli lobotomert i den forstand at gud er alt som betyr no, så er jeg glad jeg ikke tror noe på eventyrene. Jeg slipper altså å lobotomere meg selv, og kan tenke sjæl. Der finner jeg meninga med livet, jeg er glad jeg ikke er fanget i noen lenker, verken gode eller onde. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 McHalvorsen, det er ikke noe argument at verden får store problemer med overbefolkning som følge av høy levealder, det er bare en utfordring. Antall mennesker blir effektivt begrenset ved tilgang på ressurser, dvs at dersom det ikke er nok ressurser til mer en 12 milliarder mennesker, så vil det heller ikke være mulig å ha mer mennesker enn dette. Denne grensen kan ev. endres ved at f.eks genmanipulering kan bidra til mer effektiv fordøyelse, eventuelt kan også vitenskapen sørge for at man kan effektivisere jordbruk (her finnes det MYE å forbedre) Samtidig ser vi jo og at det egentlig bare er veldig små områder av jorden som er befolket, og at dersom man finner løsninger på hvordan leve i ugjestmilde områder (igjen, her finnes det mye forskning på området) så vil ikke overbefolkning være et problem på de første tusen årene. I det hele tatt, genmanipulering av mennesker vil selvfølgelig skape utfordringer, men jeg mener at ingen av disse vil være store nok til at det er et reelt motargument mot å designe vår egen art. Vi står ovenfor et evolusjonært kvantesprang, og muligheter som tidligere generasjoner bare har kunnet drømme om er nå ikke lenger bare drømmer. Hvorfor skulle vi ikke gripe muligheten og bruke den til menneskehetens beste? Genmanipulering vil ødelegge den kroppen menneske nå har, samtidig som det vil skape et ulykkelig missfoster. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Genmanipulering synes jeg ikke er veien, og jeg synes det blir feil at mennesker skal leve i 200 år. Da blir det resurs og overbefolkningsproblemer. Dersom alle mennesker blir kristne, eller enige om at en ting er riktig så ville verden kanskje blitt fredeligere, men det kommer aldri til å skje.JEg sier ikke at kristendom gjør folk snille og gode(det kan man se på uenigheten i alle religoner, selvom de tror på samma sak), men at total enighet gjør det. Så kan man stille seg spørsmål om dette er mulig, noe jeg ikke tror det er, da alt er veldig skjevt fordelt i vår verden. Dersom vi skal ha en verden i fred og fordragelighet, så må lobotomere alle som lever på planeten. Ut i fra dette innlegget, ser det ut til at du har forstått at hoved problemet er inni mennesket. Det er helt riktig ! Det er alikevel også slik at menneskets kropp er et problem. Det er derfor de kristne, i tillegg til å forandre sin ånd også ønsker å forandre sin kropp. Men ikke gjennom genemanipulering. NT > Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har NT > Kle dere i det nye mennesket, som er skapt i Guds bilde Dersom målet til de kristne(hvem nå enn de er) er å bli lobotomert i den forstand at gud er alt som betyr no, så er jeg glad jeg ikke tror noe på eventyrene. Jeg slipper altså å lobotomere meg selv, og kan tenke sjæl. Der finner jeg meninga med livet, jeg er glad jeg ikke er fanget i noen lenker, verken gode eller onde. Hvis Gud er det sanne menneskets ånd. Hva er da problemet ? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Hvis Gud er det sanne menneskets ånd. Hva er da problemet ? At hele livet er meningsløst for alle andre enn de som tror de har guds ånd inni seg, noe som jeg 100% kan bevise for deg at er fullstendig galt. I tillegg vil det si at vi mennesker og alt annet er "waste of time", gud vet hva som skjer med alle og hvilke valg alle tar, han kunne like gjerne luket bort livet på planeten og brent noen sjeler og kost seg med andre. At noen tar dette for sannheter og faktiske faktum er for meg helt vanvittig. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Vel alle de andre drives av en annen ånd, som ønsker å skape et genemanipulert super menneske. Det kan jo også sees på som noe meningsfylt, selv om det vil ende i en gedigen fiasko og selvødeleggelse. Endret 28. