Gå til innhold

Overgang fra PC til anlegg?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ett problem, på min pc har jeg 3 utganger for surround, jeg regner med dette kalles minijack? (en oransje, sort å lilla)

På anlegget har jeg kun optisk inngang og en Audio R/L inngang (eventuelt scart), og jeg har en overgang fra spdif til optisk.

Spørsmålet er om det finnes noe overganger fra disse analoge jack til enten optisk eller spdif?

Eller om det er mulig å koble til disse jackene til en scart overgang og få lyden gjennom denne? eventuelt hvilken overgang skal jeg da bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke 3 minijack til RCA kabler, da overfører du alle kanalene analogt. Ellers må du koble til med en Toslink eller enkel rca kabel mellom digitalinngangen på forsterkeren og digitalutgangen på PCen.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Du kan bruke 3 minijack til RCA kabel, da overfører du alle kanalene analogt. Ellers må du koble til med en Toslink eller enkel rca kabel mellom digitalinngangen på forsterkeren og digitalutgangen på PCen.

Jeg er veldig noob, men hva er RCA?

har jeg dette på anlegge hvis jeg kun har spdif optisk in og aux in? og jeg har en overgang fra spdif coax til optisk in.

Mer enn dette har jeg ikke inn på anlegget (har også scart seff)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Slik jeg har forstått situasjonen, vil ingen av alternativene gi deg ordentlig surround. De tre analoge utgangene på PC-en er det nemlig ingen surround-receivere som kan benytte seg av.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg tror han tenker på de tre jack-utgangene (gul, svart og grønn) på hovedkortet. Disse greier ikke en surround-receiver utnytte.

Hvis du har koblet PC-en til anlegget via en jack til phono-kabel, så er ikke dette "fullverdig 5.1-kringlyd".

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke fullverdig surroundlyd om receiveren kobles analogt til lydkortet? Eneste forskjellen er at PCen dekoder lyden, istedenfor receiveren.

Jeg har koblet receiveren til mitt Audigy 2 lydkort med 3 minijack til phono kabler. Lyden er akkurat sånn som den skal være, dialog i senter, lyd bak i høyttalerne bak osv.

Grunnen til at jeg har satt det opp slik, er for å ha muligheten til å mikse LFE-kanalen inn i frontene. Min forrige reciver kunne gjøre dette selv, men den nye receiveren har ikke denne muligheten, så jeg må gjøre det i PowerDVD istedenfor.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...