Gå til innhold

Er menneskeheten på rett vei?

Anbefalte innlegg

Så Jesus skal altså endre din DNA, gitt at du tror på ham?

Kanskje dette høres helt vilt ut, men moderne genforskning er altså helt bortkastet fordi Jesus skal gjøre deg om til en kristen supermann..?

Og noen av egenskapene er å gå på vannet altså..?

Hadde jo vært kult på fisketur med den egenskapen, men kanskje en ev. forbedring av fordøyelsessystemet slik at ikke så mange sultet i verden, samt immunitet mot alle kjente sykdommer hadde vært å foretrekke..? Nei vent litt, det hadde jo vært mot guds vilje, så noe slikt kan vi jo ikke ha noe av ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jon Kristian,

Tror du altså ikke at jeg som ateist kan være en god person?

Er det i følge deg BARE Gud og Bibelen som kan forandre verden til et bedre sted? Er du sikker på at det ikke finnes NOE som ikke er relatert til gud og bibelen som kan bidra til en bedre verden..?

Må også påpeke disse umoralske bibelske historiene som Jericho etc.., syns du vi skal tolke disse allegorisk? Hvis ja, på hvilke premiss bestemmer du hva som skal tolkes allegorisk og hva som skal tolkes bokstavelig?

Lenke til kommentar

Og hvorfor skal det være noe negativt i et menneske som kan løpe en maraton ved sin 240. bursdag samtidig som det har en integritet og moral som bare få av oss har i dag?

Eneste grunnen til å se negativt på dette er vel på grunn av sjalusi og misunnelse slik jeg ser det.

I og med at Jesus Kristus er fremtidens menneske. Er et hvert annet fremtidig genetisk fremstilt super menneske, et falskt menneske, som ikke vil bli akseptert av de kristne. De kristne vil kun ønske Jesus Kristus velkommen, ingen annen menneske type.

"et menneske som kan løpe en maraton ved sin 240. bursdag" er for dårlig.

Jesus Kristus kan gå på vannet.

25iw4jo.jpg

Alle de som er mot det nye Mennesket (ikke tror på det nye Mennesket)

dømmer seg selv til fortapelse.

Så Jesus skal altså endre din DNA, gitt at du tror på ham?

Kanskje dette høres helt vilt ut, men moderne genforskning er altså helt bortkastet fordi Jesus skal gjøre deg om til en kristen supermann..?

Og noen av egenskapene er å gå på vannet altså..?

Hadde jo vært kult på fisketur med den egenskapen, men kanskje en ev. forbedring av fordøyelsessystemet slik at ikke så mange sultet i verden, samt immunitet mot alle kjente sykdommer hadde vært å foretrekke..? Nei vent litt, det hadde jo vært mot guds vilje, så noe slikt kan vi jo ikke ha noe av ;)

Den nye kroppen alle de kristne en dag vil ha er udødelig. Sykdom, sult osv. vil ikke være noen problem. Da alle som Jesus Kristus vil kunne skape mat, fjerne sykdom og gjøre alt det Jesus Kristus kunne gjøre.

NT > Herren Jesus Kristus. Han skal forvandle vår skrøpelige kropp og gjøre den lik den kroppen han selv har

Jesus Kristus > Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger

Jesus Kristus > Den som tror på meg, fra hans indre skal det, som Skriften sier, renne elver av levende vann.» Dette sa han om den Ånd de som trodde på ham, skulle få.

De kristne har allerede fått det nye Ånden som den nye kroppen må ha.

Med andre ord, det genetisk fremstilte super mennesket du og TS

snakker om, håper på, er et null, samme hva dere tror det vil kunne gjøre.

Paulus > Kle dere i det nye mennesket, som er skapt i Guds bilde

Jesus Kristus er det nye Mennesket.

For å bli det nye mennesket tar de kristne til seg Jesu Kristi kropp og ånd.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

IHS, dette får meg bare til å føle lei meg på dine vegne, jeg håper du har noen å snakke med angående disse vanvittige tankene dine, jeg håper du vil få den hjelpen du trenger.

Det er egentlig ufattelig at dere kan tro på dette genetisk fremstiltet super mennesket som kommer, men ikke på Jesus Kristus ? Det skal så lite forestilingsevne til, for å forstå at Jesus Kristus kommer rett etter dette genetiske super mennesket dere tror og håper på.

Wikipedia > Superhuman can mean an improved human, for example, by genetic modification

Wikipedia > Transhumanism is an international intellectual and cultural movement supporting the use of science and technology to improve human mental and physical characteristics and capacities.