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Vel alle de andre drives av en annen ånd, som ønsker å skape et genemanipulert super menneske. Det kan jo også sees på som noe meningsfylt, selv om det vil ende i en gedigen fiasko og selvødeleggelse. Var det på samme grunnlag at de kristne var i mot farge fjernsyn i sin tid IHS? De vet ikke en dritt om følgene, men tror en hel haug bassert på dogmene i bibelen... Joda, det er nok veldig klokt å følge de dogmene IHS... Ikke et pip om hvorfor, bare at det kommer til å ende i en gedigen fiasko og selv ødeleggesle... Omtrent som farge fjernsynet ødela svart/hvitt snedingene altså.. Jøss, hvor tar du alt i fra egentlig? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Hva enkelte såkalt kristne sekter sier om fargefjernsyn og vaskemaskiner er helt uinteresant, RWS Hele planen om å fremstille et genemanipulert super menneske, er et gigantisk bedrag av verdenssamfunnet. Det er Jesus Kristus som er fremtidens Menneske, ikke noe vitenskapsmennene vil lage. Endret 28. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
soulless Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 McHalvorsen, det er ikke noe argument at verden får store problemer med overbefolkning som følge av høy levealder, det er bare en utfordring. Antall mennesker blir effektivt begrenset ved tilgang på ressurser, dvs at dersom det ikke er nok ressurser til mer en 12 milliarder mennesker, så vil det heller ikke være mulig å ha mer mennesker enn dette. Denne grensen kan ev. endres ved at f.eks genmanipulering kan bidra til mer effektiv fordøyelse, eventuelt kan også vitenskapen sørge for at man kan effektivisere jordbruk (her finnes det MYE å forbedre) Samtidig ser vi jo og at det egentlig bare er veldig små områder av jorden som er befolket, og at dersom man finner løsninger på hvordan leve i ugjestmilde områder (igjen, her finnes det mye forskning på området) så vil ikke overbefolkning være et problem på de første tusen årene. I det hele tatt, genmanipulering av mennesker vil selvfølgelig skape utfordringer, men jeg mener at ingen av disse vil være store nok til at det er et reelt motargument mot å designe vår egen art. Vi står ovenfor et evolusjonært kvantesprang, og muligheter som tidligere generasjoner bare har kunnet drømme om er nå ikke lenger bare drømmer. Hvorfor skulle vi ikke gripe muligheten og bruke den til menneskehetens beste? Genmanipulering vil ødelegge den kroppen menneske nå har, samtidig som det vil skape et ulykkelig missfoster. Si meg, tror du virkelig en befolkning som er immune mot AIDS, autisme, meslinger, pest, kolera og ebola er en misfostret befolkning? Betyr det i det hele tatt noe sett fra et religiøst synspunkt at det er designet slik av mennesker? Tror du ikke Jesus ville vært glad for at en befolkning opplevde mindre sykdom? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Er menneskeheten på rett vei? Ja! Vi er på vei rett til helvete. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) McHalvorsen, det er ikke noe argument at verden får store problemer med overbefolkning som følge av høy levealder, det er bare en utfordring. Antall mennesker blir effektivt begrenset ved tilgang på ressurser, dvs at dersom det ikke er nok ressurser til mer en 12 milliarder mennesker, så vil det heller ikke være mulig å ha mer mennesker enn dette. Denne grensen kan ev. endres ved at f.eks genmanipulering kan bidra til mer effektiv fordøyelse, eventuelt kan også vitenskapen sørge for at man kan effektivisere jordbruk (her finnes det MYE å forbedre) Samtidig ser vi jo og at det egentlig bare er veldig små områder av jorden som er befolket, og at dersom man finner løsninger på hvordan leve i ugjestmilde områder (igjen, her finnes det mye forskning på området) så vil ikke overbefolkning være et problem på de første tusen årene. I det hele tatt, genmanipulering av mennesker vil selvfølgelig skape utfordringer, men jeg mener at ingen av disse vil være store nok til at det er et reelt motargument mot å designe vår egen art. Vi står ovenfor et evolusjonært kvantesprang, og muligheter som tidligere generasjoner bare har kunnet drømme om er nå ikke lenger bare drømmer. Hvorfor skulle vi ikke gripe muligheten og bruke den til menneskehetens beste? Genmanipulering vil ødelegge den kroppen menneske nå har, samtidig som det vil skape et ulykkelig missfoster. Si meg, tror du virkelig en befolkning som er immune mot AIDS, autisme, meslinger, pest, kolera og