Timeo Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Dagbladet har en stor tabloid overskrift i sin nettutgave i dag der det står "Vatikanet vil avsløre homofile med psykologiske tester", men dersom man leser litt nærmere så finner man jo ut at det ikke er snakk om vanlig homofobe tendenser, men at de altså har planer om å innføre noen tester ovenfor personer som ønsker å bli prester i den katolske kirken, for å luke bort de som viser tegn til "«sykelige» psykologiske trekk", og dette gjelder altså både homofile og heterofile. Og grunnen er at de ønsker å unngå flere skandaler der prester begår overgrep. Hva mener dere, er dette et lurt trekk fra vatikanet for å forhindre flere overgrep begått av katolske prester, eller er det diskriminerende ovenfor eventuelle homofile dersom disse skulle visse noen "sykelige" psykologiske trekk? Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er vel større behov for å oppdage pedofile prester, men testen gjør kanskje det også? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg sier: Hmm, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva mener du som troende? Litt vanskelig å si noe om selve testene siden de er konfidensielle. Ideen om å luke ut potensielle pedofile prester er en god ting for menneskerettigheter generelt, og å luke ut homofile er vel ikke nytt for den katolske kirken? Men hvordan kan vi si om disse testene er gode eller dårlige når vi ikke vet hva de går ut på? Resultatene de vil oppnå er jo greit, men hva om disse testene utsetter testsubjektene for ekstreme mengder stress? Og hvor troverdige er de? Personlig tror jeg at hvis disse testene er under oppsyn av katolske prester så kan de føre til stempling som nødvendigvis ikke trenger å være sanne. Ideen om å minske sjansene for prester med «sykelige» psykologiske trekk er god. Men hvorfor må de ha egne tester? Kan de ikke bare sende studentene til en nøytral og upartisk psykolog først? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 testene er jo hverken eller. Hvordan vatikantet velger å bruke testene blir derimot spennende. Jeg tror vel personlig at det heller blir brukt for å luke ut homoer enn pedoer, men man kan jo håpe. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Har ikke så mye å bidra, men vil bare henvise til tråden i signaturen min om noen har opplevd noe. Endret 31. oktober 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Hensikten er god, men jeg tviler på at dette er et veldig effektivt tiltak. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Hensikten er god, men jeg tviler på at dette er et veldig effektivt tiltak. Tanken er vell heller å forhindre homser i å bli Katolske prester, enn å forhindre overgrep. Alle vet jo hva bibelen sier om homosexualitet og hva vatinakerene har drevet med opp igjennom tidene. Så at de bruker "forhindre overgrep" som et argument for å få allmenn godkjennelse for å kvitte deg med analsyndere kommer ikke som en bombe. Hvem var det som fant på dette da? X hitler youth Pave Benedict Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 1. november 2008 Forfatter Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Kan ikke se at Hitler Jugend bakgrunn er noe som skulle si noe om en gammel tysker, siden alle gamle mannlige tyskere som finnes antageligvis har hatt en bakgrunn i HJ. Det var flere millioner medlemmer allerede før krigen. http://en.wikipedia.org/wiki/Hitler_Youth#MembershipLater war figures are difficult to calculate, since massive conscription efforts and a general call-up of boys as young as ten years old meant that virtually every young male in Germany was, in some way, connected to the HJ Dessuten er har vel de fleste skandalene handlet om homofile pedofile? Så hva så om noen homofile ikke får jobb som prest pga dårlige resultater på denne testen? Det viktige er vel å forhindre at det skjer flere tragedier. En tillitsperson som en prest bør vel absolutt ha rent mel i posen på alle områder i livet, siden det er en person som skal ta seg av skriftemål, begravelser og ta seg av mennesker i sorg osv. Endret 1. november 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Kan ikke se at Hitler Jugend bakgrunn er noe som skulle si noe om en gammel tysker, siden alle gamle mannlige tyskere som finnes antageligvis har hatt en bakgrunn i HJ. Det var flere millioner medlemmer allerede før krigen. Jeg vet ikke hvordan det er med korttidshukommelsen din, men jeg husker klart å tyelig at vi har diskutert den katolske kirkes aktive rolle med jødeutryddelsen før. Mulig dette bildet kan friske opp litt: Så ikke prøv å bagateliser hans rolle under ww2 som noe uforskylt og obligatorisk. 1.Dessuten er har vel de fleste skandalene handlet om homofile pedofile? 2.Så hva så om noen homofile ikke får jobb som prest pga dårlige resultater på denne testen? 3.Det viktige er vel å forhindre at det skjer flere tragedier. 4.En tillitsperson som en prest bør vel absolutt ha rent mel i posen på alle områder i livet, siden det er en person som skal ta seg av skriftemål, begravelser og ta seg av mennesker i sorg osv. 1. Ja, katolske prester har av en eller annen grunn en tendens til å bryte seg på smågutter. Hvor vitt dette dreier seg om en urgammel skikk noe alla jøder som skjærer av forhuden på småbarn for så å putte penis i munnen og suge blod aner jeg ikke... 2. Den type diskriminering er forbudt i de fleste land den katolske kirke har rotfeste. For min del kan de like godt ansette nekrofile. Poenget mitt er at den katolske kirke med flere okkulte unioner skriker til seg særregler fordi de påroper seghøyere makter. Det er bla. slike ting som får meg til å få lyst til å fyre med stavkirker til vinter. 3. Hva med å forby den katolske kirke? -Det viktige er vel å forhindre at det skjer flere tragedier 4. Du kaller en katolsk prest tillitsperson? På hvilke måter har den katolske kirke gjort seg fortjent til din tillitt? heksebrenning?, gapestokk?, jødehat?, pedofili?, kvinneforrakt?, drive folk til sinnslidelser, jødeutryddelse?,frarøving av land og eiendom, gjøre folk avhengig av narkotiske stoffer, korstog, spredning av aids, drukning av kvinner? Om en person har tillitt til en slik organisasjon har han/hun seg selv å takke! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Menneh er det ikke krav om sølibat blant katolske prester? kanskje å oppheve tull som det kanskje hadde hatt en positiv virkning? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Dette er litt sånn som "kommunister overvåker politiske aktivister". Ja, hva annet kan man forvente? Jeg har ingen forventninger om at katolikkene plutselig skal forandre på sin tradisjon som har gitt dem imperiumet de har idag. Endret 2. november 2008 av Abigor Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Det er vel heller dem som ikke begår overgrep som er syke. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det er vel heller dem som ikke begår overgrep som er syke. Forklar gjerne hvorfor du mener dette. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det er vel heller dem som ikke begår overgrep som er syke. Forklar gjerne hvorfor du mener dette. Sykdom reduserer libido. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Du er et forferdelig menneske. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Dette er jeg bastant imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå