HoZZy Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Pc: se signatur Hvor langt tror du dette kan nå? Noen spesiella progz eg bør bruke på overklokkinga? Hva og hvordan bør eg overklokke (bare FSB eller andre ting og)? Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Du er litt begrenset av ramen din.. men stort mer vet jeg ike før du sier hva slags HK du har Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Du er litt begrenset av ramen din.. men stort mer vet jeg ike før du sier hva slags HK du har +Kjøleren din er VELDIG uegnet til OC Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 tviler på rammen sinker noe særlig, for den ble klokka like langt som Corsair 1gb 3200 cas2 Men aner ikke hvilket merke som er i den. Bare att det er cas2.5 Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 Har en Gladialtech kjler også, som står på nå, men skal teste silenttwin for og finne hvilken som er best Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Har en Gladialtech kjler også, som står på nå, men skal teste silenttwin for og finne hvilken som er best Tror ingen av dem er bra til OC Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 drit i det kan noen heller svare på disse spørsmålene Noen spesiella progz eg bør bruke på overklokkinga? Hva og hvordan bør eg overklokke (bare FSB eller andre ting og)? Lenke til kommentar
formann Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Om du får PC2700 cl2,5 til å følge med på 210-220 cl2 så skal jeg klappe for deg. Men siden du er grønn på OC, og ikke vet hva slags HK du har engang så tror jeg du burde laste ned Fyzzy Logic, og holde deg til hva det har å tilby. Om det i det i det hele tatt funker. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 du får vel klokket den litt over 2 giga hvis du er heldig Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 Har EPoX 8RDA+ CPU-en har vert på litt over 2300 Mhz(stabilt), men det var ikke eg som klokket den da. Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 skulle vert slettet Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Du burde sette MP ned og øke fsb så mye du kan. Når du har funnet grensen til HK/RAM så kan du begynne å øke MP for å få mest ut av CPU. Du kommer nok lengst ved å øke vcore of vdimm litt. Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 hvor mye bør eg sette opp vcore, ca 2volt? vcore of vdimm? Hvor langt ned skal eg sette MP? Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 hvor mye bør eg sette opp vcore, ca 2volt?vcore of vdimm? Hvor langt ned skal eg sette MP? Vcore bør ikke settes så høyt pga kjøleren din, jo høyere vcore jo mer temp! Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Du setter mp ned slik at cpu går på standard hastighet uansett hvor høy fsb du kjører.. på den måten vet du at det ikke er cpu som lager krøll når du setter FSB opp.. for denne skal så høyt du klarer å få den. (uten at den blir ustabil selvsagt). Når du mener å ha funnet max fsb så øker du mp til du finner max hastighet for cpu. Ang volt så sies det at man helst ikke skal over 2,8vdimm, men mange kjører 2,9+. Vcore setter du bare litt høyere, feks +0.05v når den blir ustabil eller ikke vil boote. Pass hele tiden på temp, og helst hold deg under 2.0v når du ikke har skikkelig kjøling. Lenke til kommentar
HoZZy Skrevet 1. april 2003 Forfatter Del Skrevet 1. april 2003 hvor høy kan temp være før eg må passe meg Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 hvor høy kan temp være før eg må passe meg noe særlig over 65c er ikke å anbefale.. selv om cpu ikke tar skade før man når 85-95c så blir den nok ustabil før det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå