Gå til innhold

Vatikanet vil hindre seksuelle avvikere å bli prester

Anbefalte innlegg

Dagbladet har en stor tabloid overskrift i sin nettutgave i dag der det står "Vatikanet vil avsløre homofile med psykologiske tester", men dersom man leser litt nærmere så finner man jo ut at det ikke er snakk om vanlig homofobe tendenser, men at de altså har planer om å innføre noen tester ovenfor personer som ønsker å bli prester i den katolske kirken, for å luke bort de som viser tegn til "«sykelige» psykologiske trekk", og dette gjelder altså både homofile og heterofile. Og grunnen er at de ønsker å unngå flere skandaler der prester begår overgrep.

Hva mener dere, er dette et lurt trekk fra vatikanet for å forhindre flere overgrep begått av katolske prester, eller er det diskriminerende ovenfor eventuelle homofile dersom disse skulle visse noen "sykelige" psykologiske trekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du som troende?

Litt vanskelig å si noe om selve testene siden de er konfidensielle.

Ideen om å luke ut potensielle pedofile prester er en god ting for menneskerettigheter generelt, og å luke ut homofile er vel ikke nytt for den katolske kirken?

Men hvordan kan vi si om disse testene er gode eller dårlige når vi ikke vet hva de går ut på? Resultatene de vil oppnå er jo greit, men hva om disse testene utsetter testsubjektene for ekstreme mengder stress? Og hvor troverdige er de?

Personlig tror jeg at hvis disse testene er under oppsyn av katolske prester så kan de føre til stempling som nødvendigvis ikke trenger å være sanne.

Ideen om å minske sjansene for prester med «sykelige» psykologiske trekk er god. Men hvorfor må de ha egne tester? Kan de ikke bare sende studentene til en nøytral og upartisk psykolog først?

Lenke til kommentar
Hensikten er god, men jeg tviler på at dette er et veldig effektivt tiltak.

Tanken er vell heller å forhindre homser i å bli Katolske prester, enn å forhindre overgrep.

Alle vet jo hva bibelen sier om homosexualitet og hva vatinakerene har drevet med opp igjennom tidene.

Så at de bruker "forhindre overgrep" som et argument for å få allmenn godkjennelse for å kvitte deg med analsyndere kommer ikke som en bombe.

Hvem var det som fant på dette da?

X hitler youth Pave Benedict :roll:

0,1020,461726,00.jpg

Lenke til kommentar

Kan ikke se at Hitler Jugend bakgrunn er noe som skulle si noe om en gammel tysker, siden alle gamle mannlige tyskere som finnes antageligvis har hatt en bakgrunn i HJ. Det var flere millioner medlemmer allerede før krigen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hitler_Youth#Membership

Later war figures are difficult to calculate, since massive conscription efforts and a general call-up of boys as young as ten years old meant that virtually every young male in Germany was, in some way, connected to the HJ

Dessuten er har vel de fleste skandalene handlet om homofile pedofile? Så hva så om noen homofile ikke får jobb som prest pga dårlige resultater på denne testen? Det viktige er vel å forhindre at det skjer flere tragedier. En tillitsperson som en prest bør vel absolutt ha rent mel i posen på alle områder i livet, siden det er en person som skal ta seg av skriftemål, begravelser og ta seg av mennesker i sorg osv.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar

Kan ikke se at Hitler Jugend bakgrunn er noe som skulle si noe om en gammel tysker, siden alle gamle mannlige tyskere som finnes antageligvis har hatt en bakgrunn i HJ. Det var flere millioner medlemmer allerede før krigen.

Jeg vet ikke hvordan det er med korttidshukommelsen din, men jeg husker klart å tyelig at vi har diskutert den katolske kirkes aktive rolle med jødeutryddelsen før.

Mulig dette bildet kan friske opp litt:

priestsalutehitler.jpg

Så ikke prøv å bagateliser hans rolle under ww2 som noe uforskylt og obligatorisk.

1.Dessuten er har vel de fleste skandalene handlet om homofile pedofile?

2.Så hva så om noen homofile ikke får jobb som prest pga dårlige resultater på denne testen?

3.Det viktige er vel å forhindre at det skjer flere tragedier.

4.En tillitsperson som en prest bør vel absolutt ha rent mel i posen på alle områder i livet, siden det er en person som skal ta seg av skriftemål, begravelser og ta seg av mennesker i sorg osv.

1. Ja, katolske prester har av en eller annen grunn en tendens til å bryte seg på smågutter. Hvor vitt dette dreier seg om en urgammel skikk noe alla jøder som skjærer av forhuden på småbarn for så å putte penis i munnen og suge blod aner jeg ikke...

2. Den type diskriminering er forbudt i de fleste land den katolske kirke har rotfeste. For min del kan de like godt ansette nekrofile. Poenget mitt er at den katolske kirke med flere okkulte unioner skriker til seg særregler fordi de påroper seghøyere makter.

Det er bla. slike ting som får meg til å få lyst til å fyre med stavkirker til vinter.

3. Hva med å forby den katolske kirke? -Det viktige er vel å forhindre at det skjer flere tragedier :cool:

4. Du kaller en katolsk prest tillitsperson? På hvilke måter har den katolske kirke gjort seg fortjent til din tillitt?

heksebrenning?, gapestokk?, jødehat?, pedofili?, kvinneforrakt?, drive folk til sinnslidelser, jødeutryddelse?,frarøving av land og eiendom, gjøre folk avhengig av narkotiske stoffer, korstog, spredning av aids, drukning av kvinner?

Om en person har tillitt til en slik organisasjon har han/hun seg selv å takke!

Lenke til kommentar

Dette er litt sånn som "kommunister overvåker politiske aktivister". Ja, hva annet kan man forvente? Jeg har ingen forventninger om at katolikkene plutselig skal forandre på sin tradisjon som har gitt dem imperiumet de har idag.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...