Det transgenetiske menneskedyret er underveis, noe også Jesus Kristus er.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det eneste som kan redde verden fra menneskenes ondskap er Gud og Bibelen! Hadde alle fulgt Bibelen hadde alt vært godt.

Men uansett vil Gud en gang dømme verden og utslette alt ondt.

Har mine tvil... Sekulære land er konsekvent mer fredelige enn religiøse. (Nei, det trenger jo ikke nødvendigvis være en korrelasjon, men jeg tror nå mitt.)

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article571206.ece

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Det eneste som kan redde verden fra menneskenes ondskap er Gud og Bibelen! Hadde alle fulgt Bibelen hadde alt vært godt.

Dersom alle hadde fulgt kardemommeloven hadde også alt vært godt, kanskje vi skulle begynt å tilbe politimester sebastian istedet?

Gud skal utslette alt vondt sier du, mener du da at gud utsletter alle vonde mennesker? Er ikke dette en ganske ond handling fra gud? Eller er det greit for kristne mennekser å også utslette vonde mennesker? De gjør jo bare som guden deres skal gjøre?

Eller vil det bli slik at det bare vil finnes gode mennesker, men den godeste av alle vil da ha utført flere onde handlinger enn noen annen skapelse i historien`?

Ifølge gud er det fy fy for mennesker(skapt i hans bilde) å være onde, men gud kan være så ond han bare vil(selvom han er 100% god.

Opplys meg gjerne, men jeg sliter med å se på denne guden som noe annet enn en dobbeltmoralsk kaldblodig morder.

• Liker 2
Lenke til kommentar

.. mener du da at gud utsletter alle vonde mennesker? Er ikke dette en ganske ond handling fra gud? Eller er det greit for kristne mennekser å også utslette vonde mennesker? De gjør jo bare som guden deres skal gjøre?...Opplys meg gjerne, men jeg sliter med å se på denne guden som noe annet enn en dobbeltmoralsk kaldblodig morder.

Det er bare menneskets onde side som blir fjernet, menneskets gode side blir tatt vare på.

Er du tvers i gjennom ond har du selvfølgelig et problem, McHalvorsen

Endret av IHS
Lenke til kommentar

.. mener du da at gud utsletter alle vonde mennesker? Er ikke dette en ganske ond handling fra gud? Eller er det greit for kristne mennekser å også utslette vonde mennesker? De gjør jo bare som guden deres skal gjøre?...Opplys meg gjerne, men jeg sliter med å se på denne guden som noe annet enn en dobbeltmoralsk kaldblodig morder.

Det er bare menneskets onde side som blir fjernet, menneskets gode side blir tatt vare på.

Så hva er vitsen med å tro og be dersom man ikke er tvers igjennom ond? Er det bare de onde som trenger å tilbe gud? Skjønner ikke helt hvor du vil.

Lenke til kommentar

Så hva er vitsen med å tro og be dersom man ikke er tvers igjennom ond? Er det bare de onde som trenger å tilbe gud? Skjønner ikke helt hvor du vil.

Er det bare de som er veldig møkkete som må vaskes seg, eller må også de som er litt møkkete vaskes seg, for at det skal bli helt rent McHalvorsen ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvilken religion er den riktige? Mener du at Kristendommen er det eneste rette, mens alle andre religioner inkludert jødedommen, islam, hinduismen og buddhismen kun er tull? Det er også så sykt mye som er motbevist i bibelen, det er en grunn til at vi i dag hvor den generelle befolkningen er mer opplyst en noengang, er mindre religions tro en tidligere.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Er det bare de som er veldig møkkete som må vaskes seg, eller må også de som er litt møkkete vaskes seg, for at det skal bli helt rent McHalvorsen ?

Det blir aldri helt rent, det er umulig. Så jeg skjønner fortsatt ikke hvor du vil.

Lenke til kommentar

Så du sammenligner det å være møkkete med å være ond? Lurt.

Ond ånd = uren ånd

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det blir aldri helt rent, det er umulig. Så jeg skjønner fortsatt ikke hvor du vil.

Den som har vasket seg er helt ren, McHalvorsen

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Har mine tvil... Sekulære land er konsekvent mer fredelige enn religiøse. (Nei, det trenger jo ikke nødvendigvis være en korrelasjon, men jeg tror nå mitt.)

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article571206.ece

Større sammenheng mellom fred og den historiske stillingen kristendommen har i landet.

Ville ikke dratt til Sovjet-Russland og Nord-Korea for å lære fred.

Lenke til kommentar

For noe oksebæsj... De kristne har hatt to tusen år til å bevise at alt hadde blitt godt hvis alle fulgte bibelen, men klarte de det på denne tiden, der tvang bare var en av virkemidlene for å få folk til å tro? Har det skjedd? Nei...

Den guden din har jo, ifølge hans egen bok, forsøkt å gjøre utrydde ondskap før, har han ikke? Og hver gang gikk uskyldige liv tapt... Litt av en gud må jeg si... Og dette håper du skal skje igjen hva? Ser du ikke selv hvor utrolig destruktiv denne tanke måten er? Alle som ikke tror på din imaginære gud skal utryddes i et svupp liksom for at du og de som tror på den imaginære guden skal "leve" videre som marionette dukker ved din guds føtter... Snakk om å tro godt om seg selv og nekte å innse sannheten..

For sannheten er at vi ikke vet om det finnes noen gud. Vi TROR bare at det gjør det, for vi har trodd på flere ti tusner av guder og det stakkarslige i den kristne historien din er at heller ikke din gud evner å stable flere bevis enn alle de ti tusner andre gudene vi har trodd på oppover... Så det er ikke engang en tro i mine øyne, bare en ønske tenkning og et håp at vi må være mer verdt enn andre dyr på denne planeten, men det tror du KUN fordi du er i stand til å tenke abstrakt... og fordi du ser på deg selv som noe helt ekstragavant.

For det er jo direkte latterlig å tro at vi kommer til å leve evig, det er stormannsgalskap rett og slett. Vi på denne bitte lille ubetydelige planeten i dette lille ubetydelige solsystemet i utkanten av universet betyr ingenting i det store bildet. Hadde det kommet en meteor på 20 kilometer i omkrets og smacket inn i jorden om fem minutter fra nå og utryddet hele planeten og alt liv på den er det ingen som hadde savnet oss et eneste lite sekund, for det er ingen som vet at vi er her! Og vet de det er de også intelligente nok til å skjønne at dette bare var en bitteliten ubetydelig event i det enorme universet, de ville visst at dette var slutten på en historie som begynte for 4,54 milliarder år siden og kanskje de syntes synd for de som bodde på planeten tellus da de alle ble utryddet, men noe mer enn det ville det faktisk ikke vært... Vi er totalt ubetydelige og har alltid vært det! Så kan du klynge deg til tanken på at din tro vil redde deg, som millioner av mennesker før deg har klynget seg til akkurat deres gud ville redde dem, men det er bare en illusjon, intet mer...

Den ENESTE muligheten vi mennesker har til å overleve ligger i å reise vekk herfra, altså bygge romskip og reise til andre beboelige planeter i andre solsystemer og slå oss ned der før solen går tom for drivstoff og begynner å¨ese ut, eller at den nevnte meteoren tar livet av oss, og derved tar knekken på oss på denne planeten. Det er ingen garantier for at vi vil klare det, det har aldri vært garantier for noe som helst da det er ren skjær flaks at vi er her i det hele tatt, men selv du ser hvor totalt forkastelig det er å sette seg ned og drite i alt mens en folder hendene og mumler til en imaginær gud som skal komme å redde deg i den samme imaginære gudens dommedag? Eller gjør du ikke det? Dette er så destruktivt at jeg ikke får sagt det å tro på slikt og spesielt fordi dere ikke klarer å hoste frem et eneste bevis for denne guden du holder så høyt...

En gang i fremtiden er jeg nemlig sikker på at slike som tror på slike destruktive tulle historier vil bli værende igjen mens de andre som vil bygge videre på menneskenes historie uten religiøse virkelighets flukter vil reise videre. Slike mennesker med slike destruktive tanker har ikke livets rett, de vil utrydde seg selv en dag tror jeg. For skal vi ha en sjanse til overlevelse så er det å sette seg til å vente på dommedagen til noe som KUN finnes i menneskers fantasi et elendig valg, det er kun selvmord og lite annet....

Så langt er det nemlig ikke en dritt som tilsier at vi er annet enn alene på denne planeten og at vi alltid har vært alene på denne planeten. Dette er det vi vet i dag. Men en ting er brennsikkert og det er at hvis vi setter oss ned og mumler med foldede hender og tror at vi vil bli "reddet" av en dommedag av en imaginær gud så vil arten homo sapiens sapiens utryddes sammen med jorden vi lever på. Det er et faktum! Men det er kanskje det du venter på?

• Liker 5
Lenke til kommentar

... De kristne har hatt to tusen år til å bevise at alt hadde blitt godt hvis alle fulgte bibelen, men klarte de det på denne tiden, der tvang bare var en av virkemidlene for å få folk til å tro? Har det skjedd? Nei...

Den vestlige sivilisasjon = Den kristne sivilisasjon

Å skape et nytt Menneske, er en kristen idé

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...