ebola er en misfostret befolkning? Betyr det i det hele tatt noe sett fra et religiøst synspunkt at det er designet slik av mennesker? Tror du ikke Jesus ville vært glad for at en befolkning opplevde mindre sykdom? Jesus Kristus og de kristne er som kjent mot sykdom, sult og død. Det var derfor Jesus Kristus og senere de kristne tokk seg av det. Her i tråden er det snakk om å forandre selve mennesket, for at verden skal bli bedre. Egentlig en kristen idé. Problemet er at du og trådstarter vil gjøre dette gjennom genemanipulasjon. Som kjent forsøker de å sette inn forskjellige dyre gener i mennesket, for å forbedere meneskets egenskaper på forskjellige felt. Resultatet blir et menneskedyr. For å gjøre verden mere motagelig for dette, hevder de samtidig at mennesket egentlig er et dyr osv. Det er ikke slik de kristne ønsker å skape det nye mennesket, som verdensamfunnet trenger. Personlig tror jeg teknologien er det eneste håpet vi har, og da spesiellt genmanipulasjon. Vi må rett og slett forandre selve mennesket til å fungere bedre sammen som en samarbeidende gruppe. Endret 28. juli 2010 av IHS Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 McHalvorsen, det er ikke noe argument at verden får store problemer med overbefolkning som følge av høy levealder, det er bare en utfordring. Antall mennesker blir effektivt begrenset ved tilgang på ressurser, dvs at dersom det ikke er nok ressurser til mer en 12 milliarder mennesker, så vil det heller ikke være mulig å ha mer mennesker enn dette. Denne grensen kan ev. endres ved at f.eks genmanipulering kan bidra til mer effektiv fordøyelse, eventuelt kan også vitenskapen sørge for at man kan effektivisere jordbruk (her finnes det MYE å forbedre) Samtidig ser vi jo og at det egentlig bare er veldig små områder av jorden som er befolket, og at dersom man finner løsninger på hvordan leve i ugjestmilde områder (igjen, her finnes det mye forskning på området) så vil ikke overbefolkning være et problem på de første tusen årene. I det hele tatt, genmanipulering av mennesker vil selvfølgelig skape utfordringer, men jeg mener at ingen av disse vil være store nok til at det er et reelt motargument mot å designe vår egen art. Vi står ovenfor et evolusjonært kvantesprang, og muligheter som tidligere generasjoner bare har kunnet drømme om er nå ikke lenger bare drømmer. Hvorfor skulle vi ikke gripe muligheten og bruke den til menneskehetens beste? Genmanipulering vil ødelegge den kroppen menneske nå har, samtidig som det vil skape et ulykkelig missfoster. Si meg, tror du virkelig en befolkning som er immune mot AIDS, autisme, meslinger, pest, kolera og ebola er en misfostret befolkning? Betyr det i det hele tatt noe sett fra et religiøst synspunkt at det er designet slik av mennesker? Tror du ikke Jesus ville vært glad for at en befolkning opplevde mindre sykdom? Jesus Kristus og de kristne er som kjent mot sykdom, sult og død. Det var derfor Jesus Kristus og senere de kristne tokk seg av det. Her i tråden er det snakk om å forandre selve mennesket, for at verden skal bli bedre. Egentlig en kristen idé. Problemet er at du og trådstarter vil gjøre dette gjennom genemanipulasjon. Som kjent forsøker de å sette inn forskjellige dyre gener i mennesket, for å forbedere meneskets egenskaper på forskjellige felt. Resultatet blir et menneskedyr. For å gjøre verden mere motagelig for dette, hevder de samtidig at mennesket egentlig er et dyr osv. Det er ikke slik de kristne ønsker å skape det nye mennesket, som verdensamfunnet trenger. Personlig tror jeg teknologien er det eneste håpet vi har, og da spesiellt genmanipulasjon. Vi må rett og slett forandre selve mennesket til å fungere bedre sammen som en samarbeidende gruppe. Hvordan hadde sykdoms og sultbildet i verden sett ut dersom vi ikke hadde mennesker som bedrev forskning innen biologi og gener? Tror du virkelig man blir kvitt sykdom og sult ved å be for hverandre? Vi mennesker er dyr uansett hvordan du vrir og vender på det, men den diskusjonen tar vi IKKE her. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Nå må du skille mellom ting, McHalvorsen Forskning innen biologi og gener er en ting, skape et super menneske gjennom genemanipulasjon er noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå